Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV- Battery Electric Vehicle) στην Ευρώπη σημείωσαν πτώση το πρώτο εξάμηνο του 2024, μιας και το μερίδιο τους φτάνει μόλις το 12,5% του συνόλου.

Η μείωση αυτή οφείλεται αποδίδεται αφενός στο κόστος αγοράς τους που παραμένει υψηλό και αφετέρου στην κατάργηση των κρατικών επιδοτήσεων στις πιο πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ταυτόχρονα αυξάνεται η πίεση από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που δείχνουν ιδιαίτερα ανταγωνιστικές.

Η μείωση των ταξινομήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δυσκολεύει και την επίτευξη του στόχου των εκπομπών CO2 για το 2025.

Έτσι η ACEA, ο Σύνδεσμος των Ευρωπαίων Κατασκευαστών, ζητά από την Ευρωπαϊκή Ένωση να αναθεωρήσει τα όρια για τις εκπομπές CO2, προτείνοντας να μετατεθούν οι στόχοι από το 2026 στο 2025. Αν δεν γίνει αυτό αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως π.χ. η Volkswagen και η Renault, δεν επιτύχουν τους στόχους, κινδυνεύουν με πρόστιμα που μπορεί να φτάσουν τα δισεκατομμύρια ευρώ.

Ο Luca de Meo, διευθύνων σύμβουλος της Renault, τάσσεται υπέρ της ευελιξίας στους κανονισμούς, ενώ ο Oliver Blume της VW προτείνει την προσαρμογή των στόχων για την αποφυγή των προστίμων. Από την άλλη πλευρά, ο Carlos Tavares, CEO της Stellantis, υποστηρίζει ότι οι στόχοι πρέπει να παραμείνουν αμετάβλητοι για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης.

Ανεξάρτητα από τις μεμονωμένες απόψεις η μείωση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα αποτελεί μια επιπλέον πίεση για τους κατασκευαστές αναφορικά με τη συμμόρφωσή τους με τους αυστηρούς κανονισμούς. Και αυτό γιατί η απαγόρευση πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 παραμένει σημαντική για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.



Πηγή