Το Huyndai i30 N υπήρξε η πρώτη απόπειρα της κορεατικής φίρμας στην κατηγορία των “hot” εκδόσεων και η επιμέλεια με την οποία το αντιμετώπισε το ανέδειξαν σε απροσδόκητη –ακόμα και γαι την ίδια την Hyundai- επιτυχία που ωστόσο χάρη σε αυτό καθιερώθηκε ταχύτατα σε αυτήν την κατηγορία.

Πλέον το i30N υποδέχεται την ανανεωμένη εκδοχή του η οποία επιφυλάσσει ορισμένες σημαντικές αλλαγές που αντικατοπτρίζουν την βούληση των Κορεατών να επιδιώξουν ακόμα περισσότερα σε ό,τι αφορά τη δημοτικότητά του. Αρχικά για πρώτη φορά στην σύντομη ιστορία του, το i30 N αποκτά ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων το οποίο θα εφοδιάζει την ισχυρότερη διαμόρφωση του η οποία, επιπλέον, επωφελείται από την «απαραίτητη» αύξηση ισχύος που διαμορφώνεται σε 280 ίππους.

Αναλυτικότερα, στην καρδιά του i30 N παραμένει ο turbo τετρακύλινδρος κινητήρας των 2,0 λίτρων ο οποίος στη «βασική» έκδοση του hot hyundai αποδίδει 250 ίππους και 353 Nm ροπής ενώ συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Για όσους τώρα επιλέξουν την έκδοση Performance Pack, η ισχύς διαμορφώνεται σε 280 ίππους αντί 276 στην προηγούμενη προ ανανέωσης εκδοχή του μοντέλου και σε 392 Nm ροπής, δηλαδή 39 περισσότερα σε σχέση με την πρότερη κορυφαία έκδοση του i30. H συγκεκριμένη έκδοση θα είναι διαθέσιμη τόσο με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή προαιρετικά με το προαναφερθέν αυτόματο των οκτώ σχέσεων.

Όσοι το επιλέξουν θα έχουν στη διάθεσή τους τρεις επιπλέον λειτουργίες οι οποίες αποσκοπούν να καταστήσουν ακόμα αιχμηρότερο το οδηγικό προφίλ του i30 N. H πρώτη επιλογή N Grin Shift ενεργοποιείται με το πάτημα ενός διακόπτη στo τιμόνι και για 20 δευτερόλεπτα απελευθερώνει την μέγιστη ισχύ του κινητήρα με στόχο όπως σημειώνει η Hyundai να αποδώσει στον οδηγό το μέγιστο της οδηγικής απόλαυσης. Η δεύτερη, N Power Shift εμπλέκεται όταν ο οδηγός έχει εξαντλήσει το 90% της διαδρομής του γκαζιού, παρεμβαίνοντας στον τρόπο απόδοσης της ροπής και στο κιβώτιο με στόχο την μείωση της όποιας υστέρησης κατά την κλιμάκωση των σχέσεων προς τα πάνω.

Η τρίτη N Track Shift, ανιχνεύει αυτόματα τις ιδανικές οδηγικές συνθήκες, όπως για παράδειγμα το περιβάλλον πίστας, και ρυθμίζει μια σειρά παραμέτρων, από την απόκριση του κινητήρα και την ανάρτηση έως το σύστημα ελέγχου δυναμικής ευστάθειας και το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης με στόχο τις μέγιστες επιδόσεις αλλά και συμπεριφορά αντίστοιχη αγωνιστικού αυτοκινήτου.

Παράλληλα, παραμένουν τα πέντε προγράμματα οδήγησης Eco, Normal, Sport, N και B Custom τα οποία, αναλόγως με τις συνθήκες και τις απαιτήσεις του οδηγού, ρυθμίζουν μια σειρά παραμέτρων του κινητήρα, του κιβωτίου, της ανάρτησης και των συστημάτων υποβοήθηση προς όφελος πιο ήπιων ή πιο ακραίων οδηγικών σεναρίων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός από τις νέες δυνατότητες σε επίπεδο ρυθμίσεων το i30 N διαθέτει βελτιωμένο πλαίσιο το οποίο επωφελείται από νέες αντιστρεπτικές ράβδους που υπόσχονται μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία.

Σε ό,τι αφορά την εξωτερική του εμφάνιση, η Hyundai έχει ανασχεδιάσει τη γρίλια και τα LED φωτιστικά σώματα τα οποία επωφελούνται από ένα πιο αιχμηρό μοτίβο. Τροποποιήσεις έχουν γίνει στο κατώτερο μέρος του προφυλακτήρα αλλά και στα πλευρικά τμήματα υπό το σκεπτικό καλύτερης αεροδυναμικής. Στο πίσω τμήμα ξεχωρίζουν το νέο spoiler, το τριγωνικής λογικής τρίτο φως φρένου τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα αλλά και οι μεγαλύτερες απολήξεις της εξάτμισης.

Στην περίπτωση της ισχυρότερης έκδοσης Performance Pack το i30N επωφελείται από νέου σχεδιασμού τροχούς αλουμινίου οι οποίοι μειώνουν κατά 14,4 κιλά την μην αναρτώμενη μάζα.

Σημαντικές είναι οι αλλαγές που έχουν υλοποιηθεί στο εσωτερικό με την άφιξη ενός νέου συστήματος infotainment το οποίο φιλοξενείται σε οθόνη 10,25 ιντσών με συστήματα Apple CarPlay και Android Auto. Το νέο infotainment διαθέτει ανασχεδιασμένο interface με τις ρυθμίσεις για τις νέες λειτουργίες του σπορ μοντέλου το οποίο, μεταξύ άλλων, επιτρέπει στον οδηγό να διαμορφώσει σε ένα γραφικό που θυμίζει ιστό αράχνης και χωρίς να χρειάζεται να πλογηθεί σε όλα τα μενού. την απόκριση του κινητήρα και του συστήματος διεύθυνσης αλλά και τον ήχο της εξάτμισης.

Το i30 N επωφελείται επίσης από νέα πιο ελαφριά bucket καθίσματα (-2,2 κιλά) τα οποία φέρουν το λογότυπο της έκδοσης.

Προσθήκες έχουν πραγματοποιηθεί και στα συστήματα άνεσης υποβοήθησης και ασφάλειας όπου συγκαταλέγονται σύστημα αυτόνομης πέδησης, σύστημα διατήρησης της πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας, επιτήρησης τυφλών σημείων, αποτροπής σύγκρουσης κατά την οπισθοπορεία και e-call.



Πηγή