Υπάρχει μεγάλη απόκλιση των στοιχείων των εταιρειών που αφορούν τις εκπομπές ρύπων των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων από την πραγματικότητα.

Μια νέα μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Γκρατς στην Αυστρία για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, Transport & Environment, αποκαλύπτει μεγάλη απόκλιση μεταξύ των επίσημων στοιχείων των αυτοκινητοβιομηχανιών και της πραγματικής τους απόδοσης.

Στην μελέτη δοκιμάστηκαν ενδεικτικά τρία υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία υποβλήθηκαν σε δοκιμές στους δημόσιους δρόμους πόλεων. Πρόκειται για μια BMW 330e XDrive, ένα Peugeot 308 και ένα Renault Megane E-Tech και όλα έφεραν ενσωματωμένο εξοπλισμό μέτρησης εκπομπών.

Έτσι, ενώ οι επίσημες εργαστηριακές δοκιμές WLTP υποδεικνύουν εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα συνδυασμένου κύκλου μεταξύ 27γρ/χλμ και 37γρ/χλμ για τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα, οι πραγματικές δοκιμές στο σύνολό τους κατέγραψαν εκπομπές μεταξύ 85γρ/χλμ και 114γρ/χλμ όταν όλα τα αυτοκίνητα ξεκίνησαν τις διαδρομές με πλήρως φορτισμένη μπαταρία. Αυτό στην πράξη σημαίνει αύξηση περίπου τρεις φορές πάνω σε σχέση με τα επίσημα στοιχεία των εταιρειών.

Στο κέντρο της πόλης, που είναι και ο λόγος για τον οποίο σχεδιάστηκαν, τα plug-in υβριδικά είχαν καλύτερη απόδοση όταν ξεκινούσαν με μια πλήρως φορτισμένη μπαταρία, αλλά οι εκπομπές ρύπων ήταν συνολικά μεταξύ 1,2 και 1,3 φορές υψηλότερες από τα στοιχεία των εταιρειών(WLTP). Όταν η ίδια διαδρομή καλύφθηκε με την μπαταρία των PHEV που δεν ήταν καθόλου καλά φορτισμένη, οι εκπομπές ήταν μεταξύ πέντε και επτά φορές υψηλότερες από τα πρότυπα WLTP.

Οι δοκιμές έγιναν, σημειώνοντας και την αυτονομία καθενός από τα αυτοκίνητα. Η BMW 330e είχε 26% λιγότερη αυτονομία από τα επίσημα στοιχεία και το Peugeot 308 47% χαμηλότερη. Mόνο το Renault ανταποκρίθηκε στα στοιχεία της εταιρείας, ξεπερνώντας τα κατά περίπου ένα χιλιόμετρο. Φυσικά σε καμιά περίπτωση δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γίνονται οι δοκιμές από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Αυτές έχουν ειδικές πίστες, ειδικό τρόπο οδήγησης, συγκεκριμένη ταχύτητα, συγκεκριμένες κλίσεις του οδοστρώματος και συγκεκριμένο βάρος αυτοκινήτου. Αυτά σαφώς και δεν ισχύουν στην κίνηση ενός αυτοκινήτου στα δεδομένα της πόλης.

Μετά από αυτά τα δεδομένα η έκθεση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, Transport & Environment συνιστά ότι τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα δεν πρέπει να θεωρούνται οχήματα μηδενικών εκπομπών στις αστικές περιοχές.

ΑΠΕ-ΜΠΕ



sofokleousin.gr