Οι αναπτυξιακές δράσεις και μεταρρυθμίσεις στην Εκπαίδευση το διάστημα 2015 – 2019 παρουσιάζονται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται:
- Η γενίκευση του ολοήμερου σχολείου στο σύνολο των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων της χώρας,
- Η υποχρεωτική Δίχρονη Προσχολική Εκπαίδευση,
- Ο εξορθολογισμός των προγραμμάτων σπουδών στο Γυμνάσιο,
- Τα νέα ωρολόγια προγράμματα της Α’ και Β’ Λυκείου,
- Η νέα Γ’ Λυκείου και η δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με μόνον το απολυτήριο Λυκείου,
- Η ριζική αναδιάρθρωση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης,
- Οι εμβληματικές ρυθμίσεις για την Ειδική Αγωγή,
- Ο νέος θεσμός των Δομών στήριξης των σχολικών μονάδων,
- Η Εκπαίδευση των Προσφύγων,
- Η επαναπρόσληψη των 2500 εκπαιδευτικών που ήταν υπό καθεστώς απόλυσης,
- Η κατάργηση της τιμωρητικής αξιολόγησης του ΠΔ 152/2013,
- Η ίδρυση του Εθνικού Κέντρου Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών,
- Η κατάργηση του 4009/2011 που απορρύθμιζε τα Πανεπιστήμια και ήταν ένα πλήγμα στην δημοκρατική τους λειτουργία και η αντικατάστασή του από τον νόμο που κατάργησε τα Συμβούλια Ιδρυμάτων και ορθολογικοποιήσε τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών, εξασφαλίζοντας την δωρεάν φοίτηση σε όσα ακόμη έχουν δίδακτρα,
- Η νέα αρχιτεκτονική των Πανεπιστημίων που περιλαμβάνει τα νέα Τμήματα, τις συνέργειες με τα ΤΕΙ, τα Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Κέντρα και τα Διετή Προγράμματα Σπουδών για παροχή επαγγελματικών πιστοποιητικών ευρωπαϊκών προσόντων,
- Οι νέοι θεσμοί και νέες χρηματοδοτήσεις στην Έρευνα και Καινοτομία
Δίνοντας το στίγμα των μεταρρυθμίσεων, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου σημειώνει χαρακτηριστικά στο μήνυμά του: «Από το 2015 είχαμε να αντιμετωπίσουμε ένα εξαιρετικά δύσκολο και περίπλοκο καθεστώς διαπραγμάτευσης με τους θεσμούς. Κληθήκαμε να ασκήσουμε πολιτική σ’ ένα περιβάλλον σκληρής δημοσιονομικής στενότητας. Όπως θα διαβάσετε στην αναλυτική παρουσίαση των πρωτοβουλιών μας που καταγράφονται στον ιστότοπο, καταφέραμε να διαμορφώσουμε και να εδραιώσουμε ένα αναπτυξιακό σχέδιο για την Εκπαίδευση, παρά τις πιέσεις και χωρίς υποχωρήσεις στις αρχές μας. Όπως υποσχεθήκαμε, ένα από πρώτα μέτρα στην μεταμνημονιακή περίοδο θα είναι ο διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών. Προχωρήσαμε λοιπόν στην εξασφάλιση 15.000 θέσεων για τον διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών, κάτι που δεν είχε γίνει επί 10 χρόνια. Οι 4.500 θα είναι για την Ειδική Αγωγή και θα υλοποιηθούν εντός του 2019, και οι υπόλοιποι τα επόμενα δύο χρόνια. Η προκήρυξή τους, όμως, θα πραγματοποιηθεί εντός του 2019. Με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, προσδιορίστηκε ένα σύστημα διορισμού που συνυπολογίζει τη μεγάλη προϋπηρεσία με τα επιστημονικά και κοινωνικά κριτήρια, με απόλυτη δέσμευση στις συνταγματικές επιταγές και τις αποφάσεις του ΣτΕ, χωρίς γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ αλλά υπό την εποπτεία του».
Δείτε ΕΔΩ τις Δράσεις και Μεταρρυθμίσεις του Υπουργείου το διάστημα 2015-2019