Το Kuga της Ford είναι ένα από τα καλύτερα μεσαία SUV, που στην αρχή της καριέρας του στην ελληνική αγορά, αδικήθηκε από τους μεγάλους κυβισμούς των κινητήρων του.
Γεροδεμένο, ποιοτικό, ευρύχωρο, με έμφαση στην οδική συμπεριφορά κέρδιζε μια θέση στην κορυφή της κατηγορίας, αλλά θεωρητικά. Η κατάσταση αυτή άλλαξε στις αρχές του 2017, όταν στην προγραμματισμένη ανανέωση (μικρές αισθητικές διαφορές) η μάρκα αποφάσισε να το εφοδιάσει με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 TDCi Ecoblue κινητήρα, βάζοντας ξανά το μοντέλο στον συναγωνισμό, αλλά έχοντας χάσει μέχρι τότε πολύτιμο χρόνο
Η έκδοση αυτή με το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, είναι το αντικείμενο αυτής της σύντομης δοκιμής μας, που κράτησε περίπου δέκα ημέρες και σχεδόν 1000 χιλιόμετρα διαδρομών εντός ή εκτός πόλης, αλλά και σε κάποιους περιορισμένης δυσκολίας χωματόδρομους.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό, σε κερδίζει η ποιότητα, η οδηγοκεντρική σχεδίαση του ταμπλό, η ψηλή θέση οδήγησης και τα φίνα μαλακά πλαστικά που παραπέμπουν σε παραπάνω κατηγορία. Ανάλογα επαρκής και ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 456 λίτρα, που (με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες) φτάνει τα 1.603 λίτρα.
Πλούσιοι και οι χώροι αποθήκευσης μικροαντικειμένων, ειδικά στην κεντρική κονσόλα, όπου το ηλεκτρικό χειρόφρενο επιτρέπει τις επιπλέον θήκες.
Ο ευχάριστος εσωτερικός διάκοσμος και οι high-tech ανέσεις που προσφέρει το σύστημα infotainment Sync 3 με το ιδιαίτερα εύχρηστο μενού της οθόνη αφής, κάνουν πιο εύκολη και ευχάριστη την μετακίνηση επιβατών και οδηγού, με τον τελευταίο να βρίσκει την θέση οδήγησης που του ταιριάζει, ακόμα κι αν ο σωματότυπός του ξεφεύγει από τα συνηθισμένα.
Το σύστημα πολυμέσων συνδέεται με Android Auto και Apple CarPlay, ενώ δίνεται –δωρεάν- και η δυνατότητα κλήσης έκτακτης ανάγκης που στέλνει και το στίγμα του οχήματος για άμεση βοήθεια. Πλούσιος είναι και ο εξοπλισμός που –μεταξύ άλλων- περιλαμβάνει, Active City Stop (λειτουργεί σε ταχύτητες έως 50 χλμ/ώρα) και MyKey (το «κλειδί» με το οποίο ρυθμίζετε τις παραμέτρους του αυτοκινήτου περιορίζοντας την τελική ταχύτητα, την ένταση του ηχοσυστήματος, ή το να μην επιτρέπεται η απενεργοποίηση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων κ.λπ.)..
Την κίνηση του οχήματος αναλαμβάνει ο σχετικά νέος diesel κινητήρας 1.5 TDCi, με απόδοσή του φτάνει τους 120 ίππους στις 3.600 στροφές και μέγιστη ροπή 270 Nm που αποδίδεται από τις 1.500 στροφές. Το 4κύλινδρο σύνολο συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Power Shift, 6 σχέσεων και χωρίς να βάζουν «φωτιά στον δρόμο», δίνουν στο σχεδόν 1700 κιλών βάρους αμάξωμα επιτάχυνση 0-100 σε 13,2΄΄και τελική ταχύτητα λίγο πάνω από τα 170 χλμ/ώρα. Σε περίπτωση πάντως, που ο οδηγός θελήσει να αναλάβει ο ίδιος τις αλλαγές ταχυτήτων, μάλλον θα τα παρατήσει γρήγορα, καθώς αυτές γίνονται από ένα μπουτόν που βρίσκεται στο πλάι του «πόμολου» του επιλογέα. Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ δυο διαφορετικών drive modes (drive & sport), ενώ το σύστημα start/stop του κινητήρα είναι ένα από τα πλέον αξιόπιστα που έχουμε συναντήσει.
Στην πράξη η λειτουργία του κινητήρα εντυπωσιάζει. Ομαλός, αθόρυβος, χωρίς κραδασμούς, γίνεται σβέλτος από χαμηλές στροφές και γρήγορος στις μεσαίες, τόσο που δεν πιστεύεις τα μόλις 120 «άλογα» της απόδοσης, ή τα πολλά κιλά βάρους της κατασκευής.
