Ρούχα επώνυμων σχεδιαστών, πτήσεις με ιδιωτικά τζετ και λαμπερά πάρτι – όλα αυτά μπορούν να γίνουν δικά σας – έστω και για τα μάτια του κόσμου – χάρη στις εφαρμογές επεξεργασίας φωτογραφιών.

Ο Μπάιρον Ντέντον, ένας vlogger με έδρα το Λονδίνο, άρχισε να ποστάρει selfies του στο Instagram στα τέλη Ιανουαρίου, δείχνοντας πως απολαμβάνει τη ζωή ενός πλουσιόπαιδου του Instagram, αλλά χωρίς τον πλούτο.

Ο 19χρονος ήθελε να διεξαγάγει ένα κοινωνικό πείραμα για να δείξει στον κόσμο πόσο εύκολο είναι να πλαστογραφήσει κανείς έναν φανταστικό κόσμο και να δει πώς θα ανταποκριθούν οι οπαδοί του σε αυτόν. Όπως αποδεικνύει, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα μεθυστικό ναρκωτικό, όπου οι άνθρωποι όχι μόνο πείστηκαν για το γεγονός πως είναι όντως πλούσιος αλλά επιπροσθέτως, η σελίδα του απογειώθηκε και όλα αυτά χάρη σε μερικές επεξεργασμένες φωτογραφίες.

Αυτός είναι ο 19χρονος Μπάιρον Ντέντον, που έπεισε τους οπαδούς του πως είναι ένα πλουσιόπαιδο του Instagram.

Γνωστός στους οπαδούς του στο YouTube ως « tbhbyron», ο Ντέντον ανέφερε στο Insider πως εμπνεύστηκε από τον συνάδερφό του YouTuber, Τζορτζ Μέισον, που προσποιήθηκε ότι έκανε διακοπές για μία εβδομάδα στις αρχές του χρόνου. «Είδα πολλούς ανθρώπους να προσποιούνται πως κάνουν διακοπές και άλλα πράγματα, αλλά σκέφτηκα ότι θα ήταν ενδιαφέρον να ακολουθήσω μια διαφορετική προσέγγιση» είπε ο Ντέντον.

Ήταν περίεργος να μελετήσει τις αντιδράσεις ανθρώπων που έβλεπαν τους πλούσιους του Instagram. «Πάντα αναρωτιόμουν εάν ο λόγος που οι άνθρωποι έχουν τέτοια εμμονή με τις διασημότητες, οφειλόταν στο γεγονός πως μπορούν να αντέξουν οικονομικά σε μια ζωή που δεν μπορεί ο απλός άνθρωπος».

Και σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η απάντηση μπορεί να είναι «ναι». Η φωτογραφία του Ντέντον που «χαλαρώνει σε ένα ιδιωτικό αεροπλάνο» έλαβε 1.000 likes μέσα σε μόλις 7 δευτερόλεπτα. Αλλά ο influencer δεν στάθηκε μόνο στις ακριβές εμπειρίες αλλά και στην ακριβή μόδα.

Στο αποκαλυπτικό του βίντεο στο YouTube, είπε: «Το έκανα αυτό για να δοκιμάσω και να συγκρίνω εάν τα αντικείμενα σχεδιαστών θα ενθάρρυναν τους ανθρώπους να κάνουν like σε φωτογραφίες ή όχι. Αν δει κανείς μια φωτογραφία που ανάρτησα την 1η Δεκεμβρίου, φορώντας ένα χαριτωμένο σύνολο, έφτασε τελικά να συγκεντρώσει 2.234 likes, 44 σχόλια και 113 επισκέψεις στο προφίλ. Αλλά τι συμβαίνει αν το συγκρίνει κανείς με την φωτογραφία που ανάρτησε με ρούχα σχεδιαστών; «Εγώ φορώντας παπούτσια ή ένα μπλουζάκι διάσημου σχεδιαστή, τα likes που συγκέντρωσαν αυτές οι φωτογραφίες, ήταν περίπου 12.000, μόνο και μόνο επειδή φοράω τα ρούχα κάποιου σχεδιαστή».

