Το νέο Ford Transit, το van 2 τόνων, που θα κυκλοφορήσει στα μέσα του 2019, διαθέτει αυξημένη ικανότητα μεταφοράς φορτίου κατά 80 κιλά, χάρη σ’ ένα σχολαστικό πρόγραμμα που μείωσε το απόβαρο επίσης κατά 80 κιλά.

Αποτέλεσμα της σύγχρονης σχεδίασης, η οποία πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια υπολογιστή (CAD) και τεχνικών που συνήθως συναντά κανείς στην αεροδιαστημική βιομηχανία, το νέο Transit προσφέρει προηγμένη χαρακτηριστικά μηχανολογίας, συμπεριλαμβανομένου του πρώτου αλουμινένιου καπό της Ford για επαγγελματικό όχημα στην Ευρώπη, ενός συνθετικού τροπέτου, καθώς και τροχών που είναι κατασκευασμένοι με τη μέθοδο της φυγοκέντρησης.

Εφαρμόζοντας μία μέθοδο «μέγιστου οφέλους», εκατοντάδες εξαρτήματα βελτιώθηκαν ως προς το βάρος, τις ικανότητες και την αντοχή τους, μέσω λογισμικού CAD που χρησιμοποιείται στην αεροδιαστημική βιομηχανία. Οι μειώσεις βάρους σε όλους τους τομείς του οχήματος (μερικές φορές λιγότερο από 0,5 κιλά για κάθε εξάρτημα) απέφερε συνολική εξοικονόμηση έως 80 κιλά.

Το ελαφρύ, αλουμινένιο καπό του νέου Transit εξοικονομεί 5,4 κιλά συγκριτικά με ένα αντίστοιχο ατσάλινο, χωρίς μείωση της αντοχής του. Το νέο αυτό καπό υποβλήθηκε σε εξαντλητικές δοκιμές αντοχής στα χτυπήματα διαθέτοντας την ίδια συμπεριφορά με ένα ατσάλινο σε θερμοκρασίες μεταξύ 30 και 800 Κελσίου.

Σημαντικές μειώσεις της τάξης των 14,7 κιλών επιτεύχθηκαν με τον επανασχεδιασμό του πίσω άξονα για το πισωκίνητο μοντέλο, ενώ ένα νέο τροπέτο από συνθετικό, ελαφρύ και πολύ ανθεκτικό υλικό εξοικονομεί 4,4 κιλά συγκριτικά με ένα αντίστοιχο ατσάλινο.

Οι ατσάλινοι τροχοί του νέου Transit κατασκευάστηκαν με μία τεχνική φυγοκέντρησης που πετυχαίνει μεγαλύτερη αντοχή χρησιμοποιώντας λιγότερες ποσότητες μετάλλου. Αυτή η μέθοδος εξοικονομεί 5,5 κιλά από τους πέντε τροχούς του Transit, συμπεριλαμβανομένης και της ρεζέρβας.

Οι παραπάνω είναι μερικές μόνο από τις καινοτομίες που βοήθησαν τους μηχανικούς της μάρκας να μειώσουν το απόβαρο του δημοφιλούς van, ώστε να μπορούν οι πελάτες να μεταφέρουν μεγαλύτερα φορτία. Έτσι, το νέο, πισωκίνητο Transit 350 GVM με το μακρύ μεταξόνιο και τη μεσαίου μεγέθους οροφή είναι κατά 80 κιλά ελαφρύτερο από το εφάμιλλο σε προδιαγραφές απερχόμενο μοντέλο, ενώ το αντίστοιχο προσθιοκίνητο van είναι κατά 48 κιλά ελαφρύτερο.

Το νέο Transit αυξάνει επίσης τον βαθμό παραγωγικότητας για τους επαγγελματίες με βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου έως και 7%, χάρη σ’ ένα νέο σύστημα κίνησης που περιλαμβάνει μία αναβαθμισμένη γκάμα κινητήρων 2.0L EcoBlue diesel με εκπομπές CO2 από 156 γρ/χλμ μία ισχυρότερη έκδοση 185 ίππων κι ένα νέο, αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων για τα μοντέλα με κίνηση στους πίσω τροχούς.

Επίσης, για πρώτη φορά στην κατηγορία, μία έκδοση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας EcoBlue Hybrid 48-volt με εκπομπές CO2 από 144 γρ/χλμ βελτιώνει περαιτέρω την κατανάλωση του κινητήρα 2.0L EcoBlue κατά 8% σε συνθήκες πόλης με συχνές στάσεις/εκκινήσεις.

Νέες τεχνολογίες υποστήριξης του οδηγού και προηγμένα χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας περιορίζουν το άγχος τις εργάσιμες ημέρες για τους χρήστες του νέου Transit, ενώ η τεχνολογία ενσωματωμένου modem FordPass Connect συμβάλλει τόσο στη βέλτιστη αξιοποίηση των οχημάτων, όσο και στη μείωση του λειτουργικού τους κόστους.

Αυξημένη απόδοση, λιγότερο καύσιμο

Εκτός από την αναβαθμισμένη γκάμα του 2.0L EcoBlue diesel, άλλα στοιχεία που συμβάλλουν στην αυξημένη οικονομία καυσίμου και στις μειωμένες εκπομπές CO2 είναι η υιοθέτηση ενός συστήματος διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση (EPAS) για πρώτη φορά στο Transit, η χρήση ελαστικών χαμηλής αντίστασης κύλισης και οι αεροδυναμικές βελτιώσεις.

Η τεχνολογία εξοικονόμησης καυσίμου Auto Start-Stop παραμένει στάνταρ σε όλη τη γκάμα. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν το EcoGuide, το οποίο παρέχει συμβουλές μέσω GPS για την επίτευξη της βέλτιστης κατανάλωσης κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Η Ford ανακοίνωσε πρόσφατα, ότι ένα νέο, πλήρως ηλεκτρικό Transit θα πλαισιώσει τη γκάμα ηλεκτροκίνητων επαγγελματικών οχημάτων της εταιρείας το 2021.

Νίκος Τσάδαρης



Πηγή