Τα κλασικά μοντέλα φαίνεται πως γνωρίζουν μια δεύτερη νεότητα, είτε με καινούργια παραγωγή τους με βάση τα αρχικά σχέδια είτε ως restomods με το αρχικό τους πλαίσιο και αμάξωμα αλλά με σύγχρονη τεχνολογία.
Πολλά από αυτά τα διαχρονικά μοντέλα είναι της δεκαετίας του ’60, ενώ η βρετανική GTO Engineering, που στο παρελθόν έχει παρουσιάσει μια σύγχρονη ρέπλικα της εμβληματικής Ferrari 250 GTO, ακολουθεί το δικό της δρόμο.
Σχεδιάζοντας ένα καινούργιο αυτοκίνητο με το στυλ των sixties, χρησιμοποιώντας στοιχεία κυρίως από μοντέλα της Ferrari αλλά και από αυτά των Jaguar και Maserati. Το όνομά του είναι Moderna, που παραπέμπει είτε σε μια σύγχρονη εκτέλεση ενός κλασικού αυτοκινήτου είτε στη Modena, που έχει σχέση τόσο με τη Ferrari όσο και με τη Maserati.
Το τελικό σχήμα της Moderna πάντως, κρίνοντας από τα σκίτσα της, αντικατοπτρίζει πλήρως το στυλ της συγκεκριμένης δεκαετίας, ενώ συνολικά το δίθυρο κουπέ είναι ιδιαίτερα όμορφο.
Για την κατασκευή του η βρετανική εταιρεία έθεσε μόνη της στον εαυτό της το όριο των 1.000 κιλών, που θα επιτευχθεί με την εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος. Παντού εκτός από τις πόρτες και το καπό που θα είναι από αλουμίνιο, έτσι ώστε η αίσθηση και εδώ η αίσθηση να είναι ρετρό.
Όπως ρετρό είναι και ο κινητήρας που θα εξελίξει και θα κατασκευάζει η ίδια η GTO Engineering: ατμοσφαιρικός V12 με τέσσερις επικεφαλής εκκεντροφόρους και απόδοση από 300 έως και 400 ίππους που θα συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων. Και θα ξεχωρίζει και ακουστικά. Τόσο που όπως λένε οι μηχανικοί της μάρκας δεν θα μπορεί -λόγω θορύβου- να κυκλοφορεί μετά τις 10 το βράδυ στην Ελβετία.
Η πρώτη GTO Engineering Moderna πολύ δύσκολα θα είναι έτοιμη πριν τα τέλη του 2022. Θα κατασκευάζεται στο χέρι στη Μεγάλη Βρετανία και η τιμή της θα είναι περίπου 1,5 εκατομμύρια ευρώ.