Η Kia προχωρά με πολύ γρήγορα βήματα προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας, της η οποία ήδη περιλαμβάνει ένα ηλεκτρικό μοντέλο νέας γενιάς το EV6 το οποίο είναι τόσο εξελιγμένο που κατέκτησε τον επίζηλο τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου του 2022. Μάλιστα είναι η πρώτη φορά που ένα μοντέλο με προέλευση από τη Κορέα επιβραβεύεται με τη συγκεκριμένη διάκριση, ενώ το EV6 έχει δεχθεί και άλλα βραβεία.
Μεταξύ αυτών και το πολύ σημαντικό Red Dot για το σχεδιασμό του, καθώς και τα Trophée de L’argus 2022, «Car of the Year» στα What Car? Awards, «Γερμανικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2022» στην κατηγορία «Premium», Crossover της Χρονιάς στα TopGear.com 2021 Awards.
Ταυτόχρονα αν αναλογιστούμε πως είναι το πρώτο δείγμα της νέας γενιάς των EVs που από το 2030 θα μονοπωλούν τη γκάμα της Kia, τότε το μέλλον αποδεικνύεται ευοίωνο για την εταιρεία του ομίλου της Hyundai.
Φυσικά ένα πολύ καλό αυτοκίνητο πρέπει να έχει και μια πολύ καλή βάση και αυτή, για την περίσταση, δεν είναι άλλη από το πλαίσιο E-GMP (Electric Global Modular Platform) το οποίο έχει εξελιχθεί ειδικά για ηλεκτρικά μοντέλα και υποστηρίζει τεχνολογία 800V. Η συγκεκριμένη τεχνολογία επιτρέπει τη ταχύτερη δυνατή φόρτιση ενώ υποστηρίζει και αυτή των 400V προκειμένου να μπορούν να χρησιμοποιηθούν απρόσκοπτα οι υπάρχουσες υποδομές.
Ένα ακόμα πρωτοποριακό και μοναδικό χαρακτηριστικό με όσα ισχύουν μέχρι σήμερα για τα EVs είναι η δυνατότητα V2L (Vehicle to Load). Έτσι τόσο στο εσωτερικό όσο και στο αμάξωμα του EV6 υπάρχουν ειδικές πρίζες που μπορούν να τροφοδοτήσουν εξωτερικούς καταναλωτές παρέχοντας ισχύ έως και 3,5 kW. Αυτό στην πράξη σημαίνει πως η μεγάλη μπαταρία του EV6 μπορεί να φορτίζει καθημερινά ένα smartphone για περισσότερα από 12 χρόνια, ή να λειτουργεί μια τηλεόραση LED για σχεδόν 2 μήνες.
Εξίσου σημαντικό είναι πως το EV6 μπορεί να λειτουργήσει ως… δότης ενέργειας για κάποιο άλλο ηλεκτρικό μοντέλο και να φορτίσει τη μπαταρία του μεταφέροντας ενέργεια από τη δική του αν παραστεί ανάγκη.
Αισθητικά το EV6 ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία Opposites United της Kia -επικεφαλής της ομάδας των σχεδιαστών της Kia είναι ο διάσημος Karim Rashid– που διακρίνεται για τη σύγχρονη προσέγγιση, τις χαρακτηριστικές λεπτομέρειες και τις χυτές γραμμές της. Έτσι το EV6 και είναι άμεσα αναγνωρίσιμο και έντονη προσωπικότητα διαθέτει, ενώ η μάσκα του αποτελεί την ψηφιακή εξέλιξη του χαρακτηριστικού Tiger Face (Digital Tiger Face) της μάρκας.
Απόλυτα σύγχρονο και high tech είναι και το εσωτερικό του που προσδιορίζεται οπτικά από δύο μεγάλες οθόνες 12,3 ιντσών -η μια είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τις μεγάλες δυνατότητες παραμετροποίηση και η άλλη η οθόνη αφής του συστήματος infotainment- που βρίσκονται κάτω από ένα ενιαίο κρύσταλλο και έχουν μια κλίση προς τον οδηγό.
