Πώς επηρεάζει και τροποποιεί η κλιματική αλλαγή την ένδυση και τη βιομηχανία ρουχισμού; Η απάντηση δεν είναι εύκολη.

Ακόμα και η πιο απλή και «φυσική» από αυτές, όπως για παράδειγμα τις πολύ θερμές ημέρες να φοράμε όσο το δυνατόν λιγότερα ρούχα αφήνοντας μεγάλο μέρος του σώματός μας ακάλυπτο, δεν λαμβάνει υπόψη την ανάγκη προστασίας από την υπεριώδη ακτινοβολία, τον καυτό ήλιο και τις πιθανές εναλλαγές του καιρού.

Και αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο ειδικά για εργαζομένους σε εξωτερικούς χώρους.

Απέναντι σε αυτές κι άλλες προκλήσεις αναζητούνται απαντήσεις.

Αντιδράσεις από τους επαγγελματίες στον χώρο της μόδας – «Μάστιγα οι εκπτώσεις και η fast fashion μόδα»

Η ιδιοκτήτρια showroom, Αλεξάνδρα Πολυμενάκου, ο επιχειρηματίας ένδυσης, Βασίλης Σταμάτης, και ο σχεδιαστής μόδας, Ιωάννης Κοσελόγλου, μίλησαν στην «Κοινωνία Ώρα MEGA» για τις αλλαγές στην βιομηχανία της μόδας λόγω κλιματικής κρίσης.

«Έχουν συρρικνωθεί οι εποχές με αποτέλεσμα να έχουμε δύο εποχές. Ο χειμώνας είναι «σχεδόν» ανύπαρκτος και όταν τον βιώνουμε, είναι απρόβλεπτος. Αυτό είναι δύσκολο και έχει επίπτωση στα ρούχα γιατί οι σχεδιαστές καλούνται να καλύψουν κάθε περίπτωση και άρα να προσαρμόσουν τις συλλογές τους, και τα καταστήματα να κάνουν τρις σωστές αγορές, μη γνωρίζοντας πως θα εξελιχθεί η εποχή», ανέφερε η κ. Αλεξάνδρα Πολυμενάκου.

«Οι εκπτώσεις έχουν καταστρέψει την αγορά», λέει ο Βασίλης Σταμάτης

Ο κ. Σταμάτης υπογράμμισε πως,  ο χειμώνας στην Ελλάδα ξεκινάει τον Ιανουάριο, οπότε εμείς πουλάμε τα είδη μας όταν ξεκινάει η ζήτηση, και αυτή η εποχή είναι οι εκπτώσεις. Οι εκπτώσεις έχουν καταστρέψει την αγορά. Όταν έξω έχει 30 βαθμούς, δεν θα ενδιαφερθεί μια γυναίκα να πάρει ένα παλτό, ένα μπουφάν ή δεν θα το πάρει γιατί θα σκεφτεί ότι θα το πάρει σε λίγες μέρες με έκπτωση. Δεν ξέρουμε καν αν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις θα «δουλέψουν»».

«Έχουμε συνεχώς εκπτώσεις και δεν βοηθάει πουθενά αυτό», λεει ο Ιωάννης Κοσελόγλου

Με την σειρά του ο κ. Κοσελόγλου τόνισε: «Όταν έχουμε fast fashion εταιρείες που βγάζουν πολύ γρήγορα με πολύ χαμηλά ποιοτικά υφάσματα, σαφώς και θα θέλουν να διώξουν γρήγορα αυτό το προϊόν. Έχουμε μπει σε έναν φαύλο κύκλο συνεχών εκπτώσεων και έχουμε εκπαιδευτεί και σαν πελάτες πια και να λειτουργούμε έτσι και να περιμένουμε πότε θα μπουν οι εκπτώσεις. Αυτό δεν βοηθάει κανέναν από εμάς. Πρέπει να μάθουμε να ζούμε με την κλιματική αλλαγή και τις επιπτώσεις της αλλά το θέμα είναι ότι εάν υπάρχει ένας τεράστιος συγκεντρωτισμός στο πάρα πολύ φθηνό και γρήγορο, όλο αυτό προσφέρει έναν εκπτωτικό κύκλο που δεν προσφέρει τίποτα. Έχουμε συνεχώς εκπτώσεις. Ο κορωνοϊός μας έκανε παθητικούς καταναλωτές».



megatv.com