Σε κάποια σύγχρονα μοντέλα οι παραδοσιακοί εξωτερικοί καθρέφτες έχουν αντικατασταθεί από κάμερες, η εικόνα των οποίων προβάλλεται σε οθόνες στο εσωτερικό των αυτοκινήτων.

Το θέμα βέβαια είναι αν οι ψηφιακοί αυτοί καθρέφτες είναι πρακτικοί και αν συμβάλλουν στην ασφάλεια.

Προκειμένου να το διαπιστώσει αυτό η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC, που είναι η μεγαλύτερη της Ευρώπης, έκανε διάφορες δοκιμές για την αξιολόγησή τους.

Το γενικό συμπέρασμα είναι ότι τα συγκεκριμένα συστήματα έχουν σχεδιαστεί για τη βελτίωσης της άνεσης και της ασφάλειας αλλά στην πράξη εμφανίζουν πολλά προβλήματα και υψηλό κόστος επισκευής.

Οι ψηφιακοί καθρέπτες προσφέρουν οφέλη όπως μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης και ελαχιστοποίηση του «νεκρού σημείου», κάτι που είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για μεγάλα οχήματα με περιορισμένη ορατότητα, όπως τα φορτηγά και τα αυτοκινούμενα.

CAMERA-VS-MIRROR-(3).jpg

Ωστόσο, η ADAC εντόπισε και αρκετά μειονεκτήματα. Οι οθόνες συχνά τοποθετούνται σε σημεία που δεν είναι εργονομικά, η αντίληψη του βάθους είναι περιορισμένη, και οι αντανακλάσεις μπορούν να δημιουργήσουν δυσκολίες, ειδικά για οδηγούς που φορούν γυαλιά.

Επιπλέον, οι εξωτερικές κάμερες είναι ευάλωτες σε ζημιές από μικρές συγκρούσεις, με το κόστος επισκευής να παραμένει υψηλό, καθώς απαιτείται η αντικατάσταση ολόκληρης της κάμερας και η εκ νέου ρύθμιση του συστήματος.

CAMERA-VS-MIRROR-(5).jpg

Έτσι η ADAC προτρέπει τους καταναλωτές να εξετάσουν προσεκτικά τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα αυτών των συστημάτων πριν από την αγορά και να τα δοκιμάσουν σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Παράλληλα, καλεί τους κατασκευαστές να βελτιώσουν την ανθεκτικότητα των συστημάτων και να μειώσουν το κόστος επισκευής, ώστε να γίνουν πιο προσιτά και αξιόπιστα για το κοινό.



Πηγή