Για τo σούπερ VW Golf, το R, πάντα υπάρχει η φημολογία για τη χρήση του πεντακύλινδρου συνόλου των 2.500 κυβικών που κινεί τα σπορ Audi, όπως το RS3.
Οι φήμες αυτές λοιπόν ακούστηκαν και για το καινούργιo όμως το μήκος του πεντακύλινδρου δημιουργούσε θέματα στην παραγωγή, οπότε και πάλι επιλέχθηκε ο τετρακύλινδρος 2.0 TSI. Στο τελευταίο, τέταρτο στάδιο εξέλιξής του (Evo 4), με 320 ίππους και 420 Nm, γεγονός που εξασφαλίζει στο νέο R τον τίτλο του πιο ισχυρού Golf στην μακρόχρονη ιστορία του μοντέλου.
Ο κινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων καθώς και με τετρακίνηση, ενώ στον πίσω άξονα υπάρχει και ελεγχόμενο διαφορικό με μεταβλητή κατανομή της ροπής. H παρουσία του επιτρέπει στο R-Performance Torque Vectoring να μπορεί να κατανέμει τη ροπή όχι μόνο μεταξύ των δύο αξόνων αλλά και στους δύο πίσω τροχούς.
Μάλιστα στον εξωτερικό τροχό της εκάστοτε στροφής μπορεί να φτάσει μέχρι και το 100% της διαθέσιμης ροπής, γεγονός που ελαχιστοποιεί την υποστροφή και κολακεύει τα δυναμικά χαρακτηριστικά.
Φυσικά υπάρχουν και προγράμματα οδήγησης. Τα στάνταρ είναι τέσσερα -Comfort, Sport, Race και Individual- που με το προαιρετικό πακέτο R-Performance γίνονται έξι. Και αυτό γιατί προστίθενται το Special που έχει ειδικές ρυθμίσεις για το Nürburgring -στη διάσημη πίστα το νέο Golf R ήταν κατά 19 δεύτερα πιο γρήγορο από τον προκάτοχό του- και το Drift, που κάνει ότι λέει και το όνομά του.
Άλλο χαρακτηριστικό του πακέτου R-Performance είναι η αύξηση της τελικής ταχύτητας από τα στάνταρ 250 στα 270 χλμ./ ώρα. Το 0-100 χλμ./ ώρα ολοκληρώνεται σε κάθε περίπτωση σε μόλις 4,7 δεύτερα.
Το νέο VW Golf R, η τιμή του οποίου ξεκινά στη Γερμανία από τις 49.259 ευρώ, διαφοροποιείται βεβαίως και οπτικά από τις πιο απλές εκδοχές του μοντέλου, ενώ θα είναι διαθέσιμο μόνο σε τρία ειδικά χρώματα (μπλε, λευκό, μαύρο).