Η ιαπωνική φίρμα αποκάλυψε μια πρωτότυπη εκδοχή του Leaf η οποία σχεδιάστηκε υπό το σκεπτικό ενός οχήματος ανταπόκρισης σε έκτακτες ανάγκες. Το Re-Leaf βασίζεται στην μέχρι σήμερα γνωστή παραλλαγή του ηλεκτροκίνητου μοντέλου με τη διαφορά ότι το συγκεκριμένο πρωτότυπο έχει σχεδιαστεί προκειμένου να τροφοδοτεί με ηλεκτρικό ρεύμα σε νοικοκυριά αλλά και εγκαταστάσεις έκτακτης ανάγκης σε ενδεχόμενο φυσικής καταστροφής. Σύμφωνα με την Nissan, σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών απαιτούνται 24-48 ώρες προκειμένου να αποκατασταθεί η ρευματοδότηση σε περιοχή που έχει πληγεί από φυσική καταστροφή. Κατά τα πρώτα αυτά 24ωρα είναι κρίσιμη η πρόσβαση σε ηλεκτρικό ρεύμα τόσο στους πολίτες όσο και στους διασώστες και τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.

Υπό αυτό ακριβώς το σκεπτικό το Re-Leaf διαθέτει αμφίδρομο σύστημα φόρτισης το οποίο εκτός από το να φορτίζει το αυτοκίνητο μπορεί να παράσχει ρεύμα στο ηλεκτρικό δίκτυο ή να τροφοδοτήσει παντός είδους συσκευές που μπορούν να συνδεθούν στις δύο εξωτερικές αδιάβροχες πρίζες που διαθέτει συν μία στον χώρο του πορτ μπαγκάζ ενώ το kit συμπληρώνουν καλώδια 230 Volt.

Το Re-Leaf εφοδιάζεται με μπαταρίες 62 kWh όπως και η «πολιτική» έκδοση του Leaf e+ οι οποίες, σύμφωνα με τις συστάσεις των Ιαπώνων, μπορούν να τροφοδοτήσουν ταυτόχρονα για 24 ώρες, ηλεκτρικό γρύλο, ιατρικό αναπνευστήρα και φώτα LED 100 Watt για τη διευκόλυνση του έργου των διασωστών. Επίσης η μπαταρία των 62 kWh μπορεί να τροφοδοτήσει με ρεύμα ένα μέσο νοικοκυριό για διάστημα έξι ημερών πριν χρειαστεί επαναφόρτιση.

Με δεδομένο το σκοπό που δημιουργήθηκε η συγκεκριμένη πρωτότυπη εκδοχή του Leaf, οι μηχανικοί της Nissan έχουν πραγματοποιήσει ορισμένες τροποποιήσεις στο πλαίσιο εφοδιάζοντάς το με μεγαλύτερου ύψους ανάρτηση η οποία συνδυάζεται με προστατευτικές ποδιές κάτω από το αυτοκίνητο ενώ την εικόνα συμπληρώνουν τροχοί 17 ιντσών με ελαστικά all-terrain. Το Re-Leaf διαθέτει επίσης αυξημένα μετατρόχια για μεγαλύτερη ευστάθεια στις εκτός δρόμου διαδρομές.

Παρεμβάσεις έχουν πραγματοποιηθεί και στη σχεδίαση που έχει αποκτήσει έναν πιο περιπετειώδη χαρακτήρα ανάλογο των απαιτήσεων στις οποίες καλείται να ανταποκριθεί ένα τέτοιο όχημα. Έτσι, το Re-Leaf διαθέτει προβολείς οροφής, πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος και διογκωμένους θόλους για τις ανάγκες των μεγαλύτερων τροχών. Προσαρμογές έχουν γίνει και στο εσωτερικό όπου τα πίσω καθίσματα έχουν αντικατασταθεί προς όφελος ενός μεγαλύτερου χώρου αποθήκευσης ο οποίος φιλοξενεί έναν υπολογιστή με οθόνη 32 ιντσών και σύνδεση στο διαδίκτυο και όλα τα gadgets που μπορούν να μετατρέψουν το Re-Leaf σε μινι επιχειρησιακό κέντρο.

Πλην των προδιαγραφών που άπτονται της συγκεκριμένης πρωτότυπης έκδοσης, αξίζει να σημειωθεί ότι το Leaf έχει ήδη δοκιμαστεί σε περιστάσεις έκτακτης ανάγκης καθώς όταν έγινε ο σεισμός στην Ιαπωνία το 2011, ο μεγαλύτερος που έχει καταγραφεί στην ιστορία της νησιωτικής χώρας, η Nissan είχε ανταποκριθεί σε πρόταση ιατρών διασωστών, παραχωρώντας στόλο 66 Leaf τα οποία ανέλαβαν να τροφοδοτούν με ρεύμα προσωρινό ιατρείο που είχε στηθεί για την περίθαλψη των τραυματιών. Το  ίδιο είχε συμβεί και όταν η περιοχή Chiba είχε πληγεί από τυφώνα το 2019, ο οποίος άφησε περίπου 340.000 νοικοκυριά χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα. Η Nissan παραχώρησε ένα στόλο Leaf είχε που ανέλαβαν να τροφοδοτήσουν με ηλεκτρική ενέργεια υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης αλλά και μετέπειτα νοικοκυριά μέχρι να αποκαταστηθεί το δίκτυο ηλεκτροδότησης.



Πηγή