Για ακόμα μια φορά η Aprilia, πιστή στις αγωνιστικές καταβολές της και στη γεμάτη τίτλους και νίκες ιστορία της, δημιούργησε μια «state-of-the-art» μοτοσυκλέτα ανεβάζοντας τον πήχη όχι απλά ψηλά, αλλά στα ουράνια.

Η Aprilia RSV4 1100 Factory, το νεότερο μοντέλο της δημοφιλούς σειράς Superbike της εταιρείας, RSV4, παρέχει εκπληκτικές επιδόσεις που συνδυάζονται με πλαίσιο και αναρτήσεις αγωνιστικών προδιαγραφών και με ένα πακέτο ηλεκτρονικού ελέγχου που ενισχύει ακόμα περισσότερο τις δυνατότητες της μοτοσυκλέτας.

Η RSV4 1100 Factory είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα παραγωγής της Aprilia που εξοπλίζεται με αεροδυναμικά βοηθήματα στο φέρινγκ της, χάρη στην εξέλιξη που έγινε από την Aprilia Racing στο πρωτότυπο RS-GP, από όπου προέρχονται. Το σχήμα τους σχεδιάστηκε σε αεροδυναμική σήραγγα και η κλίση που επελέγη, εκμεταλλεύεται το υψηλότερο κάθετο φορτίο του αέρα που περνά από τους αγωγούς και επιτρέπει στα βοηθήματα να αυξάνουν τη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Συμβάλλουν στη μείωση της τάσης για ανύψωση του μπροστινού τροχού κατά την έξοδο από στροφή και ταυτόχρονα αυξάνουν τη σταθερότητα σε συνθήκες δυνατού φρεναρίσματος.

Ο δημοφιλής και άκρως πετυχημένος V4 φτάνει σε ένα νέο σταυροδρόμι εξέλιξης, με κυβισμό που ανεβαίνει στα 1.078 κ.εκ. Η αύξηση επετεύχθη μέσω νέων εμβόλων με διάμετρο που ανέβηκε από τα 78 στα 81 χιλιοστά. Η διαδρομή των 52.3 χιλιοστών παρέμεινε ίδια με του κινητήρα 1000 V4 που συνεχίζει να διαθέτει η RSV4 RR. Η σχέση συμπίεσης 13.6:1 επίσης παραμένει ίδια. Η απόδοση του μοτέρ έχει φτάσει πλέον τους 217 hp @ 13.200 σ.α.λ., θέτοντας νέα δεδομένα στην κατηγορία. Και η μέγιστη ροπή όμως επωφελείται από τις αλλαγές, ανεβαίνοντας σε όλο το φάσμα των στροφών κατά 10% περισσότερο από τον κινητήρα 1.000 κ.εκ. Πλέον αγγίζει τα 122 Nm @ 11.000 σ.α.λ.

Τελευταία στη λίστα προδιαγραφών, αλλά εξίσου σημαντική είναι η εξάτμιση που δέχτηκε βελτιώσεις στην πολλαπλή, αλλά και στο τελικό τιτανίου της Akrapovic. Στο σύνολό της, η εξάτμιση είναι σημαντικά ελαφρύτερη από εκείνη του προηγούμενου μοντέλου.

Η δομή του πλαισίου δεν έχει δεχτεί αλλαγές και επωφελείται από σφυρήλατα εξαρτήματα αλουμινίου που εξασφαλίζουν υψηλή απόδοση, η οποία οφείλεται εν μέρει και στην τέλεια ισορροπία μεταξύ ακαμψίας και στρεπτικής ευελιξίας. Η ακρίβεια οφείλεται σε μια ευρεία σειρά ρυθμίσεων που παρέχονται από το πλαίσιο. Οι ρυθμίσεις πλαισίου και αναρτήσεων, καθώς και η κατανομή βαρών στην RSV4 1100 Factory έχουν αναθεωρηθεί.

Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της RSV4 είναι η απόδοση στο στρίψιμο, την οποία η Aprilia κατάφερε να ενισχύσει περαιτέρω στην RSV4 1100 Factory, όχι μόνο χάρη στις αλλαγές που έγιναν στο μπροστινό σύστημα, αλλά και στη νέα διαμόρφωση του πιρουνιού Öhlins NIX, με μεγαλύτερη διαδρομή κατά 5 χιλιοστά (125 χιλιοστά στο σύνολο) που επιτρέπει στον αναβάτη να στρίβει ακόμα καλύτερα. Το σύστημα ανάρτησης ολοκληρώνεται με δύο ακόμη αποκλειστικά εξαρτήματα της Öhlins, το ρυθμιζόμενο πίσω αμορτισέρ TTX και το επίσης ρυθμιζόμενο σταμπιλιζατέρ τιμονιού.

Για να εξασφαλιστεί και να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο η σταθερότητα κατά την έξοδο από τις στροφές, η RSV4 1100 Factory έχει δεχτεί κάποιες αλλαγές στο ψαλίδι, το οποίο είναι πλέον πιο άκαμπτο με σημαντική αύξηση της γωνίας κλίσης και στρέψης που επιτρέπουν ακρίβεια στις εξόδους.

Σημαντικές αναβαθμίσεις έχει δεχθεί και το σύστημα πέδησης. Οι ελαφρύτερες και πιο αποδοτικές μπροστινές δαγκάνες Brembo Stylema αντικατέστησαν τις M50 και είναι εφοδιασμένες με τακάκια μεγαλύτερης τριβής. Οι νέες δαγκάνες μπορούν να συνδυαστούν με ένα ζεύγος αεραγωγών από ανθρακόνημα (παρόμοιους με αυτούς που έχει προσαρμόσει η Aprilia Racing στην RS-GP), οι οποίοι επιτρέπουν τον έλεγχο της θερμοκρασίας και εξασφαλίζουν εξαιρετικό φρενάρισμα ακόμη και στις πιο απαιτητικές συνθήκες.

Το συνολικό βάρος της RSV4 1100 Factory με γεμάτο ρεζερβουάρ καυσίμου είναι 199 κιλά, χάρη στην τοποθέτηση ενός νέου τελικού εξάτμισης από τιτάνιο και μιας πολύ ελαφριάς μπαταρίας λιθίου της Bosch.

Η RSV4 1100 Factory είναι εφοδιασμένη με ένα εξαιρετικό πακέτο δυναμικού ελέγχου, σχεδιασμένο και πατενταρισμένο από την Aprilia.

Το τέταρτης γενιάς σύστημα APRC εναρμονίζεται με τον καλύτερο τρόπο με τις άριστες ρυθμίσεις που εγγυάται ο Ride-by-Wire έλεγχος του γκαζιού, ο οποίος είναι πλήρως ενσωματωμένος και δεν απαιτεί κανένα άλλο εξάρτημα για την ηλεκτρονική διαχείριση της πεταλούδας του γκαζιού.

Το APRC είναι στον βασικό εξοπλισμό και περιλαμβάνει: ATC (Aprilia Traction Control), AWC (Aprilia Wheelie Control – έλεγχος σούζας), ALC (Aprilia Launch Control – έλεγχος εκκίνησης), AQS (Aprilia Quick Shift – σύστημα γρήγορων αλλαγών ταχυτήτων), APL (Aprilia Pit Limiter – περιοριστής ταχύτητας), ACC (Aprilia Cruise Control – σύστημα ελέγχου ταχύτητας ταξιδιού).

Η RSV4 Factory εξοπλίζεται επίσης με προηγμένο σύστημα Cornering ABS πολλαπλής χαρτογράφησης, το οποίο εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Bosch και εξασφαλίζει μέγιστη ασφάλεια στον δρόμο, αλλά και ιδανική απόδοση στην πίστα.

Η έγχρωμη οθόνη οργάνων TFT είναι ένας πραγματικός ψηφιακός υπολογιστής με εκπληκτικές λειτουργίες ενδείξεων. Τώρα, είναι ακόμη πιο βελτιωμένη, χάρη στην αυξημένη φωτεινότητά της. Διαθέσιμη στα προαιρετικά αξεσουάρ είναι η APRILIA MIA, η πλατφόρμα πολυμέσων της Aprilia που επιτρέπει τη σύνδεση smartphone με τη μοτοσυκλέτα μέσω Bluetooth.



Πηγή