Στο μη εκπαιδευμένο μάτι, αυτές οι φωτογραφίες φαίνονται αρκετά πειστικές και ο vlogger λέει ότι οι περισσότεροι άνθρωποι το «έχαψαν». Στην συνέντευξή του, είπε ότι έλαβε μόνο πέντε μηνύματα που αμφισβητούσαν την νέα του ζωή. Ακόμη και τα μέλη της οικογένειάς του συγκλονίστηκαν από τις πλούσιες επιλογές του και σχολίασαν τον ξαφνικά αποκτηθέντα πλούτο του.

Πόζαρε μπροστά σε ένα κατάστημα Louis Vuitton και μετά πρόσθεσε τσάντες της γνωστής εταιρείας

«Είχα πολλά μηνύματα από τους φίλους μου που ρωτούσαν πως μπόρεσα να αγοράσω όλα αυτά τα ρούχα διάσημων σχεδιαστών και πολλά σχόλια από τους οπαδούς μου που ρωτούσαν αν είχα κερδίσει το λαχείο ή κάτι τέτοιο» δήλωσε ο Ντέντον.

Καθ’ όλη την εβδομάδα, τα σχόλια, τα likes και οι followers συνέχισαν να αυξάνονται με εκπληκτικό ρυθμό. Όπως πιστεύει ο ίδιος, μέρος της ίντριγκας είναι κυρίως η περιέργεια διότι όπως λέει «είμαι σχετικά ανοιχτός με το κοινό μου για τα πάντα στη ζωή μου γι’ αυτό και τους φάνηκε ασυνήθιστο».

Το ψέμα είναι σύνηθες στον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και είναι ο τρόπος που ξεκινούν πολλοί influencers. Σίγουρα κάποιοι από αυτούς καταφέρνουν να κερδίσουν 6ψήφια ποσά, αλλά το να φτάσουν εκεί δεν είναι εύκολο. Πολλοί influencers όταν ξεκινούν χρησιμοποιούν πλαστές διαφημίσεις ή χορηγίες απλά και μόνο για να μπούνε στον χάρτη.

Ένα παράδειγμά είναι η Τέιλορ Έβανς, που παραποίησε τον σκοπό ενός ταξιδιού στο Μαϊάμι. Η Influencer βρισκόταν εκεί για διακοπές αλλά στις λεζάντες έδινε την εντύπωση πως βρισκόταν σε ένα πληρωμένο ταξίδι. Αυτό το είδος της πλασματικής επιρροής μπορεί πραγματικά να κάνει τις εταιρείες να θέλουν να τους εκπροσωπήσετε.

Πως λοιπόν ο Ντέντον τα πέτυχε όλα αυτά; Η απάντηση είναι ένα μίγμα από διάφορες εφαρμογές επεξεργασίας φωτογραφιών: FaceTune, PicsArt και Adobe Photoshop Lightroom για τις τελευταίες πινελιές. Ο Ντέντον εξήγησε πως τοποθέτησε δύο φωτογραφίες μαζί χρησιμοποιώντας FaceTune και PicsArt. Ο μέσος χρόνος για κάθε πλαστή φωτογραφία κυμαίνεται περίπου στα 45 λεπτά απ΄ό την λήψη μέχρι την επεξεργασία.

Ο Ντέντον αρχικά ποζάρει έξω από ένα κατάστημα Louis Vuitton για την τέλεια φωτογραφία. Και στη συνέχεια, κάνει τα μαγικά του για να φανεί πως κουβαλά τσάντες με αγορές από το συγκεκριμένο κατάστημα.

Το όλο πείραμα δεν ήταν μόνο διασκεδαστικό, αλλά ένα μάθημα για την δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. «Το πείραμα αυτό με έκανε να αμφισβητώ τις κινήσεις στα social media» είπε ο vlogger. «Μήπως πολλοί από τους σημερινούς διάσημους bloggers πραγματικά τα κατάφεραν για να φτάσουν εκεί που είναι τώρα, ή μήπως πλαστογράφησαν κάποια πράγματα;»



Πηγή