Η Formula E μπορεί έως τώρα να μην έχει αποκτήσει μεγάλη δημοτικότητα αλλά αναμφισβήτητα πέρα από ιδιαίτερα ανταγωνιστική είναι και ένα πεδίο ανάπτυξης των τεχνολογιών που έχουν σχέση με την ηλεκτροκίνηση.
Έτσι στα πλαίσια αυτής της εξέλιξης τα pit stops επιστρέφουν μετά από εφτά ολόκληρα χρόνια στη Formula E. Αυτή τη φορά όμως όχι για αλλαγή μονοθεσίου αλλά για ταχυφόρτιση.
Έτσι οι οδηγοί θα μπαίνουν στα pits προκειμένου να φορτίσουν τις μπαταρίες τους μέσω ενός συστήματος 600 kW που μέσα σε 30 δευτερόλεπτα θα προσθέτει 3,85 kWh ενέργειας.
Η ιδέα της ταχυφόρτισης υπήρχε εδώ και χρόνια, με τις πρώτες δοκιμές να ξεκινούν το 2022. Ωστόσο, προβλήματα αξιοπιστίας καθυστέρησαν την υλοποίηση. Μετά από συνεχείς βελτιώσεις και εντατικές δοκιμές, το σύστημα εγκρίθηκε, ενώ οι τελικοί έλεγχοι στο Μεξικό έπεισαν τη FIA για την ετοιμότητά του.
Η διαδικασία φόρτισης στα pits είναι απλή: ένας μηχανικός δίνει το σήμα στον οδηγό, ενώ δύο άλλοι συνδέουν το καλώδιο φόρτισης στο πίσω μέρος του μονοθεσίου. Η συνολική διάρκεια του pit stop είναι 34 δευτερόλεπτα, ωστόσο ο χρόνος μπορεί να διαφέρει λόγω των διαφορών στην προσέγγιση και την έξοδο από τη ζώνη των pits.
Σε περίπτωση τεχνικής αστοχίας του συστήματος φόρτισης, η FIA έχει προβλέψει τη χρήση μιας εφεδρικής μονάδας, η οποία ενεργοποιείται μόνο αν το πρόβλημα είναι τεχνικό. Αν, όμως, η βλάβη οφείλεται σε σφάλμα της ομάδας, το αυτοκίνητο θα πρέπει να επιστρέψει στα pits για να επαναλάβει τη διαδικασία.
Το νέο σύστημα, που ονομάζεται «pit-boost», θα εφαρμόζεται στον δεύτερο αγώνα κάθε αγωνιστικού Σαββατοκύριακου, με τη FIA να ορίζει το ακριβές παράθυρο φόρτισης. Για παράδειγμα, στη Σαουδική Αραβία, οι οδηγοί θα μπορούν να εισέρχονται στα pits όταν η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας τους βρίσκεται μεταξύ 60% και 40%.
Πάντως παρά την τεχνολογική καινοτομία της ταχυφόρτισης, υπάρχουν αμφιβολίες για το αν προσφέρει ουσιαστικό όφελος στους αγώνες.