Σε αυτήν εδώ την δοκιμή, έχουμε να κάνουμε με ένα το πλέον value for money B-SUV, της αγοράς και συγκεκριμένα με το Kia Stonic, ένα σύγχρονο όχημα της δημοφιλέστατης κατηγορίας Crossover.

Ακόμα περισσότερο, το Stonic της δοκιμής μας, με τα διακριτικά T-GDI, που υποδηλώνουν τον 1000άρη βενζινοκινητήρα, είναι ένα μοντέλο απολύτως χειροπιαστό από πολλά πορτοφόλια, με το οποίο μπορείς να κάνεις σχεδόν τα πάντα (καθημερινότητα, ταξίδια, ψυχαγωγία, περιπέτεια) χωρίς να «ματώσεις», ενώ ταυτόχρονα θα ικανοποιηθείς από την ευελιξία, την ευκολία χρήσης, αλλά και την οδηγική ευχαρίστηση που προσφέρει στον οδηγό.

Είναι αλήθεια ότι, ξεκινήσαμε με το συμπέρασμα, αλλά πως αλλιώς να κάνουμε με ένα μοντέλο που από τότε που παρουσιάστηκε μας έχει κερδίσει.

Απλά, αυτήν την φορά βάλαμε στο… χέρι την έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης των μόλις 998 κ.εκ. και πειστήκαμε ακόμα περισσότερο για την αξία ενός μοντέλου που είναι από τα φθηνότερα της κατηγορίας, χωρίς όμως να κάνει εκπτώσεις στην εξυπηρέτηση, την αίσθηση και την αξιοπιστία που θα προσφέρει σε όποιον το επιλέξει.

Εμφανισιακά το Stonic (ειδικά το δίχρωμο) είναι από τα αυτοκίνητα που εμείς λέμε ότι «σου φτιάχνουν την ημέρα», ενώ χρηστικά τοποθετείται ανάμεσα στα σούπερ μίνι και τα μεσαία επιβατικά. Με μήκος 4.140 χλστ, πλάτος 1.760 χλστ, ύψος 1.520 χλστ και μεταξόνιο 2.580 χλστ, δείχνει φαρδύ και χαμηλό, φαντάζει ευρύχωρο, αλλά δεν του λείπουν και οι προδιαγραφές για περιπέτεια, καθώς ναι μεν προσφέρεται μόνο προσθιοκίνητο, αλλά το ύψος από το έδαφος (183 χλστ. στην με τις 17άρες ζάντες που δοκιμάσαμε), επιτρέπει εκτός ασφαλτόδρομων περιηγήσεις χωρίς το άγχος «μην βρει κάτω».

Το με ευχάριστη και εργονομική σχεδίαση εσωτερικό, χωρά άνετα 4 ενήλικες και με στρίμωγμα ένα πέμπτο. Τα υλικά επένδυσης είναι μεν σκληρά, αλλά δείχνουν ποιοτικά, ανθεκτικά και άψογα συναρμολογημένα (το Stonic κατασκευάζεται στην Ν. Κορέα). Οι αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα θεωρούνται επαρκείς και ο εξοπλισμός για το Stonic σχεδόν πλούσιος από την βασική έκδοση. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις, ενώ η ψυχαγωγία- ενημέρωση-πλοήγηση γίνεται από την έγχρωμη οθόνη 7’’ που με σύστημα Apple CarPlay & Android Auto συνδέονται με τα «έξυπνα» κινητά (με θύρες συνδεσιμότητας ακόμα και πίσω στην πιο πλούσια έκδοση).

Πίσω τα 352 λίτρα του χώρου αποσκευών με το διπλό πάτωμα (όπου σας προτείνουμε να βάλετε μια ρεζέρβα), θεωρούνται ικανοποιητικά για την κατηγορία, αλλά είναι το ψηλό κατώφλι που δυσκολεύει να αξιοποιηθεί ο χώρος αυτός και ακόμα περισσότερο τα 1.155 λίτρα που είναι η συνολική χωρητικότητα, αν διπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

Κινητήρια δύναμη του κομψού κορεάτικου B-SUV, στην περίπτωση της δοκιμής μας, ο υπερτροφοδοτούμενος, 3κύλινδρος, 1000άρης κινητήρας με άμεσο ψεκασμό. Με απόδοση 120 ίππων, αλλά κυρίως ροπή 172 Nm αποό τις 1.500 έως 4.000 στροφές, είναι απίστευτα πρόθυμος σε όλη την γκάμα των στροφών και δεν κρεμάει μέχρι τον κόφτη στις 6.500 σαλ.

Επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα το βάρους 1278 κιλών αμάξωμα μέσα σε 10.3’’, το φτάνει στην τελική ταχύτητα των 184 χλμ/ώρα, αλλά κυρίως είναι παρών από τις 1200 στροφές, έτοιμος να επιταχύνει με σβελτάδα αν ο οδηγός το «διατάξει». Για όλες αυτές τις υπηρεσίες, το κόστος κίνησης δεν είναι ιδιαίτερα βαρύ, καθώς η μέση τιμή κατανάλωσης της δοκιμής μας σε μικτές διαδρομές ήταν στα 7,6 λίτρα/100 χλμ. (σε αυτό συντελεί και το αξιόπιστο σύστημα start/stop), μακριά βέβαια από τα 5 λίτρα που ισχυρίζεται ο κατασκευαστής, αλλά μια χαρά αν σκεφτούμε πως σε κάποια μοντέλα, η πράξη από τους ισχυρισμούς απέχει έως και 100%.

