Η Ford και η όμιλος Renault Group προχώρησαν σε μια ιστορική στρατηγική συνεργασία, με στόχο να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους απέναντι στην αυξανόμενη κινεζική πίεση και στο υψηλό κόστος ανάπτυξης νέων BEV (Battery Electric Vehicle).
Κεντρικός άξονας της συμφωνίας είναι η δημιουργία δύο αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών Ford, που θα βασίζονται στην πλατφόρμα Ampere (AmpR Small) του ομίλου Renault. Τα μοντέλα αυτά θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο ElectriCity στη βόρεια Γαλλία, αξιοποιώντας την προηγμένη τεχνογνωσία του γαλλικού ομίλου στην ηλεκτροκίνηση.
Τα αυτοκίνητα θα σχεδιαστούν και θα ρυθμιστούν από τη Ford ώστε να διατηρούν το αυθεντικό οδηγικό DNA της μάρκας, ενώ το πρώτο εξ αυτών αναμένεται στις εκθέσεις στις αρχές του 2028. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ένα μοντέλο θα λειτουργεί ως «πειραματικός διάδοχος» του Fiesta που σταμάτησε το 2023, ενώ το δεύτερο θα είναι ένα compact SUV με σύγχρονες τεχνολογίες, μεταξύ των οποίων και δυνατότητες vehicle-to-grid.
Η επιλογή της Renault έναντι άλλων πιθανών συνεργατών, όπως π.χ. η Volkswagen, δεν θεωρείται τυχαία. Ο εντυπωσιακά γρήγορος ρυθμός εξέλιξης των νέων ηλεκτρικών μοντέλων της -με χαρακτηριστικά παραδείγματα το Renault 5 που αναπτύχθηκε σε 36 μήνες και το νέο Twingo μόλις σε 21- αποτέλεσε καθοριστικό παράγοντα. Σε ένα σκηνικό όπου κάθε μήνας καθυστέρησης επιβαρύνει σημαντικά τα οικονομικά των κατασκευαστών, η ταχύτητα αποτελεί πλέον κρίσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Στη συμφωνία περιλαμβάνεται και η υπογραφή επιστολής προθέσεων για συνεργασία στην κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV). Ford και Renault σκοπεύουν να εξετάσουν από κοινού την εξέλιξη και παραγωγή νέων LCV, με στόχο τη δημιουργία μιας ισχυρής «ευρωπαϊκής ασπίδας» απέναντι στους Κινέζους κατασκευαστές που κερδίζουν σταθερά έδαφος.
Η Ford έχει αναδιαμορφώσει τη στρατηγική της στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια, περιορίζοντας τη γκάμα της για να επικεντρωθεί στην κερδοφορία. Εάν τα δύο νέα ηλεκτρικά αποδειχθούν εμπορικά επιτυχημένα, μπορεί να αποτελέσουν την απαρχή ενός νέου κύματος μοντέλων για την αμερικανική εταιρεία, ιδίως στη μικρή και μεσαία κατηγορία όπου τώρα αναζητούνται επειγόντως νέες λύσεις.
Η συμμαχία αυτή δείχνει πως η επόμενη ημέρα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας δεν θα στηριχθεί μόνο σε ξεχωριστές προσπάθειες, αλλά σε στρατηγικές συνενώσεις δυνάμεων. Και αν κάτι είναι βέβαιο, είναι πως από την επιτυχία τέτοιου είδους συνεργασιών θα κριθεί η θέση της Ευρώπης στον παγκόσμιο χάρτη της ηλεκτροκίνησης.
















