Στα πρώιμα χρόνια του ελέγχου της παθητικής ασφάλειας, όταν δεν υπήρχαν τα μέσα και οι εγκαταστάσεις που είναι διαθέσιμα σήμερα, οι (λίγες) αυτοκινητοβιομηχανίες που ασχολούνταν συνήθιζαν να ρίχνουν τα αυτοκίνητά τους από ψηλά στο έδαφος. Μια δοκιμασία ιδιαίτερα σκληρή, την οποία ακολουθεί ακόμα και σήμερα η Volvo -παράλληλα με τις δοκιμασίες σύμφωνα με τις προδιαγραφές του EuroNCAP.
Η σουηδική εταιρεία είναι από τους πρωτοπόρους και από τους κορυφαίους κατασκευαστές σε ότι έχει σχέση με την ασφάλεια συνολικά, ενώ η διαδικασία της συγκεκριμένης δοκιμής είναι σχετικά απλή: ένα μοντέλο της Volvo κρέμεται από έναν γερανό σε ύψος 30 μέτρων, που αντιστοιχεί σε μια πολυκατοικία 10 ορόφων και από εκεί πραγματοποιεί μια ελεύθερη πτώση.
Σε σχέση με τα τυποποιημένα και πιστοποιημένα crash test του EuroNCAP εδώ και οι δυνάμεις που εξασκούνται στο πλαίσιο είναι πολύ πιο ισχυρές και η κατανομή τους είναι διαφορετική. Και οδηγούν σε επιπλέον συμπεράσματα και βελτιώσεις που καθιστούν τα μοντέλα της Volvo ακόμα πιο ασφαλή.
Οι μηχανικοί της σουηδικής εταιρεία αναφέρουν επίσης πως η παραμόρφωση των αυτοκινήτων μετά την ελεύθερη πτώση τους είναι τόσο μεγάλη που αποτελούν μια ιδιαίτερη πρόκληση για τα συνεργεία απεγκλωβισμού.