Το BMW Group πούλησε πάνω από 140.000 ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα το 2018, επιβεβαιώνοντας τον ηγετικό ρόλο του στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.

Συνολικά, 142.617 (+38,4%) ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα BMW και Mini παραδόθηκαν σε πελάτες σε όλο τον κόσμο την περσινή χρονιά.

Η Ευρώπη είναι η μεγαλύτερη περιοχή πωλήσεων του Group για ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα, συγκεντρώνοντας πάνω από 50% το 2018.

Με παραδόσεις 75.000 ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων σε Ευρωπαίους πελάτες πέρσι, το BMW Group προηγείται όλων με μερίδιο πάνω από 16%. Στη Γερμανία, το ένα στα πέντε ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα που πουλήθηκαν πέρσι προερχόταν από το BMW Group, ενώ σε όλο τον κόσμο, το μερίδιο αγοράς του Group είναι πάνω από 9%.

Η μεγαλύτερη μεμονωμένη αγορά της εταιρίας στα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα είναι αυτή των ΗΠΑ, όπου πουλήθηκαν πάνω από 25.000 ηλεκτροκίνητα BMW και Mini το 2018, συγκεντρώνοντας πάνω από το 7% των συνολικών πωλήσεων του Group στη χώρα αυτή.

Η αυξανόμενη σημασία της ηλεκτροκίνησης για τη συνέχιση της επιτυχίας του Group ως Νο. 1 κατασκευαστή πολυτελών αυτοκινήτων φαίνεται ήδη σήμερα, καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων συγκέντρωσαν το 6% των συνολικών πωλήσεων BMW και MINI το 2018, συγκριτικά με το 4% το 2017.

2019: Νέα λανσαρίσματα

Φέτος προγραμματίζεται το λανσάρισμα αρκετών, νέων plug-in υβριδικών μοντέλων, μεταξύ των οποίων η νέα γενιά X 5 plug – in hybrid και η νέα Σειρά 3 plug – in hybrid. Τα μοντέλα αυτά θα χρησιμοποιούν την τελευταία γενιά ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης, προσφέροντας μία ηλεκτρική αυτονομία έως 80 km σύμφωνα με τον κύκλο NEDC. Το 2019 είναι η χρονιά που θα παρουσιαστεί το πολυαναμενόμενο Mini Electric το οποίο θα κατασκευάζεται στην Οξφόρδη, Βρετανία.

Το μέλλον

Μέχρι το 2021, το BMW Group θα έχει πέντε πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα: τα i3, iX3, i4, BMW iNEXT & Mini Electric. Μέχρι το 2025, ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί σε τουλάχιστον δώδεκα μοντέλα, με αποτέλεσμα η προϊοντική γκάμα ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων του Group να περιλαμβάνει τουλάχιστον 25 μοντέλα.

Προχωρώντας στο μέλλον, η BMW θα μπορεί να κατασκευάζει μοντέλα με πλήρως ηλεκτρικά (BEV), plug-in υβριδικά (PHEV) και συμβατικά συστήματα κίνησης (ICE) σε μία γραμμή παραγωγής. Η δυνατότητα ενσωμάτωσης της ηλεκτροκίνησης (e-mobility) στο δίκτυο παραγωγής επιτρέπει στο Group να απαντά ακόμα πιο ευέλικτα στην αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα. Μέχρι το τέλος του 2019, η βαυαρική μάρκα  εκτιμά ότι, θα έχει πάνω από μισό εκατομμύριο ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα στο δρόμο.

Το Γερμανικό Group εξελίσσει αυτή τη στιγμή την πέμπτη γενιά του ηλεκτρικού της συστήματος κίνησης, όπου θα βελτιστοποιηθεί περαιτέρω η συνεργασία ηλεκτροκινητήρα, κιβωτίου, ηλεκτρονικών ισχύος και μπαταρίας. Εξάλλου, η ενσωμάτωση ηλεκτροκινητήρα, κιβωτίου και ηλεκτρονικών ισχύος μειώνει το κόστος.

Ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι ότι, ο ηλεκτροκινητήρας δεν απαιτεί σπάνιες γαίες, γεγονός που επιτρέπει στην εταιρία να μειώσει την εξάρτησή της από τη διαθεσιμότητά τους. Η πέμπτη γενιά του ηλεκτροκινητήρα θα τοποθετηθεί για πρώτη φορά στο iX3 το 2020.

Νίκος Τσάδαρης



Πηγή