Σαν αντιστάθμισμα όλων των παραπάνω, ο θόρυβος του 3κύλινδρου συνόλου (ειδικά όταν είναι κρύο) έως και ενοχλεί (αν έχεις ανοικτά παράθυρα), ενώ σε κάποιες στροφές γίνονται αισθητοί και κραδασμοί χωρίς βέβαια να υπερβαίνουν τα όρια του ανεκτού.

Το κινητήριο σύνολο συνδυάζεται με ένα εύχρηστο, γρήγορο και σχετικά σαφές, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, που σε συνδυασμό με την ροπή από χαμηλά δίνει την εντύπωση αυτοκινήτου μεγαλύτερου κυβισμού, γεγονός που μειώνει την κούραση του οδηγού και αυξάνει την άνεση των επιβατών, ειδικά στα ταξίδια.

Στην διάθεση του οδηγού υπάρχουν επίσης πολλά συστήματα υποστήριξης όπως, το σύστημα ευστάθειας ESC που συνδυάζεται τα: Vehicle Stability Management (VSM), Lane Departure Warning System (LDWS), Autonomous Emergency Braking (AEB), Forward Collision Alert (FCA), Blind Spot Detection (BSD).

Οδηγώντας από την όχι ιδιαίτερα ψηλή θέση οδήγησης, αισθάνεσαι σαν να έχεις φορέσει τα αθλητικά σου για να κάνεις ελαφρύ τροχάδην. Η ευκολία χρήσης, σε συνδυασμό με την ευελιξία και με το μειωμένο βάρος που εξασφαλίζει ο ελαφρύς κινητήρας στον εμπρός άξονα, κάνουν παιχνίδι την οδήγηση του Stonic T-GDI και δίνουν αίσθηση σπορ μοντέλου με έφεση στην γρήγορη οδήγηση. Σε αυτό συμβάλλει και η σφιχτή, αλλά όχι κουραστική ανάρτηση, που ακόμα και με τους μεγάλους τροχούς (205/55/17) που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, τα καταφέρνει άψογα -στις περισσότερες των περιπτώσεων- με τους απαράδεκτους ελληνικούς δρόμους.

Στην ίδια κατεύθυνση (αποτελεσματικότητα, οδηγική ευχαρίστηση, ασφάλεια και σβελτάδα), είναι και το σύστημα διεύθυνσης, με μόνη την παρατήρηση του ότι, θα θέλαμε λίγο βαρύτερη την αίσθηση του τιμονιού, που όντας «πούπουλο» αποκόπτει τον αφηρημένο οδηγό από τον δρόμο.

Κατά τα λοιπά, οι τροχιές που διαγράφει –ακόμα και υπό πίεση- το ευέλικτο αμάξωμα, είναι συνήθως ουδέτερες, με σπάνια συμπτώματα προοδευτικής υποστροφής, που αν χρειαστεί θα ελεγχθούν εύκολα από τα ηλεκτρονικά συστήματα υποστήριξης του οδηγού.

Θετικές οι εντυπώσεις μας και από τα φρένα, που έχουν εύκολο έργο με το καλοστημένο και όχι ιδιαίτερα βαρύ αμάξωμα, ενώ δεν είμαστε απόλυτα σίγουροι για την αποτελεσματικότητα των φώτων, καθώς το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (με 20.000 δημοσιογραφικά χιλιόμετρα), φώτιζε λίγο …όρτσα.

Κλείνοντας την περιγραφή, θα επαναλάβουμε όσα και στην εισαγωγική παράγραφο, τονίζοντας ότι –πάνω από όλα-, το Stonic T-GDI είναι ένα ευχάριστο πολυχρηστικό όχημα, που με μικρό κόστος κτήσης/χρήσης, μπορεί να ικανοποιήσει όλες τις ανάγκες ενός χρήστη, ή ενός ζευγαριού, αλλά και μιας μικρής οικογένειας. Αν δε στην τιμή των από 16.890 ευρώ, προσθέσουμε και την 7ετή εγγύηση των μηχανικών μερών, τότε ο τίτλος της δοκιμής μας δικαιολογείται απόλυτα.

Υπέρ

Σχεδίαση

Ποιότητα κατασκευής

Χώροι

Απόδοση κινητήρα

Οδική συμπεριφορά

Ευκολία χρήσης

Εξοπλισμός

Τιμή

Εγγύηση

Κατά

Έλλειψη ρεζέρβας

Ελαφρύ τιμόνι

Θόρυβος κινητήρα

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, Β-SUV/Crossover

Διαστάσεις: 4.140 Χ 1.760 Χ 1.520 χλστ

Μεταξόνιο: 2.580 χλστ

Βάρος: 1.278 κιλά

Χώρος αποσκευών: 352-1155 λίτρα

Ρεζερβουάρ: 45 λίτρα

Κινητήρας: βενζίνης, 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, τούρμπο, 998κ.εκ., με άμεσο ψεκασμό

Ισχύς: 120 ίπποι / 6.000 σαλ

Ροπή (Nm): 172 / 1.500 – 4.000 σαλ

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα MacPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος Άξονας

Τροχοί: 205/55 R17

Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι

Σύστημα διεύθυνσης: Κρεμαγιέρα με υποβοήθηση & Κύκλο στροφής 10,4 μ.

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 10,3΄΄

Τελική ταχύτητα: 184 χλμ/ώρα

Κατανάλωση (δοκιμής): 7,6 λτ/100 χλμ

Εκπομπές CO2: 115 γρ/χλμ

Τέλη κυκλοφορίας: 112.7 ευρώ

Νίκος Τσάδαρης



Πηγή