Σε κάθε περίπτωση η δύναμη και η ροπή του επιτρέπουν να κινείσαι με άνεση εντός και εκτός πόλης, με την μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στα 7,6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα διαδρομής, τιμή μακριά από τα 5,2 λίτρα που ισχυρίζεται ο κατασκευαστής, αλλά ικανή για να σε ταξιδέψει πάνω από 750 χιλιόμετρα με ένα ρεζερβουάρ.
Στον δρόμο, η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων με την οποία η Ford εφοδιάζει το Kuga, αποδεικνύεται ένα από τα βασικά ατού της γεροδεμένης και βαριάς κατασκευής, που πατάει με «αρχοντιά» στον δρόμο, διαθέτει κορυφαία ποιότητα κύλισης και παρέχει άνεση χωρίς να στερεί στοιχεία από την οδική του συμπεριφορά. Ο οδηγός, από την με πολύ καλή περιφερειακή όραση θέση οδήγησης, έχει σύμμαχό και το με αίσθηση τιμόνι, που του δίνει άριστη και άμεση πληροφόρηση για τους κατευθυντήριους τροχούς.
Ευθύβολο και άνετο στους αυτοκινητόδρομους, το Kuga της δοκιμής μας εύκολα μπορεί να κινείται για ώρα με ταχύτητες κοντά στην τελική του, ενώ στους επαρχιακούς δρόμους γίνεται απρόσμενα ευέλικτο και σβέλτο, «κρύβοντας» το μεγάλο βάρος του, που βέβαια δεν είναι άμοιρο της συμπαγούς αίσθησης που αντανακλά το όχημα.
Άμεσο στις αντιδράσεις του, με ψηλά περιθώρια πρόσφυσης βασίζεται στην γεωμετρία της σύγχρονης ανάρτησης και στρίβει με ταχύτητα και ασφάλεια.
Η οδική του συμπεριφορά συμβαδίζει με τις διαθέσεις του οδηγού, ο οποίος από την ραθυμία μιας εκδρομής στην φύση, μπορεί εύκολα να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της πόλης, η επιλέγοντας «sport mode», να κινηθεί γρήγορα σε ένα επαρχιακό δρόμο. Επίσης, τα 20,1 εκ. ύψους από το έδαφος, επιτρέπουν και χωμάτινες αποδράσεις, όπου το φρένο βάζουν τα ασφάλτινα ελαστικά και η ανυπαρξία ρεζέρβας, που θεωρείται από τις σημαντικές ελλείψεις για τα οχήματα που εισάγονται στην Ελλάδα, αυτό το –στην κυριολεξία- «θεών νταμάρι». Στα υπερθετικά του στοιχεία, εντάσσονται τα φρένα και τα φώτα, ενώ ψάχνοντας με μανία να βρούμε κάποιο οδηγικό μειονέκτημα, τελικά εντοπίσαμε την αντανάκλαση του μεγάλου ταμπλό στο παρμπρίζ, που ανάλογα με την γωνία του φωτός ενοχλεί περειστασιακά τον οδηγό.
Με λίγα λόγια, το Kuga με τον 1.5 TDCi κινητήρα, είναι ένα από τα καλύτερα μεσαία SUV/Crossover της αγοράς και αν στην εξίσωση επιλογής, προσθέσεις την τιμή (περίπου 27.500 ευρώ), τότε σίγουρα πατάει το «πόντιουμ», ειδικά για όσους δίνουν βάση στην οδική συμπεριφορά, την ποιότητα και τους χώρους.
Υπέρ
Ποιότητα
Χώροι
Εξοπλισμός
Κινητήρας
Ανάρτηση
Οδική συμπεριφορά
Φρένα
Κατανάλωση
Τιμή
Κατά
Έλλειψη ρεζέρβας
Αντανάκλαση ταμπλό στο παρμπρίζ
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, επιβατικό, SUV/Crossover
Διαστάσεις: 4.531 Χ 1.838 Χ 1.694 χλστ
Μεταξόνιο: 2.690 χλστ
Βάρος: 1.680 κιλά
Χώρος αποσκευών: 456 / 1603 λτ
Ρεζερβουάρ καυσίμων: 60 λτ
Κινητήρας: diesel, 4κύλινδρος, 8βάλβιδος, 1.499 κ.εκ.
Ισχύς: 120 ίπποι / 3.600σαλ
Ροπή: 270 Nm / 1.750σαλ
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο 6 σχέσεων
Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Πολλαπλών συνδέσμων
Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
Τροχοί: 225/55/17
Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση στάνταρντ με κύκλο στροφής 11,1 μ.
Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 13.2΄΄
Τελική ταχύτητα: 170+ χλμ/ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 7,6λτ/100χλμ
Εκπομπές CO2: 137 γρ/χλμ
Νίκος Τσάδαρης