Μετά την EQC η EQA, το δεύτερο ηλεκτρικό γενικά και το δεύτερο ηλεκτρικό SUV ειδικά της Mercedes, που είναι πιο μικρό και κυρίως πιο προσιτό οικονομικά. Και μπορεί να αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των EVs που πουλά η γερμανική εταιρεία.
Με την πρώτη ματιά γίνεται σαφές πως η EQA είναι στην ουσία η ηλεκτρική έκδοση της GLA, καθώς πέρα από τις διαστάσεις και τη γενική εικόνα -υπάρχουν κάποιες διαφοροποιήσεις όπως π.χ. η κλειστή μάσκα- μοιράζονται και το πλαίσιο. Που ναι μεν δεν έχει εξελιχθεί ειδικά για την ηλεκτροκίνηση αλλά την υποστηρίζει. Με τις διαφορές στο εσωτερικό να περιορίζονται σε 100 λίτρα μικρότερο χώρο αποσκευών σε σχέση με τις εκδόσεις με συμβατικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.
Κατά τα άλλα ο εσωτερικός διάκοσμος είναι ο γνωστός των μικρών, προσθιοκίνητων Mercedes, με τις δύο οθόνες που δημιουργούν ένα ενιαίο οπτικά σύνολο, ο εξοπλισμός ασφάλειας και υποβοήθησης είναι πλήρης, ενώ το παρόν δηλώνει φυσικά και το σύστημα infotainment MBUX. Που για την περίσταση το σύστημα πλοήγησής του λαμβάνει υπόψη και τη φόρτιση που τυχόν χρειάζεται προκειμένου να υπολογίσει το χρόνο που απαιτείται για μια μετακίνηση.
Η EQA 250 που παρουσιάστηκε έχει έναν ηλεκτροκινητήρα 190 ίππων και 375 Nm στον εμπρός άξονα και μια μπαταρία 66,5 kWh. Η αυτονομία της φτάνει τα 426 χιλιόμετρα, το 0-100 χλμ./ ώρα είναι υπόθεση 8,9 δευτερολέπτων, τιμή ιδιαίτερα καλή αν αναλογιστεί κανείς το βάρος των 2.040 κιλών και η τελική της φτάνει τα 160 χλμ./ ώρα.
Όσο για τη φόρτισή της -ο στάνταρ εσωτερικός φορτιστής είναι 11 kW- σε wallbox διαρκεί 5 ώρες και 45 λεπτά μέχρι το 100% της χωρητικότητάς της και σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC) 100 kW μόλις 30 λεπτά (από το στο 80% της χωρητικότητας).
Στην πορεία θα ακολουθήσει και μια τετρακίνητη EQA με έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα, συνδυαστική απόδοση 272 ίππων και αυτονομία που θα μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 500 χιλιόμετρα.
Η νέα ηλεκτρική Mercedes EQA θα είναι στη χώρα μας την άνοιξη, ενώ οι τιμές της θα ανακοινωθούν επίσημα το Φεβρουάριο. Στη Γερμανία πάντως και αυτό είναι μια ένδειξη για το τι θα ισχύει και στην Ελλάδα, ξεκινά από τις 47.540 ευρώ. Χωρίς επιδοτήσεις.