Τις πρώτες ενδείξεις σταθεροποίησης αλλά και μικρής μείωσης τιμών σε συγκεκριμένα προϊόντα διαπιστώνουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ στους τιμοκαταλόγους που λαμβάνουν, την ίδια στιγμή ωστόσο που σε άλλα προϊόντα, οι ανατιμήσεις συνεχίζονται.
Ενδεικτικά είναι όσα ανέφερε στο περιθώριο της έκθεσης HORECA, μιλώντας σε δημοσιογράφους, o επικεφαλής της METRO ΑΕΒΕ (Μy Market), Αριστοτέλης Παντελιάδης σημειώνοντας πως «έχουμε περάσει την κορυφή της καμπύλης τον Νοέμβριο – Δεκέμβριο και τώρα αρχίζει να πέφτει». Εξηγεί ωστόσο πως «από το αρχίζει να πέφτει ως το φτάσουμε σε λογικά σημεία έχουμε ακόμα δρόμο. Το θετικό είναι ότι έχουν ξεκινήσει να υπάρχουν και υποτιμήσεις» αν και όπως συμπληρώνει «πολύ λιγότερο απ’ αυτό που ανέβηκαν».
Ανάμεσα στα προϊόντα που, σύμφωνα με τον ίδιο, παρουσιάζουν πλέον σταθεροποίηση και μικρή μείωση τιμής είναι ορισμένα στα οποία είχαν καταγραφεί το προηγούμενο διάστημα σημαντικές αυξήσεις όπως, τα χαρτικά, το χοιρινό, τον καφέ και τα σπορέλαια ενώ αναμένεται υποχώρηση στα αγελαδινά γαλακτοκομικά και αργότερα στα αιγοπρόβεια.
«Για την ώρα αυτά είναι σταγόνα στον ωκεανό» επισημαίνει ο κ. Παντελιάδης και προσθέτει πως «περισσότερα προϊόντα έχουν ανατιμήσεις παρά υποτιμήσεις. Έρχονται ακόμη αρκετές ανατιμήσεις και σε τρόφιμα και σε μη τρόφιμα».
«Δεν θα ξαναγυρίσουμε εκεί που ήμασταν»
Ο ίδιος εκτίμησε πως ως το τέλος του πρώτου εξαμήνου, με κάθε επιφύλαξη και εάν δεν υπάρξει κάποια απρόοπτη εξέλιξη «θα λογικευτούν τα πράγματα αρκετά».
Συμπληρώνει ωστόσο πως «δεν θα ξαναγυρίσουμε εκεί που ήμασταν. Σε κάποια προϊόντα θα μαζευτούν οι «τρέλες» αλλά και πάλι τίποτα δεν θα ξαναγυρίσει εκεί που ήταν. Ούτε η ενέργεια, ούτε το μισθολογικό κόστος -και δεν είναι κακό αυτό – θα ξαναγυρίσουν εκεί που ήταν, αλλά θα λογικευτούμε. Θα έρθει μία ισορροπία» όπως επισημαίνει.