Γεγονός είναι πως η περίοδος αναμονής κράτησε αρκετά, μιας και το πρωτότυπο είχε παρουσιαστεί στην έκθεση της Γενεύης το 2019, ενώ μεσολάβησαν πολλές αποκαλύψεις και teasers.
H πρεμιέρα της νέας Alfa Romeo Tonale, λοιπόν είναι γεγονός και αυτό που προσέχει κανείς από την πρώτη στιγμή είναι η εμφάνισή της, για τη δημιουργία της οποίας μετείχε και ο Έλληνας Αλέξανδρος Λιώκης. Έτσι ξεχωρίζει το εμπρός της μέρος με τη χαρακτηριστική μάσκα και τους προβολείς LED με το μοτίβο του 3+3 που επαναλαμβάνεται και στα πίσω φώτα.
Στην κορυφαία της έκδοση η εικόνα της Tonale είναι ακόμα πιο εντυπωσιακή χάρη και στις μεγάλες της ζάντες με το κλασικό για Alfa Romeo σχέδιο των πέντε οπών.
Από πλευράς διαστάσεων το μήκος φτάνει τα 4,53 μέτρα -πλάτος 1,84 και ύψος 1,60 μέτρα- γεγονός που θα έχει θετικό αντίκτυπο και στους χώρους στο εσωτερικό, η σχεδίαση του οποίου είναι η αναμενόμενη εξέλιξη του ταμπλό της μεγαλύτερης Stelvio.
Έτσι υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 12,25 ιντσών με τη διαμόρφωση του καλύμματός του να παραπέμπει στα διπλά όργανα των κλασικών μοντέλων της μάρκας. Η οθόνη των 10,25 ιντσών του συστήματος infotainment που λειτουργεί με λογισμικό Android βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό και στη νοητή προέκταση της κεντρικής κονσόλας.
Κατά τα άλλα υπάρχουν πολλά συστήματα υποβοήθησης, μεταξύ αυτών και σύστημα ημι- αυτόνομης οδήγησης δευτέρου επιπέδου, υποστήριξη φωνητικών εντολών, αναβαθμίσεις Over the Air (OTA), καθώς και το ψηφιακό πιστοποιητικό NFT, το οποίο καταγράφει στοιχεία για το εγγυημένο ιστορικό του αυτοκινήτου.
H γκάμα της Tonale αποτελείται από δύο ήπια υβριδικές εκδόσεις με ηλεκτρικό κύκλωμα 48V. Εδώ ο νέος turbo βενζίνης των 1.500 κυβικών συνδυάζεται με σύστημα μίζας γεννήτριας 15 kW και η απόδοση είναι είτε 130 είτε 160 ίπποι, με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (TCT) των 7 σχέσεων.
Η κορυφαία έκδοση είναι η τετρακίνητη, plug-in υβριδική Tonale, που κινείται από το σύστημα πρόωσης που γνωρίζουμε και από το αντίστοιχο Jeep Compass. Εδώ ο γνωστός τετρακύλινδρος των 1.300 κυβικών και των 180 ίππων στον εμπρός άξονα συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 90 kW στον πίσω, με αποτέλεσμα η συνδυαστική απόδοση να φτάνει τους 275 ίππους που εξασφαλίζουν ένα 0-100 σε 6,2 δεύτερα.
Η μπαταρία του συστήματος έχει ενεργειακή χωρητικότητα 15,5 kWh εξασφαλίζει μια ηλεκτρική αυτονομία έως και 80 χιλιομέτρων και η φόρτισή της σε wallbox 7,4 kW διαρκεί 2,5 ώρες.
Επίσης υπάρχει και μια έκδοση diesel με έναν καινούργιο κινητήρα 1.600 κυβικών και 130 ίππων. Και εδώ το κιβώτιο είναι στάνταρ αυτόματο διπλού συμπλέκτη με έξι σχέσεις.
Η νέα Alfa Romeo Tonale θα κατασκευάζεται στη Νάπολη και οι πωλήσεις της θα ξεκινήσουν το καλοκαίρι.