Υψηλόβαθμοι εκπρόσωποι της Μεξικανικής Κυβέρνησης και του BMW Group εγκαινίασαν το νέο εργοστάσιο παραγωγής της εταιρίας στο San Luis Potosi, στο Μεξικό.

Η μάρκα έχει επενδύσει πάνω από ένα δισ. δολάρια στις νέες εγκαταστάσεις παραγωγής. Το εργοστάσιο, που ήδη απασχολεί 2.500 άτομα, θα παρέχει δυναμικότητα παραγωγής έως 175.000 μονάδων τον χρόνο, όταν η φάση της προετοιμασίας ολοκληρωθεί πλήρως.

Στο εργοστάσιο του San Luis Potosi θα κατασκευάζεται η πιο επιτυχημένη σειρά μοντέλου της μάρκας: η Σειρά 3 Sedan. Στην 100ετή ιστορία της εταιρίας, αυτό το εμβληματικό αυτοκίνητο αντιπροσωπεύει τον πυρήνα της μάρκας, ως πρότυπο δυναμικών επιδόσεων, απόδοσης και σχεδίασης.

Η υπεύθυνη Ανθρωπίνων Πόρων (HR), Milagros Caiña-Andree, υπογράμμισε την ισχυρή δέσμευση στην επαγγελματική εκπαίδευση: «Οι υψηλά καταρτισμένοι εργαζόμενοί μας αποτελούν μία ισχυρή βάση για το νέο εργοστάσιο και μας βοηθούν να πετυχαίνουμε υψηλά πρότυπα ποιότητας για τα πολυτελή προϊόντα μας. Το πρόγραμμά μας διπλής επαγγελματικής εκπαίδευσης βρίσκεται ήδη στην τέταρτη γενιά του».

Σε ένα καινοτόμο, νέο κέντρο εκπαίδευσης στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου, νέο προσωπικό και μαθητευόμενοι εκπαιδεύονται πάνω στις τελευταίες διαδικασίες και τεχνολογίες παραγωγής του Group, με βάση το μοντέλο διπλής επαγγελματικής εκπαίδευσης. Το κέντρο δεν εστιάζει απλά στη βελτίωση των τεχνικών δεξιοτήτων εργαζομένων και μαθητευομένων, αλλά και στην ενίσχυση των κινήτρων, του ενθουσιασμού και του ομαδικού πνεύματος.

Το εργοστάσιο συνεργάζεται με τέσσερα τεχνικά ινστιτούτα στην περιοχή και έχει ήδη εκπαιδεύσει  250 μαθητευόμενους σε τεχνικά επαγγέλματα.

Το BMW Group διευθύνει δικό του, τοπικό γραφείο προμηθειών στο Μεξικό από το 2008. Το 2017, το γραφείο μετεγκαταστάθηκε από την Πόλη του Μεξικού στο San Luis Potosi, όπου τώρα απασχολεί 105 άτομα. Ο όγκος προμηθειών του Group στο Μεξικό έφτασε τα 2,5 δισεκ. δολάρια την περσινή χρονιά.

Τελευταίες τεχνολογίες Industry 4.0 .

Το BMW Group χρησιμοποίησε ψηφιακά 3D σχέδια κατά τη διάρκεια της ανέγερσης του εργοστασίου, τόσο για το ίδιο το κτίριο, όσο και για την εγκατάσταση εξοπλισμού. Σε όλες τις φάσεις της κατασκευής, οι αρχιτέκτονες εισήγαγαν ειδικές πληροφορίες όπως τοποθεσία, διαστάσεις και ημερομηνία ολοκλήρωσης στα ψηφιακά μοντέλα. Παράλληλα χρησιμοποιήθηκε και ψηφιακή τεχνολογία τρισδιάστατης σάρωσης (3D-scanning) στο στάδιο αυτό για πρώτη φορά. Ο συνδυασμός των δύο τεχνολογιών επέτρεψε ανάλυση της διαδικασίας παραγωγής σε πραγματικό χρόνο και αποδοτικές μετατροπές, προσφέροντας στο Group συνεχή αξιοπιστία σχεδιασμού.

Το νέο εργοστάσιο του είναι ‘πρωτοπόρο’ στον τομέα της έξυπνης συντήρησης. Λογισμικό Smart Maintenance Assistant χρησιμοποιείται για πρώτη φορά, που επιτρέπει το εκ των προτέρων προγραμματισμό της λεγόμενης ‘προληπτικής’ συντήρησης σε όλο το εργοστάσιο, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η διαθεσιμότητα μηχανολογικού εξοπλισμού. Οι δραστηριότητες σέρβις βασίζονται στα τρέχοντα δεδομένα εντός έξυπνα οργανωμένου συστήματος αντί σε προκαθορισμένα διαστήματα συντήρησης. Με τη συμβολή έξυπνων συσκευών όπως tablets και smartphones, το προσωπικό λαμβάνει όλες τις σχετικές πληροφορίες για την κατάσταση του εξοπλισμού.

