«Ήμουν απόλυτα βέβαιος γι΄ αυτό με είχε διαβεβαιώνει οι εμπλεκόμενοι, η Hellenic Train, με απάντηση σε ερώτηση που είχε γίνει στη Βουλή, η πυροσβεστική, ο ΟΣΕ. Ένα χρόνο μετά όμως είπα όλα τα ενδεχόμενα ανοικτά. Η Hellenic Train, η οποία έχει την ευθύνη, θα πρέπει να λογοδοτήσει».
Το πιθανό παράνομο φορτίο πάντως από τους τεχνικούς συμβούλους εκτιμάται πως βρισκόταν στα τρία πρώτα βαγόνια που μετέφεραν λαμαρίνες πίσω από τη δεύτερη μηχανή του εμπορικού τρένου.
«Το σημείο που επικεντρωνόμαστε περισσότερο είναι το μπροστινό, αυτό είναι το σημείο που με διασταύρωση των οπτικών στοιχείων αλλά και με μέτρηση του χώρου σε σχέση με την ποσότητα που ψάχνουμε είναι το σημείο που μας δημιουργεί τις περισσότερες υποψίες», είπε ο πραγματογνώμονας των οικογενειών των θυμάτων των Τεμπών, Κώστας Λακαφώσης.
«Οι άνθρωποι οι οποίοι πέθαναν με όνομα και επίθετο είναι πλέον προσδιορισμένοι αυτοί που πέθαναν από τη φωτιά και είναι 27», δήλωσε ο τεχνικός σύμβουλος των οικογενειών, Βασίλης Κοκοτσάκης.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ρωτήθηκε αν σκέφτηκε να παραιτηθεί, όπως έκανε ο πρωθυπουργός της Σερβίας.
«Θέλω να είμαι σαφής και πολύ ξεκάθαρος σε αυτό, όχι. Εγώ ανέλαβα τις ευθύνες που μου αναλογούν τις πολιτικές, εξακολουθώ να τις αναλαμβάνω».
«Πίστευα μέσα μου ότι μετά από δύο χρόνια επιτέλους θα άκουγα ορισμένες αλήθειες. Τα παιδιά μας και οι άνθρωποι μας , δολοφονήθηκαν από δυο τρένα που για 12 λεπτά το 2023 πηγαίνανε σε μόνη γραμμή», έγραψε ο πατέρας θύματος, Δημήτρης Πλακιάς.
«Πουθενά στον κόσμο δεν υπάρχει ασφάλεια στον σιδηρόδρομο»
Την ίδια στιγμή, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, 23 μήνες μετά το τραγικό δυστύχημα, 23 μήνες δικαστικής έρευνας, αγωνιώδους προσπάθειας των οικογενειών να μάθουν την αλήθεια και τη συλλογική φωνή ενός λαού που ζητά διασφαλίσεις πως δεν θα επαναληφθεί μια ανάλογη τραγωδία, σχεδόν με απάθεια, υποστήριξε ότι ασφάλεια στον σιδηρόδρομο δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο αλλά και ότι κανείς δεν μπορεί να βάλει το χέρι του στη φωτιά για τυχόν παράνομο φορτίο στην μοιραία εμπορική αμαξοστοιχία.
«Μα ποιος μπορεί να το βάλει από την στιγμή που βλέπετε ότι υπάρχει μία προανάκριση η οποία διενεργείται. Απόλυτη ασφάλεια στις μεταφορές δεν υπάρχει πουθενά».
Πάντως, ο κ. Σταϊκούρας σε ερώτηση για το αν προτίθεται να παραιτηθεί, αν και εκείνος έχει παραπληροφορηθεί από την Hellenic Train, άφησε να εννοηθεί πως δεν θα το πράξει.
Η Hellenic Train με νέα ανακοίνωση της επιμένει στην αρχική της εκδοχή πως τα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας ήταν 13, με το 12ο και το 13ο να είναι κενά φορτίου και τα υπόλοιπα να μεταφέρουν μόνο λαμαρίνες, μπύρες, τρόφιμα, όπως είχε κατατεθεί στη Βουλή από τις 3 Μαρτίου του 2023.
Πριν δύο ημέρες όμως, ο υπουργός Δικαιοσύνης, Γιώργος Φλωρίδης, υποστήριζε ότι στην εμπορική αμαξοστοιχία δεν υπήρχε 13ο βαγόνι.
«Μία έκθεση πέντε ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων από πλευρά των συγγενών που λένε ότι ολοκλήρωσαν την έρευνα τους για την ύπαρξη ή μη αυτού του βαγονιού και κατέληξαν με ασφάλεια ότι τέτοιο βαγόνι δεν υπήρξε ποτέ».
Τελικά υπήρχε ή δεν υπήρχε 13ο βαγόνι;
«Ουδέποτε είπα για 13ο αλλά για ‘όποιο’ βαγόνι που τελικά ουδέποτε υπήρξε. Για 13ο μίλησαν οι δημοσιογράφοι από παραδρομή», έγραψε στη συνέχεια ο υπουργός.
Η αναφορά Μητσοτάκη στην Μαρία Καρυστιανού και η απάντησή της
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επιπλέον έστειλε μήνυμα σε υπουργούς και βουλευτές, οι οποίοι αρέσκονται σε πάνελ να αφήνουν αιχμές για τα κίνητρα των οικογενειών των θυμάτων, υποδεικνύοντάς τους την πρέπουσα στάση.
«Η κα Καρυστιανού έχασε το παιδί της. Βάζω τίτλους τέλους σε αυτό και καλά θα κάνουν να βάλουν όλοι. Σκύβω το κεφάλι».
«Όμως και πάλι, αυτό που είδα εχθές ξεπέρασε τη φαντασία μου. Αυτός ο άνθρωπος, αντί να σεβαστεί την κοινωνία και με θάρρος και υπευθυνότητα, που αρμόζει στον θεσμό που λέγεται Πρωθυπουργός, να μιλήσει ειλικρινά, παρουσίασε τον εαυτό του ως δήθεν παραπλανημένο», έγραψε η ίδια η Μαρία Καρυστιανού.
Δύο χρόνια μετά την τραγωδία δεκάδες αναπάντητα ερωτήματα. 57 θύματα όμως ζητούν δικαίωση.