Για ακόμη μια φορά, οι δρόμοι κατά τη διάρκεια της χθεσινής κακοκαιρίας μετατράπηκαν σε ποτάμια.
Προβλήματα
Στη Λεωφόρο Ποσειδώνος η στάθμη του νερού ξεπέρασε τα 40 εκατοστά εξαιτίας των βουλωμένων φρεατίων. Η κυκλοφορία γινόταν από μια λωρίδα κυκλοφορίας.
Τι ευθύνεται όμως για αυτήν την κατάσταση;
«Μπορεί να είναι μία αστοχία είτε και στη μελέτη είτε και στην κατασκευή, αλλά υπάρχουν και λάθη τα οποία τα διορθώνουμε. Επίσης, δε συντηρούνται τα δίκτυα, μέσα μπαίνουν φερτά υλικά στους αγωγούς», λέει ο ομότιμος καθηγητής υδρολογίας στο ΕΜΠ, Δημήτρης Κουτσογιάννης.
Και στο Μοσχάτο, στο ύψος του Ηλεκτρικού, τα νερά δεν έβρισκαν διαφυγή, με αποτέλεσμα ακόμη και τα πεζοδρόμια να καλυφθούν από νερό.
«Είναι μία περιοχή που πλημμυρίζει εδώ και δεκαετίες, τα νερά έρχονται από το κέντρο της Αθήνας ίσως ακόμη και βορειότερά του και καταλήγουν εδώ», λέει ο δήμαρχος Μοσχάτου – Ταύρου, Ανδρέας Ευθυμίου.
Και όλα αυτά επειδή τα αντιπλημμυρικά έργα δεν έχουν ολοκληρωθεί εδώ και δεκαετίες.
«Εδώ καταλήγουν τα νερά σχεδόν από το μισό λεκανοπέδιο, από την Ομόνοια, από τα Πετράλωνα, από την Πέτρου Ράλλη, άρα το πρόβλημα είναι πολύ μεγάλο. Εάν δεν ολοκληρωθεί το αποχετευτικό στην περιοχή, το πρόβλημα θα το βλέπουμε συνέχεια», λέει ο Θανάσης Ντερέκας, αντιδήμαρχος καθαριότητας Μοσχάτου – Ταύρου.
Τα σημεία που πλημμυρίζουν
Έχει παρατηρηθεί ότι σχεδόν σε κάθε νεροποντή, η λεωφόρος Ποσειδώνος στον Άλιμο, το δέλτα Φαλήρου, η οδός Χαμοστέρνας στον Ταύρο, υπόγειες διαβάσεις της Λ. Συγγρού όπως και το Μοσχάτο στο ύψος που βρίσκεται ο ηλεκτρικός, βουλιάζουν από τα λασπόνερα.
«Υπάρχουν σημεία τα οποία δεν έχουν μελετηθεί καλά. Το πρώτο βήμα είναι ο εντοπισμός, το δεύτερο βήμα είναι να γίνουν κάποιες μελέτες τι καλύτερο μπορεί να γίνει. Μπορεί για παράδειγμα να χρειαστεί να αλλάξουν τον αγωγό ή να συμπληρωθούν με νέους αγωγούς», συμπληρώνει ο κ Κουτσογιάννης.
Το βέβαιο είναι ότι αν δε γίνουν άμεσα οι απαραίτητες παρεμβάσεις, κάθε φορά που θα βρέχει τα συγκεκριμένα σημεία θα είναι τα πρώτα που θα πλημμυρίζουν.