Η Jaguar έχει προκαλέσει σύγχυση στους φίλους και τους πελάτες της και όχι μόνο με μια αμφιλεγόμενη καμπάνια επαναπροσδιορισμού της ταυτότητάς της, η οποία έχει δεχτεί σφοδρή κριτική ως αποτυχημένη απόπειρα επικοινωνίας της.
Η ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία, με περισσότερα από 100 χρόνια παρουσίας, αποφάσισε να απομακρυνθεί από την παραδοσιακή της εικόνα. Αντικατέστησε το κλασικό λογότυπο που χρησιμοποιούσε από το 1945, υιοθετώντας μια νέα ταυτότητα που, σύμφωνα με πολλούς, θυμίζει περισσότερο μάρκα αρωμάτων ή την αισθητική της Smart, παρά μια premium αυτοκινητοβιομηχανία.
Η Jaguar φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί εταιρείες όπως η Mercedes-Benz και να τοποθετηθεί στο ίδιο επίπεδο με τις Rolls-Royce και Bentley, αλλά η στρατηγική της δεν φαίνεται να πείθει. Τουλάχιστον ευθύς εξαρχής.
Η νέα καμπάνια, με το σύνθημα «Copy nothing» («Μην αντιγράφετε τίποτα»), επικρίθηκε ως γεμάτη κλισέ. Το προωθητικό βίντεο περιλαμβάνει σκηνές που μοιάζουν με διαφήμιση οίκου μόδας ή ακόμα και την ιστορική καμπάνια του Apple Macintosh του 1984, ενώ απουσιάζει η κλασική κομψότητα της βρετανικής μάρκας.
Αυτή η ασυμβατότητα μεταξύ του μηνύματος και των στόχων της Jaguar έχει ενισχύσει την αίσθηση ότι η εταιρεία χάνει τον προσανατολισμό της.
Η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο ανησυχητική, καθώς οι πωλήσεις της Jaguar βρίσκονται σε κάθοδο. Το 2023 πούλησε λιγότερα από 67.000 αυτοκίνητα παγκοσμίως, σχεδόν τα μισά σε σχέση με το οικονομικό έτος 2019/2020.
Η πτώση αυτή αποδίδεται στην ξεπερασμένη τεχνολογία, έλλειψη νέων μοντέλων και ασάφεια στην τοποθέτησή της στην αγορά. Αντί να επικεντρωθεί σε ουσιαστικές βελτιώσεις, η Jaguar επενδύει σε ένα αφηρημένο όραμα που δεν πείθει για το μέλλον της.
Παράλληλα, η εταιρεία έχει ανακοινώσει την κατάργηση των περισσότερων μοντέλων της, με μοναδική εξαίρεση την F-Pace, που θα συνεχίσει να διατίθεται για ένα μικρό χρονικό διάστημα.
Για το μέλλον σκοπεύει να παρουσιάσει τρία νέα υπερπολυτελή ηλεκτρικά μοντέλα. Το πρώτο θα είναι μια λιμουζίνα το concept της οποίας θα κάνει την εμφάνισή του στην Art Basel στο Μαϊάμι τον επόμενο μήνα.
Το μοντέλος παραγωγής αναμένεται το 2026 και αυτό είναι ένα άλλο θέμα που προκαλεί ερωτήματα και απορίες σχετικά με τη στρατηγική της εταιρείας, καθώς κάπως θα πρέπει να μείνει στο προσκήνιο έως τότε χωρίς όμως να έχει γκάμα!