H Ducati Diavel 1260 Lamborghini έχει ξεκάθαρα συλλεκτικό χαρακτήρα: θα κατασκευαστεί μόλις 630 φορές και η τιμή της στην Κεντρική Ευρώπη είναι περίπου 10.000 ευρώ πιο ακριβή, η αν προτιμάτε τα ποσοστά σχεδόν 40%, πιο ακριβή από τη στάνταρ έκδοσή της.
Η συνεργασία των δύο εταιρειών είναι στην ουσία μια μεταφορά κύρους από τη Lamborghini στη Ducati, παρόλο που η τελευταία είναι σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα στο συγκεκριμένο τομέα.
Ένα σημαντικό στοιχείο που έκανε ακόμα πιο εύκολη αυτή την σύμπραξη, κατά την άποψή μου άργησαν κιόλας, είναι το ότι και οι δύο ιταλικές εταιρείες ανήκουν στον όμιλο της Volkswagen. Ο οποίος μάλιστα εξετάζει το ενδεχόμενο να τις ενοποιήσει νομικά, με την προσθήκη στο σχήμα και της Italdesign και να τις εισάγει στο χρηματιστήριο. Με αυτόν τον τρόπο, αν βέβαια γίνει πραγματικότητα, οι υψηλές εκπομπές CO2 των μοντέλων της Lamborghini δεν θα επηρεάζουν το συνολικό μέσο όρο του γκρουπ και θα αποφευχθούν ή θα περιοριστούν τα τυχόν πρόστιμα από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η συνεργασία πάντως της Ducati με τη Lamborghini στην Diavel 1260 δεν σημαίνει και αλλαγές στον κινητήρα της τελευταίας. Ο οποίος παραμένει ίδιος με αυτόν της στάνταρ έκδοση –1.300 κυβικά, 160 ίπποι, 129 Nm. Οι διαφοροποιήσεις εντοπίζονται στην εμφάνισή της, η οποία είναι εμπνευσμένη από την Sian FKP 37. Την επίσης συλλεκτική και υβριδική Lamborghini με τους υπερ- πυκνωτές που παρουσιάστηκε πέρυσι και με 819 ίππους είναι το μέχρι στιγμής πιο ισχυρό μοντέλο της μάρκας.
Έτσι λοιπόν η Diavel 1260 Lamborghini είναι βαμμένη στο πρασινωπό χρώμα της Sian, έχει τον αριθμό «63» που παραπέμπει στο έτος ίδρυσης της Lamborghini (1963) και από κει και πέρα διαθέτει και άφθονο ανθρακόνημα. Από τα φτερά και το ρεζερβουάρ, μέχρι το περίβλημα της εξάτμισης και τη βάση του προβολέα.
Η ανάρτηση είναι πλήρως ρυθμιζόμενη με μονό ψαλίδι της Ohlins και τα φρένα της Brembo, ενώ η παραγωγή της θα ξεκινήσει το Δεκέμβριο.