Οι οικονομικές κυρώσεις στη Ρωσία, εξαιτίας των γεγονότων στην Ουκρανία, θα επηρεάσουν έμμεσα και κάποιες από τις λεγόμενες δυτικές χώρες. Πιο συγκεκριμένα όσες έχουν αυτοκινητοβιομηχανίες με δραστηριότητα στη Ρωσία.
Τη μεγαλύτερη εμπλοκή την έχει η γαλλική Renault, που είναι και ο μέτοχος πλειοψηφίας της AvtoVAZ, της μητρικής εταιρείας των Lada. Η διείσδυση του ομίλου Renault στην αγορά της Ρωσίας είναι ιδιαίτερα μεγάλη, καθώς το μερίδιο αγοράς του φτάνει το 38%, ενώ από τα 10 πιο δημοφιλή μοντέλα τα 5 είναι δικά τους. Μεταξύ αυτών και το Lada Vesta, το οποίο είναι το απόλυτο best seller της χώρας.
Ο γερμανικός όμιλος της Volkswagen κατασκευάζει στη Ρωσία τα Polo και Tiguan στο εργοστάσιο της πόλης Kaluga –η συνολική επένδυση στη χώρα ξεπερνά τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ– καθώς και τους κινητήρες των Q7 και Q8 της Audi.
Στην ίδια πόλη, την Kaluga, είναι και η έδρα των δραστηριοτήτων του ομίλου Stellantis, που σε συνεργασία με τη Mitsubishi κατασκευάζει επαγγελματικά βαν, ενώ σε ένα εργοστάσιο βόρεια της Μόσχας η Mercedes κατασκευάζει την E-Class και κάποια από τα SUV της
Πιο τυχερές, όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα, είναι η Ford και η BMW. Η μεν πρώτη μπορεί να άνοιξε το δρόμο της εγχώριας παραγωγής το 2002 αλλά έκλεισε όλες της τις μονάδες στη Ρωσία το 2019, ενώ η δεύτερη δεν προχώρησε τα σχέδια της ίδρυσης εργοστασίου.