Η αυτονομία που εξασφαλίζουν οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και ένας από αυτούς και μάλιστα σημαντικός είναι και η εξωτερική θερμοκρασία.
Η οποία όταν είναι χαμηλή, όπως κατά τη διάρκεια της «Μπάρμπαρα» ή και ακόμα πιο κάτω, περιορίζει αισθητά τα χιλιόμετρα που ένα EV μπορεί να καλύψει με μια φόρτιση.
Το πόσο την επηρεάζει δεν είναι καθορισμένο αλλά εξαρτάται από την εκάστοτε μπαταρία και την τεχνολογία της αλλά και από μέτρα που τυχόν έχει λάβει ο κάθε κατασκευαστής προκειμένου να αποφύγει δυσάρεστες εξελίξεις.
Για να διαπιστώσει τι ακριβώς ισχύει στην πράξη η νορβηγική ιστοσελίδα motor.no, δοκίμασε όλα ή σχεδόν όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είναι εκεί διαθέσιμα. Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε πως η Νορβηγία είναι η μεγαλύτερη και με διαφορά αγορά για τα EVs στην Ευρώπη.
Έτσι λοιπόν όλα τα αυτοκίνητα έκαναν τον ίδιο κύκλο, κάτω από ακριβώς τις ίδιες συνθήκες -τήρηση ορίων ταχύτητας, χρήση της ανάκτησης ενέργειας, πρόγραμμα οδήγησης Eco και μη χρήση συστημάτων υποβοήθησης όπως το cruise control- και με εξωτερική θερμοκρασία -19 βαθμών Κελσίου.
Στην κορυφή της κατάταξης μετά την ολοκλήρωση της δοκιμής βρέθηκε το Tesla Model S που μπόρεσε να καλύψει 530 χιλιόμετρα, ενώ η διαφορά από την εργοστασιακή τιμή κατά WLTP ήταν της τάξης του 16%.
Στον τελευταίο τομέα πολύ καλά τα πήγε και το κινέζικο Maxus Euniq 6 με μια διαφορά μόλις 10%, ενώ συνολικά τα κινεζικής προέλευσης EVs ξεχώρισαν με την απόδοσή τους.
Την αναλυτική κατάταξη μπορείτε να τη δείτε στον πίνακα που ακολουθεί.