Επαναστατικές αλλαγές στο σχεδιασμό και το σχήμα των εμπορικών αεροσκαφών μπορεί να επιφέρει ένα πρωτοποριακό πρότζεκτ αεροναυπηγικής που χρηματοδοτεί ο ολλανδικός κρατικός αερομεταφορέας KLM.

To αεροσκάφος “Flying-V” έχει δύο ατράκτους που αναπτύσσονται διαγωνίως από το ρύγχος του / Εικόνα: Edwin Wallet, OSO Studio

Το αεροσκάφος “Flying-V”, που έχει πάρει το όνομά του από τις ομώνυμες διάσημες ηλεκτρικές κιθάρες Gibson, που έχουν χρησιμοποιήσει από το 1958 μεταξύ άλλων ο Τζίμι Χέντριξ, ο Κηθ Ρίτσαρνς και ο Έντι Βαν Χάλεν, έχει το ίδιο άνοιγμα φτερών με τα παραδοσιακά αεροπλάνα και μπορεί να μεταφέρει έως και 314 επιβάτες. Έχει δύο ατράκτους που αναπτύσσονται διαγωνίως από το ρύγχος σχηματίζοντας ένα V και αποτελεί επινόηση ερευνητών του ολλανδικού Πολυτεχνείου Delft.

Το αεροσκάφος έχει πάρει το όνομά του από τις διάσημες ηλεκτρικές κιθάρες Gibson.
Το αεροσκάφος έχει πάρει το όνομά του από τις διάσημες ηλεκτρικές κιθάρες Gibson / Εικόνα: Edwin Wallet, OSO Studio

Σύμφωνα με τους σχεδιαστές του λόγω του συγκεκριμένου σχήματος το “Flying-V” εξοικονομεί 20% καύσιμα σε σχέση με τα συνηθισμένα αεροσκάφη, μειώνοντας δραστικά το ενεργειακό του αποτύπωμα στις πτήσεις, αλλά και τα έξοδα των εταιρειών που θα το χρησιμοποιούν.

Το αεροσκάφος θα μπορεί να χρησιμοποιεί τις υπάρχουσες υποδομές των περισσότερων αεροδρομίων.
Το αεροσκάφος θα μπορεί να χρησιμοποιεί τις υπάρχουσες υποδομές των περισσότερων αεροδρομίων / Εικόνα: Edwin Wallet, OSO Studio

Ένα ζεύγος στροβιλοκινητήρων θα τοποθετηθεί στο πίσω μέρος, ενώ στα πτερύγιά του θα φιλοξενούνται, όπως πιστεύεται, οι καμπίνες των επιβατών, ο χώρος των αποσκευών και τα ντεπόζιτα καυσίμων.

Το μήκος του φθάνει τα 65 μέτρα και το πλάτος του είναι κατά δέκα μέτρα μικρότερο. Το μέγεθός του καθιστά το “Flying -V” ανταγωνιστικό των αντίστοιχων αεροσκαφών της Airbus (A350) και της Boeing (787) και θα μπορεί να χρησιμοποιεί τις υφιστάμενες υποδομές των αεροδρομίων, τα υπόστεγα και τους διαδρόμους τους.

Οι σχεδιαστές ελπίζουν με τη χρήση ελαφρών επίπλων να μειώσουν ακόμη περισσότερο το βάρος του αεροσκάφους και τις ανάγκες σε καύσιμα καθώς ο βασικός τους στόχος, όπως είπε ο καθηγητής Αεροναυπηγικής του ολλανδικού Πολυτεχνείου, Henri Werij, είναι να καταστήσουν πιο βιώσιμη την αεροπλοϊα.

iefimerida.gr



Πηγή