Έχουν περάσει λίγα λεπτά από τη συντριβή του εκπαιδευτικού αεροσκάφους της Πολεμικής Αεροπορίας και οι χειρότεροι φόβοι έχουν επιβεβαιωθεί. Ο 40χρονος έμπειρος επισμηναγός έχει χάσει τη ζωή του, μπροστά στην σύζυγο και τα δύο ανήλικα παιδιά του, που παρακολουθούσαν την τελευταία του πτήση με το μοιραίο Τ-2.
Οι πληροφορίες θέλουν τον αδικοχαμένο πιλότο να μην εγκατέλειψε το αεροσκάφος, αν και το μοιραίο Τ-2 διέθετε εκτινασσόμενο κάθισμα. Έμεινε και προσπάθησε μέχρι το τέλος, αλλά δεν κατάφερε να αποτρέψει την πτώση που του στοίχισε τη ζωή.
Οι δικοί του άνθρωποι παραμένουν από το πρωί συντετριμμένοι. Όλοι τους περιμένουν τις επίσημες απαντήσεις για το δυστύχημα. Πώς και γιατί το εκπαιδευτικό αεροσκάφος άρχισε να χάνει ύψος ξαφνικά, με τον έμπειρο πιλότο να μην μπορεί να το επαναφέρει.
«Ήταν η τελευταία του πτήση. Προσγειωνόταν και άφηνε το αεροπλάνο αυτό για να πάει στο Τ-6», είπε ο αδερφός του επισμηναγού.
Ο 40χρονος επισμηναγός Επαμεινώνδας Κωστέας ήταν παντρεμένος και πατέρας δύο ανήλικων παιδιών. Υπηρετούσε επί 23 χρόνια στην Πολεμική Αεροπορία και είχε πάνω από 3.000 ώρες πτήσεις.
Το πρωί κάθισε στη θέση του πιλότου για την τελευταία εκπαιδευτική βόλτα με το μοιραίο Τ-2. Είχε ζητήσει από τη σύζυγο και τα παιδιά του, να πλησιάσουν κοντά στο αεροδρόμιο για να δουν την προσγείωση και στη συνέχεια να φύγουν όλοι μαζί.
Κάτω από συνθήκες που μένει να αποσαφηνιστούν το αεροσκάφος συνετρίβη λίγο μετά τις 11:00 το πρωί, μισό μίλι βορειοδυτικά της Καλαμάτας, δίπλα σε φράχτη, την ώρα που προσέγγιζε το αεροδρόμιο της πόλης, για να προσγειωθεί.
«Η σύζυγός του τον περίμενε μέσα στο αεροδρόμιο. Εμένα με πήρε ένας συνάδελφος που μιλούσαν στον ασύρματο γιατί ήταν κουμπάροι και μου λέει “έλα στο σπίτι, γιατί έγινε αυτό…», συμπλήρωσε ο αδερφός του 40χρονου επισμηναγού,
Πληροφορίες και μαρτυρίες που αξιολογούνται, αναφέρουν πως προηγήθηκε έκρηξη πριν από τη συντριβή. Κάτοικοι της περιοχής έκαναν λόγο για έναν εκκωφαντικό θόρυβο κι στη συνέχεια είδαν ένα μαύρο σύννεφο καπνού, να απλώνεται στον ουρανό της πόλης.
H Πολεμική Αεροπορία παρέλαβε το 1976 τα συγκεκριμένα αεροσκάφη για την εκπαίδευση των Ικάρων και των νέων Ανθυποσμηναγών. Τον Αύγουστο του 2018, ένα ίδιο Τ-2 είχε συντριβεί σε δύσβατη δασική περιοχή ανοιχτά της Σπάρτης, με το δυστύχημα τότε να στοιχίζει τη ζωή στον επισμηναγό Νίκο Βασιλείου.
Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη έχουν χρησιμοποιηθεί για εκπαίδευση ακόμα και με οπλικό φορτίο, ενώ υπό προϋποθέσεις μπορούν να αναλάβουν και πολεμικό ρόλο αν αυτό απαιτηθεί.
Το πρωί το μοιραίο Τ-2 απογειώθηκε από την 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα για μια σύντομη εκπαιδευτική πτήση. Λίγα λεπτά αργότερα, το αεροσκάφος ενώ είχε ξεκινήσει τη διαδικασία προσγείωσης, άρχισε να χάνει ύψος και συνετρίβη.
Η συντριβή σημειώθηκε 500 μέτρα βόρεια της πύλης του αεροδρομίου, κοντά στην περιοχή Άρι στη Μικρομάνη. Σήμανε συναγερμός, αλλά ο θάνατος του επισμηναγού ήταν αναπόφευκτος.
Η Πολεμική Αεροπορία κήρυξε τριήμερο πένθος για το δυστύχημα, με τις έρευνες στα κομμάτια της ατράκτου να συνεχίζονται, για να διαπιστωθούν τα αίτια της τραγωδίας.
«Άκουσα έκρηξη και το είδα σε χαμηλό ύψος»
«Είχα δει τα αεροπλάνα από νωρίτερα. Ήταν δύο πολύ κοντά το ένα με το άλλο σε χαμηλό ύψος. Πέρναγαν από τα χτήματα από τον κάμπο για να πάρουν θέση για να προσγειωθούν. Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν ότι έκανε θόρυβο, το πέρασα για μαχητικό. Κατάλαβα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά, άκουσα έκρηξη και το είδα σε χαμηλό ύψος», είπε στο MEGA o Γιάννης Αναζίκος, αυτόπτης μάρτυρας.
Οι συντριβές T-2 Buckeye έως σήμερα
Τα τελευταία χρόνια έχουν σημειωθεί άλλες δύο απώλειες εκπαιδευτικών Τ-2 Buckeye.
Συγκεκριμένα, στις 3 Ιανουαρίου 2018, 2 ναυτικά μίλια νότια από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, οι δύο χειριστές του αεροσκάφους αναγκάστικαν να το εγκαταλείψουν. Και οι δύο διασώθηκαν.
Ωστόσο, λίγους μήνες αργότερα, στις 28 Αυγούστου 2018 έχασε τη ζωή του ο επισμηναγός (Ι) Νικόλαος Βασιλείου μετά από πτώση αεροσκάφους 7 ναυτικά μίλια βόρεια της Σπάρτης. Ο συγκυβερνήτης του T-2 Buckeye διασώθηκε.