Η μικρή ολλανδική εταιρεία Donkervoort παρουσίασε μετά από 10 ολόκληρα χρόνια ένα καινούργιο μοντέλο. Το F22, που ακολουθεί κατά γράμμα τη φιλοσοφία της μάρκας για μικρά σε διαστάσεις, πανάλαφρα και πανίσχυρα αυτοκίνητα. Τα οποία φυσικά έχουν να επιδείξουν και εξαιρετικές επιδόσεις.
Οπτικά το F22 έχει αμάξωμα τύπου σφήνας με ελεύθερους τροχούς και ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, ενώ η βάση του είναι ένα καινούργιο πλαίσιο. Το οποίο συνδυάζει χάλυβα και ανθρακόνημα, με το τελευταίο να χρησιμοποιείται και σε άλλα σημεία.
Όπως στην αφαιρούμενη οροφή που όταν απομακρυνθεί μετατρέπει το F22 σε targa και καθιστά το αυστηρά διθέσιο και minimal εσωτερικό του ορατό στους πάντες.
Ενδιαφέρον είναι πως παρά το μικρό μήκος που μόλις που ξεπερνά τα 4,0 μέτρα το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα που προσεγγίζει τα 300 λίτρα.
Από εκεί και πέρα το βάρος του F22 δεν ξεπερνά τα 750 κιλά, ενώ για τον κινητήρα η Donkervoort έμεινε πιστή στη λύση που εφαρμόζει εδώ και πολλά χρόνια: τοποθέτησε κάτω από το εμπρός καπό τον εμβληματικό πεντακύλινδρο των 2.500 κυβικών της Audi που για την περίσταση αποδίδει 500 ίππους και 640 Nm.
Και κινεί τους πίσω τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 5 σχέσεων και ενός μπλοκέ διαφορικού, ενώ χάρη και στο περιορισμένο βάρος που προαναφέραμε το 0-100 χλμ./ ώρα είναι υπόθεση μόλις 2,5 δευτερολέπτων.
Όσο για την τελική ταχύτητα φτάνει τα 290 χλμ./ ώρα, ενώ ένα άλλο ενδιαφέρον νούμερο είναι η πλευρική επιτάχυνση που φτάνει μέχρι και τα 2,15 g.
Συνολικά θα κατασκευαστούν 75 Donkevoort F22 αλλά διαθέσιμα είναι μόλις τα 25 μιας και τα υπόλοιπα 50 έχουν ήδη πωληθεί. Με τιμή 245 χιλιάδων ευρώ το καθένα και μάλιστα προ φόρων.