Δύο χρόνια μετά την τραγωδία στα Τέμπη, ειδικό κλιμάκιο της Πυροσβεστικής μαζί με δύο δικαστικούς πραγματογνώμονες, μεταβαίνουν στο Κουλούρι, προκειμένου να ερευνήσει την εμπορική αμαξοστοιχία.

Το ειδικό κλιμάκιο της Πυροσβεστικής, θα εστιάσει κυρίως σε ό,τι έχει απομείνει από την εμπορική αμαξοστοιχία, αναζητώντας ίχνη και στοιχεία για ό,τι δεν υπάρχει πια.

Τους έδιωξαν κακήν κακώς δύο μέρες μετά τη σύγκρουση

Όπως επισημαίνεται, κλιμάκιο της ΔΑΕΕ είχε βρεθεί στον τόπο της τραγωδίας ήδη από τις πρώτες μέρες μετά το δυστύχημα, συγκεκριμένα στις 2 Μαρτίου 2023.

Ο επικεφαλής του κλιμακίου αναφέρει πως δύο έμπειρα στελέχη έφτασαν στο σημείο της τραγωδίας, ωστόσο τους έδιωξε ο συντονιστής της Πυροσβεστικής.

«Στις 2 Μαρτίου 2023 έλαβα τηλεφωνική εντολή από τον Αρχηγό του πυροσβεστικού σώματος να αποσταλεί κλιμάκιο στα Τέμπη για να συνδράμει τους τοπικούς προανακριτικούς υπαλλήλους. Επέλεξα δύο μέλη του κλιμακίου με γνώμονα την εμπειρία τους δεδομένου ότι συμμετείχαν στην φωτιά στο Μάτι. Ο Αρχηγός του πυροσβεστικού σώματος μου είπε ότι τα μέλη του κλιμακίου θα λάβουν οδηγίες από το συντονιστή των επιχειρήσεων», ανέφερε ο διευθυντής της ΔΑΕΕ και συμπλήρωσε:

«Φτάνοντας εκεί τα μέλη πράγματι συνάντησαν τον Συντονιστή, ο οποίος τους είπε να μην προβούν σε καμιά ενέργεια, διότι την προανάκριση την έχει αναλάβει η αστυνομία και δεν θέλουν την συνδρομή της ΔΑΕΕ. Πράγματι το κλιμάκιο δεν άσκησε προανακριτικό έργο».

«Δεν έδιωξα το κλιμάκιο»

Από την άλλη, ο συντονιστής της Πυροσβεστικής αναφέρει πως τα στελέχη του κλιμακίου της ΔΑΕΕ έφυγαν μόνοι τους, γιατί δεν ήθελαν να αναλάβουν το έργο.

«Στις 2.03.2023 και ώρα 15:30 ενώ αποχωρούσα από το συμβάν, συνάντησα δύο άνδρες με πολιτικά, οι οποίοι μου δήλωσαν ότι είναι κλιμάκιο της ΔΑΕΕ. Τους ενημέρωσα ότι αποχωρώ αφήνοντας τον Αντιπύραρχο, ότι το συμβάν είναι τροχαίο και έχει επιληφθεί η Τροχαία Λάρισας, ώστε να γνωρίζουν την προανακριτική Αρχή ως προς τις δικές τους ενέργειες. Τους είπα για ό,τι χρειαστούν να με καλέσουν στο τηλέφωνο».

«Δεν τους ξανασυνάντησα, ούτε με κάλεσαν στο τηλέφωνο και διαψεύδω κατηγορηματικά ότι έδωσα εντολή να αποχωρήσουν. Εξάλλου δεν ήταν στην αρμοδιότητά μου, καθώς εγώ ασκούσα καθαρά επιχειρησιακό έργο. Αν παρατύπως τους είχα δώσει εντολή να φύγουν, όπως αναληθώς ισχυρίζονται, θα έπρεπε να ρωτήσουν τον Αρχηγό του ΠΣ ή να με καταγγείλουν στον Εισαγγελέα».

