Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει πυροδοτήσει πέρα από την ακρίβεια στα ορυκτά καύσιμα αλλά και γενικά σε κάθε μορφή ενέργειας και μια κουβέντα σχετικά με την επάρκεια της ενέργειας. Ειδικά αν το ρωσικό πετρέλαιο και φυσικό αέριο βγει μερικώς ή συνολικά από το ισοζύγιο, αν και το τελευταίο ακούγεται εξαιρετικά δύσκολο.
Με όλα αυτά ως αφετηρία έχει ενδιαφέρον το αν και πόσο έχει επηρεαστεί η παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου από την εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης που έχει συμβεί τα τελευταία χρόνια και στο άμεσο μέλλον αναμένεται να ανεβάσει και άλλο ρυθμό.
Έτσι λοιπόν οι αναλύσεις του BloombergNEF αναφέρουν πως οι παγκόσμιες ημερήσιες ανάγκες σε πετρέλαιο για τις μετακινήσεις και τις μεταφορέςείναι 43,7 βαρέλια, που αντιστοιχούν σε περίπου 1,74 δισεκατομμύρια λίτρα βενζίνης.
Αυτή η ποσότητα το 2021 είναι μειωμένη κατά 1,5 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα ή κατά 3,3% σε σχέση με το 2015, γεγονός που πέρα από τη μείωση της μέσης κατανάλωσης των αυτοκινήτων με συμβατικούς κινητήρες οφείλεται και στα πιο πολλά ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα, στα ηλεκτρικά ή εξηλεκτρισμένα λεωφορεία και στα ηλεκτρικά δίκυκλα -πατίνια και σκούτερ.
Ειδικά η συμβολή των τελευταίων στη μείωση της κατανάλωσης πετρελαίου είναι ιδιαίτερα μεγάλη, της τάξης του 67%, κάτι που οφείλεται στη πολύ μεγάλη δημοτικότητά τους στην Ασία. Ακολουθούν τα ηλεκτρικά λεωφορεία (τρόλει) με 16% και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με 13%.