Αντίστροφα μετρά ο χρόνος προκειμένου να αποκτήσει η Θεσσαλονίκη το δικό της μετρό.
Οι λεπτομέρειες παρουσιάστηκαν σήμερα σε συνέντευξη Τύπου με τους εμπλεκόμενους φορείς να δηλώνουν έτοιμοι για τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης στις 30 Νοέμβριου.
Ο Αλέξανδρος Έξαρχου διευθύνων Σύμβουλος «ΑΚΤΩΡ», δήλωσε: «Είμαστε πολύ υπερήφανοι και για τη σημερινή ημέρα και για αυτή που έρχεται στο τέλος Νοεμβρίου και ελπίζουμε να συμφωνείτε μαζί μας πως είναι ένα στολίδι για τη Θεσσαλονίκη και την Ελλάδα συνολικά».
Η βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης, έχει μήκος 9,6 χλμ., 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα Αμαξοστάσιο, συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων, στην περιοχή της Πυλαίας.
Θα ξεκινάει από το κέντρο της Θεσσαλονίκης και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και θα καταλήγει στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, όπου και θα συνδέεται με το αμαξοστάσιο Πυλαίας. Θα εξυπηρετεί 18.000 επιβάτες την ώρα ανά κατεύθυνση και συνολικά 254.000 ανά ημέρα.
«Μέχρι σήμερα το συνολικό ποσοστό υλοποίησης οικονομικού αντικείμενου της συμβάσης ανέρχεται στο 94,6%. Έχοντας ολοκληρώσει την κατασκευή του έργου απομένει μόνο η δοκιμή, η ολοκλήρωση των δοκιμών», ανέφερε ο Χρήστος Σταϊκούρας, υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Ο Νίκος Κουρέτας αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος ελληνικό μετρό σημείωσε: «Κάποια συγκεκριμένα περιβαλλοντικά οφέλη, 137.000 τόνοι ετησίως θα μειωθούν από τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα στην πόλη της Θεσσαλονίκης».
Η αναμονή συρμού θα είναι αρχικά στα 2,5 λεπτά, ενώ μετά την παραλαβή των επιπλέων 15 συρμών ο χρόνος αυτός θα μειωθεί στα 90 δευτερόλεπτα.