Η Toyota προχωρά δυναμικά στην εξέλιξη κινητήρων εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με υδρογόνο, με στόχο τη δημιουργία οικονομικών και καθαρών αυτοκινήτων.
Μάλιστα θέλει να χρησιμοποιήσει το γνωστό αέριο απευθείας ως καύσιμοι για το σκοπό αυτό έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο στη διαχείριση της εξάτμισης του υγρού υδρογόνου, που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα τεχνικά εμπόδια της συγκεκριμένης τεχνολογίας.
Το υδρογόνο υγροποιείται και αποθηκεύεται σε ειδικές δεξαμενές και σε θερμοκρασία -253 βαθμούς Κελσίου, ενώ παρά τη μόνωση, η εξάτμιση είναι αναπόφευκτη λόγω της θερμοκρασιακής διαφοράς με το περιβάλλον.
Η Toyota λοιπόν εξέλιξε μια καινοτόμο μέθοδο που μετατρέπει αυτή την εξάτμιση σε πλεονέκτημα. Έτσι αντί το υδρογόνο που εξατμίζεται να αποβάλλεται, συλλέγεται, επανασυμπιέζεται και επαναχρησιμοποιείται. Μέσω ενός συμπιεστή αυξάνεται η πίεση του ώστε να χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία του κινητήρα, ενώ η ποσότητά του που πλεονάζει αξιοποιείται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μέσω ενεργειακών κυψελών.
Από το 2021, η συγκεκριμένη τεχνολογία δοκιμάζεται σε αγώνες όπως οι «24 Ώρες του Fuji» και το πρωτάθλημα Super Taikyu, όπου μια GR Corolla με τον τρικύλινδρο του GR Yaris έχει αποδείξει τις δυνατότητές της.
Με αυτή την πρωτοποριακή λύση η Toyota φιλοδοξεί να ενισχύσει τη διείσδυση της υδρογονοκίνησης και να προωθήσει τη μετάβαση σε μια πιο καθαρή μορφή κινητικότητας.