Τα μέτρα κοινωνικής απόστασης θα πρέπει να τηρηθούν με το άνοιγμα των σχολείων, αλλά και η μη λειτουργία των κλιματιστικών, καθώς όπως φάνηκε σε μελέτη που δημοσιεύθηκε πρόσφατα, τα σχολεία μπορεί να γίνουν εστίες υπερμετάδοσης της νόσου COVID-19.

Την αναγκαιότητα αυστηρής τήρησης των μέτρων ατομικής υγιεινής και σωματικής απομάκρυνσης στο σχολικό περιβάλλον, ώστε να προληφθεί η εξάπλωση του SARS-CoV-2 από ένα θετικό κρούσμα, υπογραμμίζουν τα δεδομένα από το Ισραήλ, τα οποία συνοψίζουν οι γιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Ιωάννης Ντάνασης, Μαρία Γαβριατοπούλου και Θάνος Δημόπουλος (πρύτανης ΕΚΠΑ).

Όπως τονίζουν, δέκα ημέρες μετά το άνοιγμα των σχολείων, που στην περίπτωση του Ισραήλ πραγματοποιήθηκε στις 17 Μαΐου 2020, σημειώθηκε η πρώτη μεγάλη συρροή κρουσμάτων σε λύκειο του Ισραήλ. Το συγκεκριμένο λύκειο περιλαμβάνει 1.190 μαθητές ηλικίας από 12 έως 18 ετών και 162 καθηγητές και λοιπό προσωπικό. Το σχολείο άνοιξε μετά από δύο μήνες διακοπή λόγω της εξελισσόμενης επιδημίας COVID-19. Ωστόσο, κατά το τριήμερο 19-21 Μαΐου 2020 το υπουργείο Υγείας του Ισραήλ έκανε προαιρετική τη χρήση μασκών προσώπου στους μαθητές λόγω καύσωνα.

Τα δύο πρώτα κρούσματα δηλώθηκαν στις 26 και 27 Μαΐου, αντίστοιχα. Δεν παρατηρήθηκε επιδημιολογική συσχέτιση μεταξύ των δύο πρώτων κρουσμάτων. Ωστόσο, και οι δύο μαθητές ανέφεραν ήπια συμπτώματα που σχετίζονται με λοίμωξη COVID-19 όπως ανοσμία, αγευσία, πυρετό και πονοκέφαλο κατά το τριήμερο 19-21 Μαΐου. Γι’ αυτόν τον λόγο κρίθηκε αναγκαίος ο έλεγχος ολόκληρης της σχολικής κοινότητας, που ανέδειξε ότι 153 μαθητές (13,2%) και 25 μέλη του προσωπικού (16,6%) είχαν λοίμωξη COVID-19. Το 43% (66/153) των μαθητών και το 76% (19/25) του προσωπικού ανέφεραν συμπτώματα σχετιζόμενα με λοίμωξη COVID-19, όπως βήχας, πυρετός, πονοκέφαλος, φαρυγγαλγία και μυαλγίες. Κανένας εξ’ αυτών δεν χρειάστηκε νοσηλεία. Συνολικά, ο ιός ανιχνεύτηκε σε περίπου 260 άτομα συμπεριλαμβανομένων των μαθητών, του προσωπικού, καθώς και συγγενών και φίλων αυτών.

Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι τα μέτρα φυσικής απόστασης μεταξύ μαθητών και μαθητών-καθηγητών δεν ήταν δυνατό να τηρηθούν μέσα στις τάξεις του συγκεκριμένου σχολείου. Επίσης, το σύστημα κλιματισμού λειτουργούσε διαρκώς σε κάθε τάξη ξεχωριστά κατά τη διάρκεια του καύσωνα.

Συμπερασματικά, το συγκεκριμένο παράδειγμα επισημαίνει, σύμφωνα με τους καθηγητές του ΕΚΠΑ, ότι η ενημέρωση, η εκπαίδευση και η συνεχής επαγρύπνηση είναι αναγκαίες ώστε να εντοπίζονται έγκαιρα τα ύποπτα κρούσματα και να απομονώνονται. Ακόμη, θα πρέπει να αποφεύγεται η ανακύκλωση του αέρα από τα συστήματα κλιματισμού, σύμφωνα και με τις οδηγίες του Ευρωπαϊκού Κέντρου Πρόληψης και Ελέγχου Νοσημάτων.

iatropedia.gr



agrinio24.gr