Η μάχη με την ακρίβεια καθημερινή και οι καταναλωτές έχουν φτάσει στα όρια της αγανάκτησης.
Τα τρόφιμα κατέχουν τη μερίδα του λέοντος στις ανατιμήσεις, «τινάζοντας» στην κυριολεξία τα νοικοκυριά στον αέρα.
Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, τον περασμένο Μάιο ανατιμήθηκαν:
-Μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη: +5,85%,
-Φρέσκα ψάρια και θαλασσινά: +4,42%,
-Έτοιμα γεύματα: +3,13%,
-Τροφές και είδη για κατοικίδια: +3,05%,
-Νερά και αναψυκτικά: +2,79%,
-Τρόφιμα παντοπωλείου: +2,46%,
-Ξηροί καρποί και σνακ: +1,87%,
-Φρέσκα κρέατα: +1,64%.
Οι καταναλωτές έχουν φτάσει στο σημείο να κάνουν οικονομία…ακόμη και στη διατροφή τους, προκειμένου να βγάλουν το μήνα.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ίδιας έρευνας, συνολικά τον Μάιο μειώθηκε κατά 1,25% ο πληθωρισμός μεταξύ των μεγάλων αλυσίδων, όμως οι διορθώσεις των τιμών αφορούν κυρίως σε:
-Βούτυρα και αυγά: -7,50%,
-Χαρτικά, καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής: -5,62%,
-Φρέσκα φρούτα και λαχανικά: -4,04%,
-Τυροκομικά: -3,97%,
-Αλκοολούχα ποτά: –3,74%.
Για τους καταναλωτές, αυτό δεν είναι αρκετό, αφού, σύμφωνα και με την ΕΛΣΤΑΤ, από το 2020 μέχρι σήμερα συνολικά έχουν εκτοξευτεί:
-Τα τρόφιμα κατά 29%,
-Τα είδη νοικοκυριού κατά 14,87%,
-Το κόστος στέγασης κατά 18,65%.
Έτσι, αλλάζουν τη ζωή τους, περιορίζοντας οποιαδήποτε συνήθεια μπορεί να θεωρηθεί… πολυτέλεια.
Από την 1η Ιουνίου στα σούπερ μάρκετ έχει λήξει η πρωτοβουλία της μόνιμης μείωσης τιμής και χιλιάδες προϊόντα έχουν επανέλθει στις τιμές του περασμένου Σεπτεμβρίου. Παρά τις διαβεβαιώσεις του υπουργείου Ανάπτυξης ότι άλλα μέτρα καλύπτουν αυτά τα προϊόντα, υπάρχουν φόβοι για νέες ανατιμήσεις και για πυροδότηση ενός νέου πληθωριστικού κύκλου μέσα στο καλοκαίρι.