Το υπερσύγχρονο έργο αποτελεί πραγματικότητα για την «νύφη του Θερμαϊκού» και αναμένεται να δώσει νέα πνοή στην πόλη με τους Θεσσαλονικείς να αδημονούν να επιβιβαστούν.
Η Θεσσαλονίκη πλέον έχει ένα από τα πιο σύγχρονα μετρό σε όλο τον κόσμο και σίγουρα μοναδικό, καθώς αναδεικνύονται οι αρχαίοι θησαυροί στον σταθμό του Βενιζέλου.
Κατά τη διάρκεια της κατασκευής του έργου τα ευρήματα ήταν περισσότερα από 300.000.
Το έργο περιλαμβάνει:
- 13 σύγχρονους Σταθμούς
- 9,6 χλμ. γραμμής με δυο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς,
- 18 υπέρ-αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό, και χωρητικότητα 450 ατόμων
- Μέγιστη ικανότητα μεταφοράς 18.000 επιβατών/ώρα ανά κατεύθυνση
- Η εκτιμώμενη ημερήσια επιβατική κίνηση είναι περί τους 250.000 επιβάτες
- Το μεσημέρι του Σαββάτου, στις 12:00, είναι προγραμματισμένα τα επίσημα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης, με την πόλη πλέον να γυρνάει σελίδα μετά από πολλά χρόνια στασιμότητας.
Tις πρώτες 4 ημέρες λειτουργίας δεν θα απαιτείται η αγορά εισιτηρίου για τους πολίτες.
Ο πρόεδρος των εργαζομένων του μετρό Θεσσαλονίκης, Μάκης Μιχαλόπουλος, μίλησε στο MEGA Σαββατοκύριακο» για το έργο που σήμερα παραδίδεται επίσημα στο κοινό.
«Δε είναι εύκολο μετά από 17 χρόνια καθημερινής εργασίας, με πολλές ώρες, ευτράπελα, να το αποχωριστούμε. Έχει γίνει κομμάτι της ζωής μας το μετρό τόσα χρόνια. οι αποστάσεις έχουν μειωθεί σημαντικά χρονικά. Σε 5 λεπτά μπορείς από τον νέο σιδηροδρομικό σταθμό να είσαι στην Ανάληψη, ή στη Φλέμινγκ ανατολικά αυτό θα βοηθήσει να μειωθεί το πρόβλημα της κίνησης στην πόλη. Είναι ένα πολύ όμορφο έργο», είπε αρχικά.
Για τα συστήματα ασφαλείας ο κ. Μιχαλόπουλος τόνισε: «δεν είμαι ειδικός για να μιλήσω για την ασφάλεια, αλλά από την εμπειρία μου ως εργαζόμενος, τα συστήματα αυτά που συζητούν εδώ για το μετρό είναι τέλεια και σύγχρονα. Το ποσοστό λάθους έχει μηδενιστεί σχεδόν. Εμείς ως εργαζόμενοι, στα έργα του πολιτικού μηχανικού, θα σας παραδώσουμε ένα πολύ ασφαλές μετρό Θεσσαλονίκης μέσα στις προδιαγραφές που μας έχουν ζητήσει, και ένα πάρα πολύ ωραίο έργο που θα βοηθήσει πάρα πολύ την Θεσσαλονίκη. Θα εξυπηρετεί περίπου 200.000 πολίτες την ημέρα. Η επέκταση που είναι σχεδόν έτοιμη είναι η επέκταση προς την Καλαμαριά η οποία θέλει λίγο χρονικό διάστημα για να τελειώσει. Μετά οι εργαζόμενοι θα μεταφερθούν εκεί για να τελειώσουμε εκείνο το κομμάτι. Πιστεύω τέλη του 2025 να είναι έτοιμη και η Καλαμαριά».