To πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Dacia είναι γεγονός, φέρει την ονομασία Spring και την υπόσχεση να αποτελέσει το πιο προσιτό ηλεκτροκίνητο μοντέλο στην ευρωπαϊκή αγορά.

Από αισθητικής άποψης οι σχεδιαστές της Dacia δεν έχουν παρεκκλίνει από τα πρότυπα του πρωτότυπου μοντέλου που προηγήθηκε τον Μάρτιο που με τη σειρά του παρουσίαζε αρκετές ομοιότητες με το Renault Kwid που διατίθεται στην ασιατική αγορά.

Παρά τις εξαιρετικά περιορισμένες του διαστάσεις (μήκος 3,73 μ. και πλάτος 1,62 μ.), το Spring ρέπει… προς την crossover αισθητική, διαθέτοντας διογκωμένους θόλους, ράγες οροφής και μια γενναιόδωρη απόσταση από το έδαφος που σύμφωνα με τις συστάσεις ξεπερνά τον μέσο όρο της κατηγορίας.

Ενδεικτικά για τους μη αριθμομνήμονες, οι παραπάνω διαστάσεις ξεπερνούν μόλις μετά βίας αυτές του VW up!.

Στα ιδιάζοντα στοιχεία συγκαταλέγεται η θέση της υποδοχής φόρτισης κάτω από τη γρίλια η οποία πλαισιώνεται από αιχμηρά LED φωτιστικά σώματα.

Παρά το compact αποτύπωμά του, το Spring υπόσχεται ευρυχωρία προσφέροντας τη δυνατότητα άνετης φιλοξενίας δύο ενηλίκων στο πίσω κάθισμα. Παράλληλα, η παρουσία διαφόρων θηκών και αποθηκευτικών χώρων στο εσωτερικό προσφέρουν χωρητικότητα 23,1 λίτρων για μικροαντικείμενα. Ο χώρος αποσκευών μπορεί να φιλοξενήσει έως και 300 λίτρα, μέγεθος που επίσης υπερβαίνει τα συνήθη μέτρα της κατηγορίας των city cars.

Στο εσωτερικό κυριαρχεί μια αντίστοιχη αισθητική με το Kwid, με κυρίαρχες τις γαλάζιες λεπτομέρειες στους αεραγωγούς και στα εσωτερικά των θυρών. Στον προαιρετικό εξοπλισμό συγκαταλέγονται μια οθόνη επτά ιντσών για infotainment η οποία ενσωματώνει λειτουργικά Apple CarPlay και Android Auto.

Στα χαρακτηριστικά που θα μπορούν να επιλέξουν οι δυνητικοί αγοραστές του περιλαμβάνονται επίσης οι ηλεκτρικοί καθρέφτες και η  ρεζέρβα ενώ στο βασικό εξοπλισμό συγκαταλέγονται τα ηλεκτρικά παράθυρα, το σύστημα κεντρικού κλειδώματος και η  ψηφιακή οθόνη 3,5 ιντσών ανάμεσα στα αναλογικά όργανα.

Σε ό,τι αφορά την αθέατη πλευρά του, το Spring εφοδιάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 44 ίππων και 125 Nm ροπής το οποίο τροφοδοτείται από μπαταρία 26,8 kWh που με τη σειρά της υπόσχεται μέση αυτονομία 225 χλμ. και αυτονομία σε αστικό περιβάλλον 295 χλμ.

Επί του παρόντος η Dacia δεν δημοσιοποιεί μεγέθη επιτάχυνσης σημειώνοντας μόνο ότι η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 125 χλμ./ώρα.

Το μικρό μέγεθος του Spring υπόσχεται εξαιρετική ευελιξία σε αστικές συνθήκες με κύκλο στροφής μόλις 4,8 μέτρων.

Σε ό,τι αφορά την φόρτιση των μπαταριών, προσφέρεται η δυνατότητα σύνδεσης με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος, επιλογή η οποία υπόσχεται την επαναφόρτιση των μπαταριών κατά 80% σε λιγότερο από μία ώρα. Σε wallbox 7.4 kW η φόρτιση διαρκεί πέντε ώρες ενώ σε συμβατική πρίζα απαιτεί 14 ώρες.

Η Dacia θα προσφέρει εφαρμογή μέσω της οποίας ο οδηγός θα μπορεί να ελέγχει τη διαδικασία φόρτισης εξ αποστάσεως καθώς και το σύστημα κλιματισμού.



Πηγή