«Είμαι βέβαιος ότι αποχώρησαν με δική τους πρωτοβουλία, γιατί δεν ήθελαν να εκτελέσουν το ανατεθέν έργο. Ακόμα και αν τους έδωσα εντολή, διερωτώμαι γιατί δεν έφυγαν άμεσα, παρά μόνο την επόμενη ημέρα το μεσημέρι, αφού πρώτα έφτασαν στον τόπο του συμβάντος χωρίς πάλι να ενημερώσουν κανέναν».

Χάος με τις ώρες του εμπορικού τρένου

Όσον αφορά την εμπορική αμαξοστοιχία, ο υπάλληλος του ΟΣΕ καταθέτει πως τελείωσε τον έλεγχό της κατά τις 20:30, ωστόσο στο ημερολόγιο γράφει πως ο έλεγχος ολοκληρώθηκε στις 21:00.

«Το έργο μου είναι να ελέγχω τις εμπορικές αμαξοστοιχίες του ΣΣ Θεσσαλονίκης και στα σύνορα κατά την άφιξη τους και κατά την αναχώρηση τους. Στις 28 Φεβρουαρίου ήμουν απογευματινή βάρδια. Πήγα στο σταθμό στις 13:45 για να αλλάξω το προηγούμενο συνάδελφο και έφυγα στις 11 το βράδυ. Έλεγξα την αμαξοστοιχία για την ασφαλή της κυκλοφορία».

«Έλεγξα όλους τους τροχούς από όλα τα βαγόνια, τα φορτία τα οποία είναι πάνω οι τροχοί. Μετά έκανα έλεγχο στην πέδη της αμαξοστοιχίας. Από τις 19:40 που κόλλησε η μηχανή, ολοκλήρωσα τον έλεγχο 20:30. Δεν ακολούθησε κανένας άλλος έλεγχος και ο τελευταίος ήταν ο δικός μου».

«Δεν υπέπεσε στην αντίληψη μου κάποια βλάβη στις μηχανές της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Σχετικά με το προσωπικό της Hellenic Train ήταν τα άτομα που προβλέπονταν στη βάρδια εκείνης της ημέρας και μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου φόρτωσης έκανα και τον έλεγχο της πέδης και ήταν ικανοποιητική».

«Δύο τα λάθη το μοιραίο βράδυ»

Όπως αναφέρει το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, «η Διεύθυνση Κυκλοφορίας του ΟΣΕ έχει την ευθύνη του συντονισμού της κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, με δυνατότητα ανάκλησης ή μετακίνησης προσωπικού προκειμένου να ενισχυθούν βάρδιες αν χρειάζεται. Το απόγευμα της 28ης Φεβρουαρίου, η κυκλοφορία δεν ήταν “κανονική” και η Διεύθυνση Κυκλοφορίας (δηλαδή ο Ρυθμιστής Κυκλοφορίας και οι προιστάμενοί του) θα έπρεπε να είχαν λάβει μέτρα για την ομαλοποίηση της κυκλοφορίας και την αποκατάσταση της “κανονικότητας”, όμως αυτό δεν συνέβη».

«Για μένα τα λάθη είναι δύο. Ο σταθμάρχης δεν επανέφερε το περιβόητο κλειδί 118 και ο μηχανοδηγός που δεν σταμάτησε», ανέφερε στο MEGA ο Γιώργος Ζήντρος, πρώην σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων.

«Στη συγκεκριμένη ώρα που έμεινε μόνος του ο σταθμάρχης είχε δύο τρένα. Δεν είχε πολλά τρένα, όλη η ανωμαλία της κυκλοφορίας ήταν το απόγευμα. Οι μηχανοδηγοί πριν μπουν στη διαγώνιο είχαν τη δυνατότητα να σταματήσουν με το που μπήκαν στη διαγώνιο. Έπρεπε να φωνάξουν ‘το τρένο κινείται αντίθετα σε μονή γραμμή καθόδου για Νέους Πόρους’», συμπλήρωσε, τονίζοντας πως ο μηχανοδηγός έπρεπε να ρωτήσει γιατί τον έβαλαν στην άνοδο.



megatv.com