Οι μελλοντικοί κανονισμοί Euro 7 με τα ακόμα πιο αυστηρά σε σχέση με τα τρέχοντα όρια εκπομπής ρύπων, προβληματίζουν ιδιαίτερα τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ο λόγος είναι πως η εξέλιξη νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης ή η προσαρμογή αυτών που ήδη υπάρχουν και δύσκολη είναι τεχνολογικά και το κυριότερο ιδιαίτερα ακριβή, απαιτώντας πολύ μεγάλες επενδύσεις. Οι οποίες θα προστεθούν σε αυτές που χρειάζονται για την εξέλιξη των ηλεκτρικών μοντέλων και που είναι επίσης μεγάλες.
Εξίσου σημαντικό είναι πως η εξέλιξη των EVs θα οδηγήσει στη μείωση του κόστους τους και δεν είναι λίγοι αυτοί, μεταξύ τους και ο επικεφαλής του ομίλου Volkswagen Herbert Diess, που πιστεύουν πως το 2025 θα επέλθει μια σύγκλιση τιμών μεταξύ των συμβατικών και των ηλεκτρικών μοντέλων.
Το αποτέλεσμα είναι πολλοί κατασκευαστές να αποφασίζουν να μην προσχωρήσουν στην περαιτέρω εξέλιξη συνόλων εσωτερικής καύσης, με τελευταία τη Nissan. H οποία επικεντρώνεται στην ηλεκτροκίνηση, έχοντας ήδη ανακοινώσει πως η επόμενη γενιά του υπερ-μίνι της Micra θα είναι πλήρως ηλεκτρική.
Ο αντικαταστάτης του Micra -που μπορεί να έχει άλλο όνομα- θα παρουσιαστεί μέχρι το 2025, ενώ μέχρι τότε θα δούμε και τη νέα γενιά του Leaf που θα γίνει πιο crossover. Φέτος πάντως αναμένεται να ξεκινήσει η διάθεση του πρώτου ηλεκτρικού SUV της ιαπωνικής εταιρείας, του Ariya.