Εφαρμόζονται ποικίλες τεχνολογίες του Industry 4.0, για παράδειγμα, στη συναρμολόγηση, όπου οθόνες έχουν αντικαταστήσει σε μεγάλο βαθμό το χαρτί σε όλη τη διαδικασία. Δύο οθόνες ανά σταθμό εργασίας παρέχουν στο προσωπικό όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, οι οποίες στο παρελθόν ήταν διαθέσιμες μόνο σε χαρτί. Αυτή η ψηφιακή κάρτα εργασίας χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στο εργοστάσιο.

Ρομπότ και εργαζόμενοι δουλεύουν δίπλα-δίπλα στην προ-συναρμολόγηση κινητήρων, ενώ μέσα από τη συνεργασία τους αξιοποιούνται τα προσόντα αμφοτέρων των πλευρών. Τα ρομπότ έχουν τη δύναμη να περιστρέψουν το βαρύ μετατροπέα, ενώ οι εργαζόμενοι έχουν τη μηχανική επιδεξιότητα να κάνουν τις τελικές ρυθμίσεις για την ακριβή τοποθέτηση.

Νέα πρότυπα βιωσιμότητας

Από τον πρώτο χρόνο της παραγωγής, το εργοστάσιο του San Luis Potosi θα είναι το πιο αποδοτικό στη χρήση πόρων σε όλο το παραγωγικό δίκτυο του Group.

Η προσεκτική χρήση υδάτινων πόρων είναι πρωταρχικός στόχος βιωσιμότητας. Το εργοστάσιο, με τη μικρότερη κατανάλωση νερού ανά παραγόμενο όχημα στο δίκτυο παραγωγής, θα περιλαμβάνει το πρώτο βαφείο BMW με μηδενική παραγωγή λυμάτων. Το νερό που είναι απαραίτητο για τη διαδικασία βαφής θα ανακυκλώνεται και θα επαναχρησιμοποιείται.

Η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας εξασφαλίζει ότι το εργοστάσιο θα τροφοδοτείται στο μέλλον με 100% πράσινη ηλεκτρική ενέργεια (χωρίς CO2). Ένα φωτοβολταϊκό πάρκο στο χώρο των εγκαταστάσεων, που εκτείνεται σε μία επιφάνεια άνω των 70.000 m2, θα παράγει μέρος της ενέργειας.

Παραγωγή για την παγκόσμια αγορά

Το νέο εργοστάσιο στο Μεξικό επεκτείνει το δίκτυο παραγωγής του Group σε συνολικά 31 τοποθεσίες. Σύμφωνα με τη ακολουθούμενη στρατηγική, αυτό εξασφαλίζει για την εταιρία ένα ευέλικτο και αποδοτικό, διεθνές δίκτυο παραγωγής, με καλή ισορροπία δημιουργίας αξίας μεταξύ Ευρώπης, Ασίας και Αμερικής.

Η προσθήκη του Μεξικού είναι ένα ακόμα θεμελιώδες στοιχείο αυτής της στρατηγικής ανάπτυξης. Η χώρα είναι μέλος της Βορειοαμερικανικής Συμφωνίας Ελευθέρων Συναλλαγών (NAFTA) μαζί με τον Καναδά και τις ΗΠΑ. Επίσης έχει μεγάλο αριθμό συμφωνιών ελευθέρου εμπορίου, συμπεριλαμβανομένης της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Mercosur, που διευκολύνει τις εξαγωγές αυτοκινήτων και την εισαγωγή εξαρτημάτων.

Η περιοχή Nafta ειδικότερα, με τους σταθερά υψηλούς όγκους πωλήσεων, είναι μία κομβική αγορά για την BMW. Πριν από 25 χρόνια, το Group εγκαινίασε το εργοστάσιό του στο Spartanburg, ΗΠΑ, και από τότε έχει επενδύσει σχεδόν εννέα δισεκ. δολάρια στις εγκαταστάσεις του. Η εταιρία θα επενδύσει 600 εκατομμύρια δολάρια επιπλέον μέχρι το 2021, εν όψει της προετοιμασίας για τις μελλοντικές γενιές των μοντέλων X. Παράλληλα, ο αριθμός θέσεων εργασίας θα αυξηθεί σε περίπου 11.000. Συνολικά, η εταιρία υποστηρίζει σχεδόν 70.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας στις ΗΠΑ.

Νίκος Τσάδαρης



Πηγή