Το εντελώς αναβαθμισμένο Nissan Micra, που βρίσκεται εδώ και περίπου έναν χρόνο στην ελληνική αγορά, είναι ένα νέο μοντέλο, που η μόνη σχέση που έχει με τις προηγούμενες γενιές Micra, είναι το όνομα. Μεγαλύτερο, ποιοτικότερο, σύγχρονο σχεδιαστικά και πιο πολυχρηστικό, έχει ουσιαστικά ανέβει κατηγορία, αναζητώντας επιπλέον αγοραστικό κοινό, που βρίσκεται κυρίως ανάμεσα στις νεαρές ηλικίες και μπορεί να καλύψει μεμονωμένες ανάγκες, αλλά και αυτές μιας ολιγομελούς οικογένειες, -κυρίως- εντός, αλλά και εκτός πόλης.
Οδηγώντας όλες τις εκδόσεις του νέου Micra, δεν βρήκαμε ουσιαστικό μειονέκτημα, αλλά μερικές φορές -και ειδικά σε εκτός πόλης διαδρομές- ο τρικύλινδρος, 900 κ.εκ. turbo κινητήρας βενζίνης των 90 ίππων, δεν είχε την απαιτούμενη ζωντάνια για να ικανοποιήσει τις ανάγκες του αναβαθμισμένου ιαπωνικού σούπερμίνι.
Το μήνυμα ελήφθη από τη μάρκα και έτσι αυτές τις ημέρες η ελληνική αντιπροσωπεία μας παρουσίασε (και μας έδωσε την ευκαιρία να οδηγήσουμε) το Micra, με δυο νέους κινητήρες (επίσης τρικύλινδρους) 1,0 λίτρου, με ιπποδυνάμεις 100 και 117 ίππων. Οι υπετροφοδοτούμενοι (turbo) ολοκαίνουργιοι κινητήρες αντικαθιστούν τον 900 των 90 ίππων και συνδυάζονται πλέον (εκτός από το χειροκίνητο) και με αυτόματο κιβώτιο Xtronic (θα είναι διαθέσιμο αργότερα μέσα στο έτος). Επιπλέον, ο κινητήρας των 117 ίππων συνδυάζεται με μια πιο χαμηλή, επαναρυθμισμένη ανάρτηση και πιο σπορτίφ σύστημα διεύθυνσης.
Οι δύο νέοι κινητήρες πλαισιώνουν την γκάμα του μοντέλου, σε συνδυασμό με τον υπάρχοντα πετρελαιοκινητήρα των 1,5 λίτρου (90 ίππων), όπως και με τον ατμοσφαιρικό βενζίνης του 1,0 λίτρου και (71 ίππων).
Ας δούμε όμως συνοπτικά τους νέους κινητήρες, πριν περάσουμε στις οδηγικές μας εντυπώσεις…
Κινητήρας 1,0 λίτρου IG-T 100 PS, με χειροκίνητο ή Xtronic κιβώτιο
Ο υπερτροφοδοτούμενος IG-T βενζινοκινητήρας του 1,0 λίτρου της Nissan αποδίδει 100 ίππους και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων. Σε πλήρη συμμόρφωση με τους κανονισμούς Euro6d-Temp, ο κινητήρας σε σχέση με αυτόν των 0,9 λτ-90 ίππων που αντικαθιστά, διαθέτει μεγαλύτερη (+10 ίππους) ισχύ, όπως και μεγαλύτερη ροπή (+20 Nm) σε όλο το εύρος στροφών, ενώ εκπέμπει χαμηλότερους ρύπους CO2 (-13 έως -15 γρ/χλμ., ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού). Επίσης, προσφέρει οικονομία καυσίμου από 0,6 έως 0,7 λτ/100 χλμ., ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού.
Τα στοιχεία της απόδοσής του, παρουσιάζονται λεπτομερώς παρακάτω:
Επίσης, διαπιστώνεται βελτίωση στις μετρήσεις του θορύβου, κραδασμών και θορύβου κύλισης, γεγονός που οφείλεται και στην στην ενισχυμένη ηχομόνωση της καμπίνας των επιβατών.
