Μέχρι τώρα τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης, ή ακριβέστερα ημι- αυτόνομης οδήγησης, που έχουν έγκριση τύπου και τοποθετούνται στα αυτοκίνητα παραγωγής είναι αυτά του 2ου επιπέδου. Που μπορούν να κινούνται υπό προϋποθέσεις χωρίς την εμπλοκή του οδηγού αλλά με την υποχρέωση του τελευταίου να έχει τα χέρια του στο τιμόνι. Και φυσικά να είναι έτοιμος να επέμβει ανά πάσα στιγμή.
Πλέον όμως είναι διαθέσιμα και τα συστήματα 3ου επιπέδου, με τη Mercedes να τα διαθέτει, πρώτη παγκοσμίως και προαιρετικά, στις κορυφαίες λιμουζίνες της. Τη συμβατική S-Class και την ηλεκτρική EQS, με κόστος που ανέρχεται (στη Γερμανία) σε 5.000 ευρώ για την πρώτη και σε 7.430 ευρώ για τη δεύτερη.
Το αυτόνομο σύστημα 3ου επιπέδου σημαίνει πως το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται σε συνθήκες αυξημένης κυκλοφορίας και σε συγκεκριμένους δρόμους, καθώς και με ταχύτητα έως 60 χλμ./ ώρα χωρίς ο οδηγός να έχει τα χέρια του στο τιμόνι. Το αυτοκίνητο δηλαδή αναλαμβάνει, εφόσον πληρούνται οι συνθήκες που προαναφέραμε, τα πάντα.
Η έγκριση τύπου για τη χρήση του συστήματος μπορεί να είναι διεθνής αλλά μέχρι στιγμής η χρήση του είναι εφικτή μόνο στη Γερμανία και στους αυτοκινητόδρομούς της, τις γνωστές Autobahnen, που είναι πλήρως καταγεγραμμές ψηφιακά.
Μόλις ολοκληρωθεί η καταγραφή όλων των δρόμων της χώρας η χρήση του θα επεκταθεί και σε αυτούς, ενώ εκτός Γερμανίας το σύστημα αναμένεται να πάρει έγκριση τύπου και για την Καλιφόρνια. Η οποία θα είναι η πρώτη πολιτεία των ΗΠΑ στην οποία θα επιτραπεί η λειτουργία του.