Φθορές και ρωγμές που έχουν εντοπιστεί και στις δύο γραμμές του μετρό και εγείρουν ζητήματα ασφαλείας της κυκλοφορίας των συρμών.
Φαίνεται πως αναγκάζουν τη διοίκηση των σταθερών συγκοινωνιών να αντικαταστήσουν κατεπειγόντως σιδηροτροχιές συνολικού μήκους 32 χιλιομέτρων, όπως αποκαλύπτει το ρεπορτάζ του Κώστα Ντελέζου στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ».
Από μετρήσεις που έγιναν πριν από περίπου τρία χρόνια εντοπίστηκαν σημαντικές αστοχίες και βλάβες, οι οποίες ακόμα όμως δεν έχουν αντιμετωπιστεί.
Τα προβλήματα έχουν εντοπιστεί στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό, περίπου 5,5 χιλιόμετρα σιδηροτροχιών χρειάζονται άμεση αντικατάσταση, ενώ σημαντικές φθορές έχουν εντοπιστεί σε άλλα 22 χιλιόμετρα του δικτύου.
Σύμφωνα πάντως με την ΣΤΑ.ΣΥ τη λειτουργία του Μετρό διέπουν τα πλέον σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και η συντήρηση του δικτύου γίνεται βάσει των προβλεπόμενων διεθνών κανόνων
«Η εταιρεία κρίνει αναγκαία την εκτέλεση του έργου πριν την εξάντληση του ορίου ζωής του εξοπλισμού, που κατασκευαστικά προσδιορίζεται στα 30 χρόνια. Τα αποτελέσματα των επαναλαμβανόμενων ανά τακτά διαστήματα – και όχι μόνο προ 3ετίας – μετρήσεων ορίων φθορών, είναι εντός των προβλεπόμενων ορίων», αναφέρει η ανακοίνωση της ΣΤΑ.ΣΥ.
Ξεκινά η αναβάθμιση υποδομών πριν εξαντληθεί το όριο ζωής τους
Για να διατηρηθεί στο έπακρο το επίπεδο της ασφαλούς κυκλοφορίας των συρμών, εργαζομένων και επιβατικού κοινού, στα συγκεκριμένα σημεία εφαρμόζεται προληπτική βραδυπορία.
Με τους οδηγούς του ΜΕΤΡΟ να κόβουν ταχύτητα και να κινούνται με από 40 έως και 60 km/h όταν η κανονική ταχύτητα στο δίκτυο είναι τα 80 χιλιόμετρα.
«Τα δρομολόγια εκτελούνται σύμφωνα με το χειμερινό πρόγραμμα δρομολογίων, που είναι σε ισχύ, χωρίς να έχουν επηρεαστεί οι συχνότητες αυτών και να προκαλούνται καθυστερήσεις», υπογραμμίζει στη συνέχεια η ανακοίνωση της ΣΤΑ.ΣΥ.
Εικόνες εγκατάλειψης πάντως, εμφανίζουν και οι ίδιοι οι συρμοί.
Ο διαγωνισμός της ΣΤΑΣΥ λήγει στις αρχές Δεκεμβρίου ΜΕ την προθεσμία εκτέλεσης του έργου να ορίζεται σε 21 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.