Το νέο χειροκίνητο κιβώτιο του IG-T 100 PS 1,0 λίτρου διαθέτει σειρά τεχνικών βελτιώσεων σε σχέση με το προηγούμενο πεντάρι, που αυξάνουν την οικονομία καυσίμου και μειώνουν τις εκπομπές CO2.
Ο κινητήρας αυτός θα είναι σύντομα διαθέσιμος και με ένα αυτόματο κιβώτιο Xtronic, μια δημοφιλής επιλογή για όσους οδηγούν στην πόλη.
Το Xtronic είναι μια προηγμένη μονάδα συνεχούς μεταβαλλόμενης μετάδοσης (CVT). Διαθέτει τεχνολογία D-step, η οποία προσφέρει μια πιο «εκλεπτυσμένη» παροχή ισχύος και εμπειρία οδήγησης για τον οδηγό, σε σύγκριση με ένα συμβατικό CVT. Αυτό γίνεται εμφανές, όταν πατηθεί «επιθετικά» το πεντάλ του γκαζιού. Επίσης, η τεχνολογία D-step προσφέρει ταχύτερα downshifts (κατεβάσματα) και καλύτερη οικονομία καυσίμου.
Τα στοιχεία απόδοσης του συνδυασμού έχουν ως εξής:
Κινητήρας 1,0-λίτρου DIG-T, με 117 ίππους
Η νέα κορυφή της γκάμας του Micra, θα χρησιμοποιεί πλέον τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.0 λίτρου DIG-T 117 ίππων, που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων και δίνει προτεραιότητα στις επιδόσεις.
Εδώ έχουμε να κάνουμε με έναν εντελώς διαφορετικό κινητήρα από τον 1000άρη των 100 ίππων, που έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με τη Daimler.
Ο υπετροφοδοτούμενος αυτός τρικύλινδρος κινητήρας με τους 117 ίππους, διαθέτει ροπή 180 Nm, συν επιπλέον 20 Nm σε λειτουργία overboost.
Συγκρίνοντας τους δύο νέους κινητήρες (των 100 και των 117 ίππων), ο δεύτερος έχει αισθητά καλύτερη επιτάχυνση, η οποία συνεχίζεται σε μεγαλύτερο εύρος στροφών. Το μεγάλο του προσόν δεν είναι τόσο η αυξημένη ιπποδύναμη, όσο η μεγαλύτερη ροπή με μέγιστη απόδοση σε χαμηλότερες στροφές (180 Nm στις 1.750 σ.α.λ.). Αποτέλεσμα είναι η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δευτερόλεπτα, σε σχέση με τα 10,9 δευτερόλεπτα, του κινητήρα των 100 ίππων.
Όμως, δεν είναι μόνο ο κινητήρας που κάνει τη διαφορά στην έκδοση DIG-T, καθώς οι εκδόσεις που εξοπλίζονται με αυτόν τον κινητήρα, έχουν χαμηλότερο ύψος οδήγησης (-10 χλστ.), καθώς και αναθεωρημένες ρυθμίσεις στην ανάρτηση. Διαθέτουν, επίσης, πιο άμεσο τιμόνι, με την κρεμαγιέρα να είναι πιο γρήγορη και ελαφρύτερη στη χρήση, κάνοντας το αυτοκίνητο αισθητά πιο ευκίνητο και διασκεδαστικό κατά την οδήγηση.
Σε επίπεδο εξοπλισμού, από την έκδοση Acenta και πάνω, το Micra με τον κινητήρα DIG-T 117 ίππων, διαθέτει μια νέα χρωμιωμένη εξάτμιση, όπως και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
Τα στοιχεία απόδοσης του κινητήρα DIG-T έχουν ως εξής:
Επιπλέον, ο νέος κινητήρας DIG-T 117 PS διαθέτει μια σειρά τεχνικών καινοτομιών, που του δίνουν ευστροφία, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα οικονομία καυσίμου και χαμηλές εκπομπές CO2.
Η συμπεριφορά του στον δρόμο
Στη διάρκεια της παρουσίασης των νέων κινητήρων, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση των 100 ίππων με πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο, για σχεδόν 200 χιλιόμετρα εντός ή εκτός αυτοκινητόδρομου.
