Ζορίζουν τα πράγματα για όσους δεν έχουν εξοφλήσει τα τέλη κυκλοφορίας, έπειτα από σχετική παρέμβαση στην οποία προσανατολίζεται να προχωρήσει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Ένας σημαντικός αριθμός ιδιοκτητών οχημάτων δεν εκπληρώνει τη συγκεκριμένη υποχρέωση και έτσι δημιουργείται μια σημαντική «πληγή» στα φορολογικά έσοδα.

Σύμφωνα µε όσα προβλέπει το επιχειρησιακό σχέδιο της ΑΑΔΕ για το τρέχον έτος και όπως σημειώνει με σημερινό της δημοσίευμα η εφημερίδα «Έθνος», η φορολογική διοίκηση θα προχωρήσει σε μια σημαντική παρέκβαση στο συγκεκριμένο πεδίο απώλειας φορολογικών εσόδων. Πιο συγκεκριμένα, θα προχωρήσει στη μείωση κατά 50% του χρόνου παραγραφής των τελών κυκλοφορίας. Σήμερα τα τέλη κυκλοφορίας παραγράφονται μετά την πάροδο 20 ετών από το τέλος του έτους στο οποίο αφορούν και έχει ληφθεί η απόφαση η σχετική περίοδος να μειωθεί στα 10 χρόνια.

Με την παρέκβαση αυτή επιχειρείται διπλός στόχος:

Πρώτον, να απαλλαγούν από τέλη κυκλοφορίας παλαιών ετών χιλιάδες φορολογούμενοι οι οποίοι δεν μπορούν να αποδείξουν ότι τα έχουν εξοφλήσει. Σημειώνεται ότι πολλοί ιδιοκτήτες ΙΧ προσέφυγαν στον Συνήγορο του Πολίτη επειδή τους βεβαιώθηκαν από την Εφορία τέλη κυκλοφορίας ακόμη και πριν από 20 έτη, τα οποία υποστηρίζουν ότι είχαν εξοφλήσει αλλά είχαν χάσει τα σχετικά αποδεικτικά λόγω παρέλευσης μεγάλου χρονικού διαστήματος.

Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις οι φορολογούμενοι δεν μπορούσαν να εξασφαλίσουν τα σχετικά αποδεικτικά ούτε από την τράπεζα στην οποία είχαν εξοφλήσει τα τέλη επειδή δεν κρατούσε αρχείο. Ο Συνήγορος του Πολίτη είχε ζητήσει από τη φορολογική διοίκηση να συρρικνώσει τον χρόνο παραγραφής προκειμένου να μην επιβαρύνονται και να μην ταλαιπωρούνται οι φορολογούμενοι.

Δεύτερον, να κινητοποιηθούν οι εισπρακτικοί μηχανισμοί της φορολογικής διοίκησης, προκειμένου να «στριμώξουν» όσους φορολογούμενους δεν εξοφλούν τα τέλη κυκλοφορίας. Σύμφωνα µε εκτιμήσεις αρμόδιων στελεχών, περίπου ο ένας στους δέκα ιδιοκτήτες ΙΧ δεν τα εξοφλεί εγκαίρως.

Πρόκειται για τα τέλη κυκλοφορίας περίπου 500.000 οχημάτων, πολλά από τα οποία θα καταλήξουν στη «δεξαμενή» των ληξιπρόθεσμων οφειλών των φορολογουμένων προς το Δημόσιο. Κάθε χρόνο το Δημόσιο εισπράττει περίπου 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ από τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά χάνονται έσοδα άνω των 50 εκατομμυρίων ευρώ.

Οι επιπτώσεις για αυτούς που δεν θα συνετιστούν

Σύμφωνα µε όσα προβλέπει η φορολογική νομοθεσία, τα τέλη κυκλοφορίας δεν αντιμετωπίζονται όπως οι υπόλοιπες φορολογικές επιβαρύνσεις αναφορικά µε τις επιπτώσεις για τους φορολογούμενους που δεν τα εξοφλούν εγκαίρως. Ενώ για τη µη πληρωμή φόρων, όπως είναι ο φόρος εισοδήματος, επιβάλλεται ετήσιο επιτόκιο 8,51%, στην περίπτωση εκπρόθεσμής εξόφλησης των τελών κυκλοφορίας επιβάλλεται πρόστιμο 100% των τελών κυκλοφορίας που αναλογούν στο όχημα.

Για παράδειγμα, ένας φορολογούμενος έχει στην κατοχή του ένα όχημά 1.400 κυβικών, μοντέλο του 2009. Το συγκεκριμένο όχημα βαρύνει τον ιδιοκτήτη του µε ετήσια τέλη κυκλοφορίας ύψους 255 ευρώ. Τα τέλη εξοφλούνται υποχρεωτικά έως το τέλος του έτους πριν από το έτος αναφοράς. Αν δεν εξοφληθούν, τότε ο ιδιοκτήτης τους θα επιβαρυνθεί µε πρόστιμο 100%, δηλαδή 255 ευρώ.

Για την είσπραξη των ανεξόφλητων τελών κυκλοφορίας πρόκειται να ενεργοποιηθούν μέτρα αναγκαστικής είσπραξης, µε κυριότερο από αυτά τις κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών των οφειλετών.



Πηγή