Η συνολική αίσθηση ακολουθεί τα premium πρότυπα -σε αυτό συμβάλλει και η «αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα- ενώ οι χώροι είναι απλά εξαιρετικοί. Τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές, μιας και πέρα από το κλασικό πορτμπαγκάζ που η χωρητικότητά του κυμαίνεται από 520 έως και 1.260 λίτρα υπάρχει και ένας χώρος κάτω από το εμπρός καπό (frunk), όγκου από 20 έως και 52 λίτρα (4WD και 2WD εκδόσεις αντίστοιχα) για μικρο- αποσκευές ή για τα καλώδια φόρτισης.
Φυσικά ο εξοπλισμός άνεσης, ασφάλειας, υποβοήθησης και διασύνδεσης είναι και πλήρης και ιδιαίτερα εξελιγμένος τεχνολογικά, τοποθετώντας το EV6 και στον τομέα αυτό στην κορυφή της κατηγορίας του.
Το νέας γενιάς ηλεκτρικό της Kia είναι διαθέσιμο με δύο μπαταρίες, την στάνταρ των 58,0 kWh και την πιο μεγάλη των 77,4. Και οι δύο που είναι ότι πιο σύγχρονο υπάρχει εξασφαλίζουν μεγάλη αυτονομία -σε αυτό συμβάλλει και το πολύ καλό σύστημα ανάκτησης ενέργειας του EV6 καθώς και η πολύ καλή αεροδυναμική του- γεγονός που διευκολύνει αφάνταστα την καθημερινότητα.
Επίσης μπορεί να συνδυαστεί είτε με έναν είτε με δύο ηλεκτροκινητήρες -κατά συνέπεια με κίνηση στους πίσω μόνο τροχούς ή σε όλους- προκειμένου να καλύπτονται όλες οι ανάγκες και οι απαιτήσεις.
Έτσι στην Ελλάδα η στάνταρ μπαταρία των 58,0 kWh συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 125 kW (170 PS) που είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και κινεί τους αντίστοιχους τροχούς. Εδώ η αυτονομία φτάνει τα 394 χιλιόμετρα, ενώ η ίδια διάταξη κίνησης με τη μεγάλη μπαταρία των 77,4 KWh και 229 ίππους μπορεί να καλύψει μέχρι και 528 χιλιόμετρα με μια φόρτιση -τιμή πραγματικά εντυπωσιακή.
Αντίστοιχα για την τετρακίνητη έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία και τη συνδυαστική απόδοση των 325 ίππων η αυτονομία φτάνει τα 484 χιλιόμετρα.
Όσο για την ταχύτητα φόρτισης των μπαταριών του Kia EV6 ενδεικτικό είναι πως σε ταχυφορτιστή DC (συνεχούς ρεύματος) με ισχύ 350 kW που υποστηρίζει η τεχνολογία των 800V η μεγάλη μπαταρία μπορεί να φορτίσει από το 10 έως το 80% της χωρητικότητάς της σε μόλις 18 λεπτά.
Η κορυφαία έκδοση του νέου Kia EV6 είναι η GT. Πρόκειται για ένα πραγματικά σπορ ηλεκτρικό μοντέλο με συνδυαστική απόδοση 585 ίππων και 740 Nm που χρειάζεται μόλις 3,5 δεύτερα για το 0-100 χλμ./ ώρα και έχει τελική ταχύτητα 250 χλμ./ ώρα.
Το εξαιρετικό Kia EV6 ξεκινά στη χώρα μας από τις 39.900 ευρώ -με την αφαίρεση της κρατικής επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» όπως έχει ανακοινωθεί ότι θα ισχύσει καθώς και του κινήτρου ηλεκτροκίνησης Kia ύψους 2.000 ευρώ. Περισσότερα μπορείτε να δείτε εδώ.