Σε κάθε εκλογική διαδικασία, γρίφος για… δυνατούς λύτες αποτελεί το ποσοστό της αποχής.

Φαίνεται πως η αποχή, παίρνοντας ως δεδομένο και την αποχή στην προηγούμενη εκλογική αναμέρτρηση, αποτελεί «αγκάθι» για την πολιτική σκηνή της χώρας.

Ο Ανδρέας Δρυμιώτης, πολιτικός αναλυτής και συγγραφέας, μίλησε στην «Κοινωνία ώρα MEGA» για το διακύβευμα των εκλογών.

«Ο κόσμος είναι κουρασμένος από εκλογές τον τελευταίο καιρό. Μέσα σε έναν χρόνο είχε 2 βουλευτικές εκλογές, και αυτοδιοικητικές. Γι΄αυτό βλέπουμε την δυσανεξία του κόσμου», είπε αρχικά.

«Το ζητούμενο είναι σε αυτές τις εκλογές η αποχή. Η αποχή θα κρίνει πολλά πράγματα. Είναι η πρώτη φορά που δεν αμφισβητείται η πρωτοκαθεδρία και αυτό μπορεί να δημιουργήσει ειδικές συνθήκες και αυτό να ενισχύσει την αποχή. Εάν η αποχή είναι οριζόντια, τους επηρεάζει όλους εξίσου. Αλλά άμα είναι μονόπλευρη εκεί μπορεί να δούμε μεγάλες εκπλήξεις. Θα υπάρχουν ανακοινώσεις από το ΥΠΕΣ για την συμμετοχή. Από εκεί θα δούμε και θα συγκρίνουμε με άλλες εκλογές, αν θα πάμε για μεγάλη αποχή η όχι. Σημειώνω δε, ότι το νούμερο που θα δούμε ως αποχή είναι «λάθος». Σύμφωνα με την απογραφή του 2021 ο νόμιμος πληθυσμός της Ελλάδος είναι 10.482.000. από αυτούς, οι Έλληνες είναι 9.716.000. οι εγγεγραμμένοι είναι 9.769.000 είναι περισσότεροι από τους Έλληνες της απογραφής. Αν αφαιρέσουμε τις ηλικίες 0-9 ετών που είναι 878.000 και 10-17 ετών άλλες 880.000μ το μαξ των εγγεγραμμένων είναι 8 εκ. όχι 9,7 εκ. άρα ο παρονομαστής είναι λάθος. Αν αλλάξουμε τον παρονομαστή, η αποχή είναι πολύ «λογική», φτάνουμε τα ευρωπαϊκά επίπεδα. Οι εγγεγραμμένοι είναι 9,8 εκ. αλλά είναι μαζί και κάποιοι που έχουν πεθάνει. Δεν έχει γίνει εκκαθάριση των εκλογικών καταλόγων από τους δήμους», συνέχισε.

Για την «μάχη» του Tik Tok ο κ. Ζωντός ανέφερε: «το Tik Tok έχει μπει κανονικά ως εργαλείο στην εκλογική αναμέτρηση. Το χρησιμοποίησε ο κ. Μητσοτάκης τις προηγούμενες εκλογές με πολύ ιδιαίτερο τρόπο, τώρα ο κ. Κασσελάκης το αξιοποιεί ως εργαλείο. Οι εκλογές είναι πλέον πιο προσωπομετρικές. Τα πρόσωπα πλέον παίζουν πιο σημαντικό ρόλο από ότι το  συνολικό υποκείμενο του κόμματος, χρησιμοποιήθηκαν πολύ τα social media και ειδικά το Tik Tok. Δεν ξέρω αν η παρακολούθηση στο Tik Tok οδηγεί σε πράξη – δηλαδή σε ψήφο – αλλά σίγουρα οδηγεί σε γνώση μιας συγκεκριμένης συμπεριφοράς».



megatv.com