Η ηλεκτροκίνηση παραμένει μεγάλη πρόκληση για τις ασφαλιστικές εταιρείες, διαπιστώνει μελέτη για λογαριασμό της βρετανικής κυβέρνησης, καθώς πολλά αυτοκίνητα οδηγούνται σε διαλυτήρια λόγω αδυναμίας επισκευής των μπαταριών.

Έκθεση της Innovate UK, της βρετανικής υπηρεσίας για την καινοτομία, διαπιστώνει «ανησυχητική έλλειψη διαθέσιμων επιλογών επισκευής και διαγνωστικών τεστ έπειτα από ατυχήματα», αναφέρει το Reuters.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες διαμαρτύρονται ότι δεν έχουν πρόσβαση στα δεδομένα των μπαταριών για να ελέγχουν αν τα συστήματα έχουν υποστεί ανεπανόρθωτη βλάβη.

Τυχόν φθορές στη μπαταρία δημιουργούν κίνδυνο πυρκαγιάς, ένας κίνδυνος που οι ασφαλιστές δεν μπορούν να αναλάβουν.

Σε πολλές περιπτώσεις οι μπαταρίες είναι αδύνατο να επισκευαστούν και τα οχήματα μετατρέπονται σε παλιοσίδερα ακόμα κι αν είναι σχετικά καινούργια, κάτι που ανεβάζει τα ασφάλιστρα και ακυρώνει τα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης.

Η δε αντικατάσταση των μπαταριών είναι ασύμφορη, δεδομένου ότι οι μπαταρίες αντιστοιχούν έως και στο μισό της τιμής ενός ηλεκτρικού οχήματος και η αλλαγή τους μπορεί να κοστίσει περισσότερο από την πραγματική αξία του αυτοκινήτου ένα χρόνο μετά την αγορά του.

«Τα διαγνωστικά συστήματα που διαθέτουμε δεν μας επιτρέπουν να γνωρίζουμε ποια είναι η κατάσταση της μπαταρίας» επισήμανε στο Reuters ο Άντριαν Ουάτσον της Thatcham Research, εταιρείας που ειδικεύεται στην εκτίμηση ρίσκου για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ορισμένοι κατασκευαστές όπως η Ford, η General Motors και η Renault διαβεβαιώνουν ότι οι μπαταρίες τους μπορούν να επισκευαστούν, ωστόσο οι περισσότεροι δεν δίνουν στους ασφαλιστές πρόσβαση στα δεδομένα των οχημάτων.

Η Tesla μάλιστα έχει ενσωματώσει τις μπαταρίες του Model Y στο σασί του αυτοκινήτου, μια πρακτική που φέρεται να αποκλείει κάθε δυνατότητα επισκευής.

Το αποτέλεσμα είναι να συσσωρεύονται σε μάντρες μπαταρίες αυτοκινήτων που έχουν υποστεί ακόμα και ελαφρές συγκρούσεις.

Στη Βρετανία, ανέφερε η Thatcham, οι αποζημιώσεις που προσφέρουν οι ασφαλιστικές στους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων είναι 25,5% μεγαλύτερες σε σχέση με αντίστοιχα οχήματα εσωτερικής καύσης. Οι επισκευές, επίσης, απαιτούν 14% περισσότερο χρόνο.

Και λόγω του κινδύνου πυρκαγιάς, τα ηλεκτροκίνητα που περιμένουν για επισκευή πρέπει να αποθηκεύονται τουλάχιστον 15 μέτρα μακριά από άλλα αντικείμενα.

Αυτό σημαίνει ότι μια μάντρα που χωράει 100 αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης μπορεί να αποθηκεύσει μόνο δύο ηλεκτροκίνητα, επισήμανε η Thatcham.



Πηγή