Η Interamerican προσεγγίζει με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το ζήτημα του περιορισμού των τροχαίων ατυχημάτων και των συνεπειών τους, στο πλαίσιο της ασφαλιστικής αποστολής της «να συμβάλλει ώστε οι άνθρωποι να ζουν ασφαλέστερα, περισσότερο και καλύτερα».
Η εταιρεία, αναλαμβάνει πρωτοβουλίες με στόχο την ενημέρωση/εκπαίδευση των πολιτών για τη βελτίωση της συμπεριφοράς κατά την οδήγηση και την αντιμετώπιση της παραβατικότητας, καθώς επίσης για την έρευνα σε σχετικά δεδομένα και την αξιοποίηση της προηγμένης ψηφιακής τεχνολογίας και καινοτομίας.
Με αφορμή τη θεσμοθετημένη Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας (18-24 Μαρτίου), επισημαίνεται ιδιαίτερα η ουσιαστική συνεργασία με το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του Ε.Μ.Π.. Η συνεργασία, που ξεκίνησε το 2017, έχει αποδώσει από τον Δεκέμβριο του 2018 έως σήμερα, σειρά ενημερωτικής αρθρογραφίας για τη συμπεριφορά των οδηγών και τα μέτρα πρόληψης – προστασίας από τροχαία ατυχήματα, με σημαντικό αριθμό unique page views (www.nrso.ntua.gr).
Οι πρακτικές της εταιρείας για την οδική ασφάλεια ανταποκρίνονται άμεσα σε Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του Ο.Η.Ε. (UN SDGs – «17 Στόχοι για να αλλάξουμε τον κόσμο») και ειδικότερα για την αντιμετώπιση κινδύνων, στον στόχο 3 «για καλή υγεία και ευημερία», 11 «για βιώσιμες πόλεις και κοινότητες» και 17 «για συνεργασίες».
Παράλληλα, το Research Center εργάζεται σε ερευνητικό επίπεδο, καταγράφοντας διεθνείς τάσεις και δεδομένα για τις εξελίξεις στην τεχνολογία των αυτοκινήτων σε συνδυασμό με την ασφάλεια και την ποιότητα ζωής, που συνεπάγονται μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και του υψηλού κόστους σε ανθρώπινες ζωές, υγεία και οικονομία. Προς αυτή την κατεύθυνση, η εταιρεία έχει στραφεί αποφασιστικά προς μια νέα αντίληψη προϊοντικής και τιμολογιακής πολιτικής, πιο αντικειμενικής και δίκαιης. Η Anytime είναι έτοιμη να επιβραβεύσει, με νέο πρόγραμμα προσεχώς, τις επιδόσεις έξυπνης και ασφαλούς οδήγησης (pay how you drive), ενώ διαθέτει και τα πρωτοποριακά προγράμματα “Buy the Mile” για μικρότερη – οικονομικότερη χρήση αυτοκινήτου, που ως κίνητρο έμμεσα περιορίζει και τις πιθανότητες για ατυχήματα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας του Ε.Μ.Π. (NTUA Road Safety Observatory), που επεξεργάζεται δεδομένα της ΕΛ.ΣΤΑΤ., κατά το 2018 οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα παρουσίασαν σημαντική μείωση, για δεύτερη διαδοχική χρονιά, κατά 5,6% σε σύγκριση με το 2017. Η μείωση αυτή μπορεί να αποδοθεί τόσο στην επιρροή της οικονομικής κρίσης όσο και στην κατασκευή και χρήση 500 χιλιομέτρων νέων και αναβαθμισμένων αυτοκινητοδρόμων σε θέσεις εθνικών οδών που είχαν υψηλά ποσοστά θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων. Την τελευταία δεκαετία, η χώρα μας παρουσιάζει τη μεγαλύτερη βελτίωση στην οδική ασφάλεια εντός των χωρών της Ε.Ε. με μείωση των θανάτων κατά 56% και των σοβαρών τραυματισμών κατά 60%.
Πίνακας Βασικών Στοιχείων Τροχαίων Ατυχημάτων
(Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας Ε.Μ.Π.)
2008-2018 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018* | 2018/2008 |
Τραυματισμοί από τροχαία | 15.083 | 14.789 | 15.032 | 13.849 | 12.398 | 12.109 | 11.690 | 11.440 | 11.318 | 10.848 | 10.740 | -29% |
Θάνατοι από τροχαία | 1.553 | 1.456 | 1.258 | 1.141 | 988 | 879 | 795 | 793 | 824 | 731 | 690 | -56% |
Σοβαροί τραυματισμοί | 1.872 | 1.676 | 1.709 | 1.626 | 1.399 | 1.212 | 1.016 | 999 | 879 | 706 | 748 | -60% |
Ελαφροί τραυματισμοί | 17.138 | 16.965 | 17.399 | 15.633 | 14.241 | 13.963 | 13.548 | 13.097 | 12.946 | 12.565 | 12.243 | -29% |
Στόλος οχημάτων | 7.729 | 7.911 | 8.062 | 8.087 | 8.070 | 8.035 | 8.048 | 8.076 | 8.173 | 8.263 | 8.407 | 9% |
Θάνατοι ανά εκατομμύριο οχημάτων | 201 | 184 | 156 | 141 | 122 | 109 | 99 | 98 | 101 | 88 | 83 | -59% |
Παραβιάσεις ορίου ταχύτητας | 349.417 | 330.186 | 263.382 | 238.033 | 186.675 | 178.816 | 156.982 | 173.476 | 176.592 | 214.132 | 237.687 | -32% |
Παραβίαση οδήγησης υπό την επίδραση οινοπνεύματος | 47.257 | 45.901 | 38.033 | 34.992 | 30.707 | 30.853 | 29.597 | 29.191 | 33.192 | 33.620 | 35.099 | -26% |
Παραβίαση χρήσης ζώνης ασφαλείας | 86.353 | 77.274 | 49.703 | 37.120 | 33.722 | 35.478 | 34.526 | 29.611 | 34.831 | 32.500 | 31.395 | -64% |
Παραβίαση χρήσης κράνους | 94.530 | 78.453 | 51.526 | 47.250 | 47.736 | 58.122 | 54.354 | 52.783 | 63.971 | 60.142 | 51.903 | -45% |
* Τα στοιχεία 2018 προέρχονται από προσωρινά δεδομένα.
Νίκος Τσάδαρης