To Live News ήδη από τις αρχές Μαρτίου του 2023 λίγες μόνο μέρες μετά τη μετωπική σύγκρουση των τρένων, είχε εστιάσει στη φονική έκρηξη. Ο μηχανολόγος, αεροναυπηγός, μηχανικός, Κώστας Λακαφώσης, είχε αποκλείσει τα αρχικά σενάρια για την έκρηξη.
Eπιστήμονες του Πανεπιστημίου της Γάνδης έκαναν ακριβή εκτίμηση για τα αίτια της τεράστιας έκρηξης που ξέσπασε μετά τη φονική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη πριν 2 χρόνια, στη χειρότερη σιδηροδρομική τραγωδία που γνώρισε η χώρα, όταν 57 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους.
Χρησιμοποιώντας τον εξοπλισμό του ειδικού εργαστηρίου τους, καθώς και το καινοτόμο σύστημα ανάλυσης τεχνητής νοημοσύνης (AI) που έχουν δημιουργήσει, οι Βέλγοι επιστήμονες φέρεται να κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το πρώτο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας, που ακολουθούσε τους δύο κινητήρες της εμπορικής αμαξοστοιχίας, που μετέφερε φορτίο εύφλεκτων υγρών.
Βέλγοι εμπειρογνώμονες κατέληξαν σε συμπεράσματα όχι μόνο για το είδος των ουσιών που προκάλεσαν την έκρηξη, αλλά και για το βάρος τους, τις διαστάσεις της δεξαμενής που τις μετέφερε, ακόμη και τη θέση του τρένου όπου βρέθηκαν.
Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο, το βάρος των εύφλεκτων υγρών που εκτιμάται ότι μεταφέρθηκαν από το εμπορευματικό τρένο ήταν μεταξύ 3,5 και 4 τόνων.
Το Live News έβαλε από την πρώτη στιγμή το θέμα της φονικής έκρηξης στο επίκεντρο. Ο Κώστας Λακαφώσης, είχε πει μάλιστα πως η φωτιά ενδέχεται να ξεκίνησε από τα τρία πρώτα βαγόνια.
Το Πανεπιστήμιο της Γάνδης έρχεται να τον επιβεβαιώσει καθώς το μόνο που θα μπορούσε να χωρέσει στο συγκεκριμένο σημείο ήταν μία δεξαμενή βάρους 3,5 και 4 τόνων.
«Μέσα από τις εικόνες βρίσκουμε το σημείο που ξεκίνησε η ανάφλεξη. Ξέρουμε πως έγινε εκεί όπου ήταν η πρώτη πλατφόρμα, ανάμεσα στη μηχανή και στην άλλη πλατφόρμα».