Το εσωτερικό παραμένει το ίδιο ποιοτικό, ευχάριστο και εύχρηστο, ενώ το μάτι πέφτει στον ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων και εντελώς νέο multimedia σύστημα Nissan Connect, που αναβαθμίζει την σχέση οδηγού – οχήματος.
Με οθόνη αφής 7 ιντσών το νέο σύστημα Conect ενσωματώνει όποιο smartphone με το αυτοκίνητο, και δίνει την δυνατότητα ενημερώσεων του χάρτη και του λογισμικού με τη μέθοδο Over The Air (OTA). Διαθέτει επίσης αναγνώριση φωνής, χάρτες 3D & Premium Traffic από την TomTom με ακριβείς πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, λειτουργία Find My Car για να βρείτε που έχετε παρκάρει το αυτοκίνητό σας, εφαρμογή πλοήγησης από πόρτα σε πόρτα και προγραμματισμό ταξιδιού πριν από την αναχώρηση και αποστολή του προορισμού στο αυτοκίνητο. Τα Apple CarPlay και Android Auto συμπεριλαμβάνονται ως στάνταρ από την έκδοση εξοπλισμού Acenta.
Οδηγώντας αρχικά στον αυτοκινητόδρομο, διαπιστώνεις υποσυνείδητα την ανάγκη να βάλεις και μια παραπάνω ταχύτητα στο κιβώτιο, γεγονός που πιστοποιεί την αναβαθμισμένη απόδοση (κυρίως ροπή) του νέου κινητήρα.
Η σβελτάδα του συνδυασμού γίνεται αισθητή από την πρώτη στιγμή και το μόνο πέντε σχέσεων κιβώτιο, μοιάζει λίγο για τις διαθέσεις του κινητήρα. Ταυτόχρονα, η απόδοση είναι πιο γραμμική σε μεγαλύτερο εύρος στροφών, ενώ παραμένει ήσυχο και χωρίς αντιληπτούς κραδασμούς, εκτός από την περίπτωση που θα βάλεις το γκάζι στο πάτωμα, όπου ο έμπειρος οδηγός (και μόνο) αντιλαμβάνεται ότι πρόκειται για τρικύλινδρο σύνολο.
Η βελτιωμένη ηχομόνωση και ο πρόθυμος κινητήρας επιτρέπουν την κίνηση με ταχύτητες 20 και 30 χιλιομέτρων πάνω από το ανώτερο επιτρεπτό όριο, που δεν γίνονται αντιληπτές από οδηγό και επιβάτες, παρά μόνο αν δουν το ταχύμετρο.
Πάντως, στην ανάγκη άμεσης επιτάχυνσης από στάση, υπάρχει μια σχετική απροθυμία που είναι σαφώς μικρότερη από αυτήν του προηγούμενου κινητήρα και ενδεχομένως δεν θα παρατηρείται με το επερχόμενο κιβώτιο Xtronic, ούτε βεβαίως με τον κινητήρα των 117 ίππων, που δεν δοκιμάσαμε επειδή το καράβι που έφερνε τα αυτοκίνητα της δοκιμής καθυστέρησε κάπου στη Μεσόγειο.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το Micra μας επιβεβαίωσε το ότι έπαψε πλέον να είναι μικρό και διεκδικεί μια θέση στα καλύτερα σούπερμίνι, βασιζόμενο και στην παραδοσιακή ποιότητα της μάρκας, αλλά και στο άριστο after sales service της Ν.Ι. Θεοχαράκης.
Ολοκληρώνοντας αυτή την πρώτη επαφή, να σημειώσουμε ότι η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας ήταν (μα πολύ «βαρύ» δεξί πόδι) στα 7,2 λτ/100 χλμ.
Τέλος, οι τιμές για τα Micra 1,0 IG-T 100 ίππων και DIG-T 117 ίππων ξεκινούν από τις 14.290 ευρώ και 15.890 ευρώ αντίστοιχα, ενώ η έκδοση 1,0 IG-T 100 ίππων με το νέο Xtronic αυτόματο κιβώτιο ξεκινά από τις 15.350 ευρώ.
Νίκος Τσάδαρης