Ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, άφησε να εννοηθεί, μέσω ανάρτησης στο Instagram, πως υπάρχει πιθανότητα επιστροφής των εμβληματικών V10 στη Φόρμουλα 1.
Με βιοκαύσιμο αυτή τη φορά, κάτι που βέβαια δεν μείωσε τον ενθουσιασμό των οπαδών της κορυφαίας έκφρασης του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Οι οποίοι νοσταλγούν, παρόλο που έχουν περάσει αρκετά χρόνια -οι V10 αντικαταστάθηκαν από τους V8 το 2006, τη θέση των οποίων πήραν το 2014 οι turbo V6 των 1.600 κυβικών με την υβριδική υποβοήθηση- τον ήχο τους.
Παρόλο που οι κανονισμοί του 2026 προβλέπουν μια απλοποιημένη εκδοχή των σημερινών V6, ο Ben Sulayem πρότεινε ότι η F1 θα μπορούσε να εξετάσει εναλλακτικές τεχνολογίες, όπως μια βιώσιμη εκδοχή των V10. Η πρόταση αυτή έρχεται σε μια περίοδο ευρύτερων αλλαγών στο άθλημα, με εταιρείες όπως η Audi, η Ford και η General Motors να προετοιμάζονται για την είσοδό τους στη Φόρμουλα 1.
Μια πρόγευση της επιστροφής των V10 είχαμε το 2022, όταν ο Sebastian Vettel οδήγησε τη Williams FW14B του 1992 στο Silverstone, χρησιμοποιώντας καύσιμα με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα.
Η ενδεχόμενη επιστροφή των V10 θα μπορούσε να αποτελέσει έναν τρόπο σύνδεσης της ιστορίας της F1 με τις σύγχρονες προσπάθειες βιωσιμότητας. Ωστόσο, παραμένουν σημαντικές προκλήσεις, όπως το κόστος και η δέσμευση των κατασκευαστών στην υβριδική τεχνολογία. Αν και δεν υπάρχουν ακόμη επίσημα σχέδια, η συζήτηση αυτή ίσως σηματοδοτεί μια αλλαγή στη φιλοσοφία των κινητήρων της F1 μετά το 2026, αναζωπυρώνοντας την ελπίδα για την επιστροφή των πιο αγαπημένων συνόλων στην ιστορία του σπορ.